Mercedes-Benz třídy A prošel modernizací – A45 AMG má 381 koní!
Mercedes-Benz konečně odhalil facelift svojí nejmenší třídy A, kromě pár designových změn jsou v nabídce i upravené motory, které jsou nyní úspornější a výkonnější.
Jak můžete vidět, exteriér vozu výraznými úpravy neprošel. Jsou zde akorát nové nárazníky, diamantová maska chladiče, mírně upravená grafika světel a volitelné LED světlomety, které jsou u nejsilnější motorizace A45 AMG ve standardní výbavě.
Interiér se více inspiroval modelem CLA a modernizace taky přinesla aktualizovaný informační systém, ten nyní podporuje CarPlay a Android Auto. Mezi další změny patří například pozinkované přepínače a volitelný 8′ palcový displej infotainmentu.
Nejvíce změn tedy proběhlo pod kapotou. Základní zážehová verze A160, která pod kapotou schovává 1.6 litrový čtyřválec byla vyhnána na 102 koní (72 kW) a 180 Nm. Vznětová varianta A180d BlueEFFICIENCY Edition s 1.5 litrovým čtyřválcem nyní nabízí výkon 109 koní (80 kW) a točivý moment 260 Nm. Průměrná spotřeba je pouhých 3.5 l/100 km a emise CO2 jen 89 g/km.
2.1 litrový agregát A220d byl aktualizován o 7 koní (5 kW) na 177 koní (130 kW), zatímco A250 Sport/A250 Sport 4MATIC nyní produkují 218 koní (160 kW) namísto bývalých 211 koní (155 kW).
Modely A250 Sport a A250 Sport 4MATIC dostávají taky vylepšenou manuální převodovku (6-st.) nebo sedmistupňovou dvouspojku.
A už se dostáváme k tomu nejlepšímu, A45 AMG, které si tak bere korunu nejsilnějšího hot-hatche zpět od Audi RS3. Dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbem totiž nyní posílá na všechna čtyři kola brutální výkon 381 koní (280 kW) a točivý moment 475 Nm. Nová je i 7-rychlostní dvouspojková převodovka, která umožní okamžitý odpich z jakékoliv rychlosti. To znamená rozlet z nuly na 100 km/h za 4.2 sekundy a maximálka je klasicky omezena na 250 km/h. Spotřeba zůstala nezměněna, 6.9 l/100 km a emise C02 jsou 162 g/km.
Připlatit si můžete za balíček AMG DYNAMIC PLUS, ten přináší nový uzamykatelný mechanický diferenciál. Nesmíme zapomenout ani na AMG RIDE CONTROL adaptivní odpružení s módem DYNAMIC SELECT, který umožňuje nastavovat odpružení mezi režimy Comfort, Sport, Sport + a manuálním nastavením.
Pravděpodobný je i silnější bráška A45 AMG S, jenž by mohl pokořit hranici 400 koní, ale na to je zatím brzy.
« TEST Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi A/T TEST Mercedes-AMG GT S – Hromobití! »