mercedes-benz_clk_55_amg_dtm_street_version_6

Mercedes CLK AMG – Investice a zábava v jednom balení

12. 5. 2017 • Novinky, Zajímavosti

Mercedes-Benz CLK 55 AMG DTM ( Coupé – 2004, Cabriolet – 2006)

Velmi zajímavý kousek, který je nadpozemsky drahý. Pěkné kousky se pohybují okolo osmi milionů korun a je jich jako šafránu. Proč? Vyrobilo se pouho-pouhých 100 kusů v provedení kupé a jen 80 kabrioletů.

Auto oslavuje úspěchy v německém šampionátu DTM. Toto AMG má vytažené blatníky, sportovnější podvozek, agresivnější nárazníky, difuzor a přítlačné křídlo. Už to z něj dělá velmi zajímavou věc, a to jsme ještě ani nenahlédli pod kapotu.

Pod ní pracuje 5.4-litrový, kompresory přeplňovaný, osmiválec do V, který produkuje výkon 582 koní při 6100 ot./min. a točivý moment 800 Nm při 3500 ot./min. Ten spolupracuje s pětistupňovým automatem AMG Speedshift a zadní kola tuto 1748 kilogramů vážící hračku odpíchnou z nuly na stovku za 3.9 sekundy a roztáhnou až na 320 km/h (300 km/h u kabrioletu).

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series (2007-2009)

Pláčete, že nemáte na DTM, ale přeci jenom vám nějaký ten milion na účtě leží a chtěli byste jej dobře investovat a zároveň si ho pořádně užít? Tak přesně pro Vás je CLK 63 AMG v limitované edici Black Series. Absolutně dokonalé auto s minimálním nájezdem pořídíte za 3 miliony korun.

Je to bývalý safety-car homologovaný pro silniční provoz. Na standardní 63 AMG přibyly nárazníky s většími nádechy, otvory pro přívoz vzduchu k brzdám, širší blatníky, difuzor, brzdové kotouče z kompozitního materiálu a úpravám se nevyhnul ani interiér, kde vyčnívají sportovnější sedadla a karbonové doplňky.

Samozřejmostí je tvrdší podvozek a hlasitější výfukový systém. No a tím nejlepším je 6.2-litrové osmiválcové srdce pod kapotou, které produkuje výkon 507 koní při 6800 ot./min. a točivý moment 630 Nm při 5000 ot./min. Vše putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift 7G-Tronic, ta má navíc oproti standardnímu 63 AMG zkrácené převody.

Hmotnost je 1745 kilogramů a stovku Black Series zvládne za 4.3 sekundy, rozjede se až na 300 km/h.

Mercedes-Benz CLK 63 AMG (2006-2009)

Takže ani na ”Blacka” rozbité prasátko nestačí? Máte štěstí, protože klasické 63 AMG nepřekračuje svou cenou jeden milion a prozatím je tak, řekněme, ”dostupné”.

Pod kapotou kraluje 6.2-litrový osmiválec s výkonem 481 koní při 6800 ot./min. a točivým momentem 630 Nm při 5000 ot./min. Ten putuje přes AMG Speedshift 7G-Tronic na zadní kola a 1755 kilogramový kolos stovku atakuje za 4.6 sekundy (4.7 sekundy kabrio) a upalovat může rychlostí 250 km/h, kde jej zakousne omezovač.

Inzerát ZDE.

Mercedes-Benz CLK 55 AMG (2003-2006)

První CLK AMG. Pod kapotou dřímá 5.4-litrový osmiválec s výkonem 367 koní při 5750 ot./min. a točivým momentem o hodnotě 510 Nm při 4000 ot./min. Na zadní kola jsou tato čísla přenášena přes pěti-stupňový automat AMG Speedshift a hmotnost je 1715 kilogramů.

Sprint na stovku zabere 5.2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezených 250 km/h.

Technicky pořád ohromí a s cenou kolem půl milionu korun nemusí být vůbec špatnou koupí.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz