2018-mercedes-benz-tridy-x-pick-up-7

Mercedes-Benz začal prodávat pick-up třídy X.

8. 11. 2017 • Novinky

Mercedes-Benz se rozhodl vstoupit na dosud neprobádaný segment a nabídnout zákazníkům plnohodnotný luxusní pick-up. Jelikož se jedná o první takové vozidlo značky, vybral si spolupráci s koncernem Renault-Nissan a za stavební základ použil model Navara. Jenže pozor, s dárcem platformy má ve výsledku pramálo společného. U nás byl prodej odstartován tento týden, v nabídce jsou zatím pouze vznětové čtyřválce X 220 d a bi-turbo X 250 d, které se dají kombinovat s pohonem zadních a nebo s přiřaditelným pohonem všech kol. Na výběr bude také 7° automatická nebo 6° manuální převodovka. Motory pochází od koncernu Renault-Nissan, ale v létě 2018 dorazí vidlicový vznětový šestiválec vlastní prodkuce X 350 d se 180 kW/258 koňmi a 550 Nm, který bude spojen výhradně s automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus a se stálým pohonem všech kol 4Matic, který rozděluje točivý moment v poměru 40 : 60 ve prospěch zadní nápravy.

Třída X má oproti výchozímu modelu Navara větší rozchod i rozvor a ani jeden karosářský díl není shodný. Za čistým a elegantním designem stojí stejný člověk, který navrhoval coupé třídy E. Mercedes si dokonce sám vyrábí i veškeré příslušenství pro vůz, jako jsou nástavby korby nebo její okrasné rámy. Xko si navíc můžete pořídit i v drsné offroad verzi se zvýšeným podvozkem o dalších 20 mm (na konečných 222 mm). Odlišnosti oproti Nissanu jsou i na podvozku, který je komplet přepracovaný, aby splňoval nároky klientů značky na komfort jízdy. Podvozek tvoří přední lichoběžníková ramena na přední nápravě, zatímco vzadu je víceprvková tuhá náprava. Na všech čtyřech kol jsou vinuté pružiny, nepoužívají se listová pera. Mercedes-Benz speciálně ladil také stabilizátory. Nájezdové úhly jsou až 30,1° vpředu, respektive 25,9° vzadu a přechodový úhel má hodnotu 22°. Stoupavost je 100 %, tedy 45° a pick-up zvládne maximální boční náklon 22°.

V interiéru se kladl důraz na luxus a originalitu. Zaujme zcela nová přístrojová dvoubarevná deska s velmi nápaditým designem výdechů klimatizace v její vrchní části. Nechybí luxusní sedadla s prvotřídní kvalitou kůže. Naopak ovládání přiřaditelného pohonu všech kol a nebo řadící páka, která se nachází na středovém tunelu, jsou z Nissanu. Šestiválec X 350 d bude mít ovšem řazení pod volantem, tak jako to mají prakticky všechny ostatní mercedesy.

V nabídce je trojice výbav Pure, Progressive a Power, které se liší nejen výbavou, ale také designem. Zatímco základní Pure má plastové nárazníky a plechové 17″ disky, nejvyšší Power nabídne naopak chromové doplňky karoserie, LED přední světlomety a podobné stylové doplňky. Třída X se nabízí výhradně s dvojitou kabinou.

Užitečná hmotnost je až 1,1 tuny, na korbě je v základní výbavě LED osvětlení a kotvící prvky na třech stranách (není na výklopném čele) a mezi podběhy se na šířku vejde paleta, například sesterský Nissan Navara ji na šířku neodveze. Nákladová plocha lze zakrýt několika prvky z originálního příslušenství Mercedes-Benz. Kromě „měkkých“ krytů jako je například rolovací plato, to může být i výklopný laminátový kryt a nebo hard-top, který nákladový prostor zakryje do výšky střechy. Pro modely s pohonem zadních kol platí nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 3,2 tuny, pro čtyřkolky je to až 3,5 tuny, díky čemuž lze podle tiskové zprávy za vozidlo připojit přívěs se třemi koňmi nebo až osmimetrovou jachtou.

Mercedes-Benz třídy X je již v základní výbavě velmi dobře vybaveným modelem, v žádné verzi nechybí klimatizace, ale v nabídce je také on-line palubní systém Command, rozhraní Mercedes me, přes které lze auto kontrolovat, ale také například na dálku odemykat nebo zamykat a podobně. Bohatá je i nabídka bezpečnostních prvků, zatímco například aktivní brzdový asistent je také v sériové výbavě.

Nejlevnější verze s pohonem zadních kol, manuální převodovkou a v nejnižší výbavě Pure startuje na zhruba 800 tisících Kč bez DPH, naopak (dočasným) vrcholem nabídky je provedení X 250 d s pohonem všech kol, automatickou převodovkou ve výbavě Power a to vyjde minimálně na 1 080 500 Kč bez DPH. Kompletní ceník je k nahlédnutí zde.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz