1330454746689010853

Mercedes Benz S-Class 2014 oficiálně + videa

19. 5. 2013 • Novinky, Videa

Po dlouhém čekání, mnoha a mnoha renderech, spekulacích a špionážních fotografiích, představil Mercedes novou třídu S konečně oficiálně. Dějištěm odhalení vozidla, které má být novou definicí luxusu, se stalo odhalení jiné, poněkud větší novinky – Airbusu A380 v německém Hamburgu.

Již při prvním pohledu na novou třídu S, která se začne prodávat s modelovým rokem 2014, je jasné, že velká designová revoluce se u německého výrobce nekoná. Navzdory tomu se podařilo dosáhnout úctyhodné hodnoty odporu vzduchu 0.24.

Většina luxusních prvků je samozřejmě soustředěná dovnitř. Mercedes slibuje kolem řidiče i jeho spolucestujících použít jen ty nejluxusnější materiály a prémiové prvky. Vyzdvihnout lze mimo jiné například dva velké displeje s úhlopříčkou 12.3 palců, jeden pro přístrojovou desku a jeden pro infotaiment systém, dále analogové hodiny nebo velmi kvalitní a skutečně dřevěný dekor. Kdo by se nespokojil se standardním audiosystémem čítajícím deset reproduktorů, může za příplatek dostat dva různé audiosystémy Burmester. Jeden Surround Sound, druhý potom High-End 3D Surround.

Právě příplatková výbava bude alfou a omegou v katalogové nabídce Mercedesu S-Class. Jen zadní sedadla lze dostat v pěti různých provedeních, zahrnující například Energizing seats se šesti různými masážními programy. Možnost rozdělit zadní sedadla širokým odkládacím prostorem s výklopnými stolečky je samozřejmost stejně jako držáky na nápoje, které umí chladit nebo hřát.

Aby byl luxus a pohodlí doslova cítit ve vzduchu, je součástí příplatkového balíčku Air Balance systém, který filtruje a ionizuje vzduch. Krom toho do něj ještě může vypouštět lehký a diskrétní parfém namíchaný tak, aby neulpíval ve tkaninách a nezůstal tak v interiéru zbytečně dlouho.

Pro ty, kteří neustále klepou kosu, má Mercedes na skladě třeba balíček Warmth Comfort. Ten obsahuje vyhřívané loketní opěrky, volant a vylepšené vyhřívání sedadel.

Od jízdního komfortu nabídne Mercedes systém Road Surface Scan. Pomocí kamery si tak vůz sám sleduje silnici před sebou a připravuje tlumení Magic Body Control na případné nerovnosti. Ve standardní výbavě zůstává vylepšený systém Airmatic.

Na otázku bezpečnosti odpovídá nová S-Class řadou asistentů, majících za úkol usnadňovat řidiči práci. Patří mezi ně asistent řízení, brzdový asistent, aktivní udržování jízdních pruhů, adaptivní světlomety, noční vidění a samozřejmě asistent monitorující řidičovu pozornost.

Pod kapotu S-Class je možno dosadit 4 různé motorizace. Nejslabší hybridní S300 BlueTEC Hybrid je vybavený čtyřválcem 2.1, jehož poněkud chabých 204 koní dopuje točivý moment 500 Nm. S tímto motorem umí třída S z nuly na sto za 7.6 sekundy.

Silnější hybrid S400 H, nahrazuje čtyřválec větším šestiválcem 3.5 litru. Jeho 306 koní zrychluje s vozem za 6.8 a zní přecejen trochu majestátněji, než 204.

Kdo fandí naftě zvolí S350 BlueTEC s třílitrovým dieselem. 258 koní a mocných 620 Nm bude s vozem pohybovat určitě velmi svižně, pořád však nestačí na vrchol v podobě S500. Osmiválec 4.7  nabízí kromě nejlepších hodnot výkonu a točivého momentu (455 koní a 700 Nm) také nejkratší zrychlení z nuly na sto, konkrétně za 4.8.

YouTube Preview Image YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz