Mercedes-Benz představil SLK 250 CDI
To, že už dávno neplatí slovní spojení „nafta patří do kamen“, potvrzuje německá prémiová trojice již nějaký ten pátek. Přesto se však každému pravému motoristickému fanouškovi nebude příliš zamlouvat instalace dieselova motoru do sportovního roadsteru. Tam už prostě ze zásady nepatří.
Stutgartská automobilka Mercedes-Benz si ovšem stojí za svým a nedělá jí sebemenší problém nakombinovat hravost roadsteru SLK s úsporným agregátem 250 CDI. A jak to celé dopadlo? V případě Mercedesu existuje jediná odpověď.
2,2 litrový čtyřválec 250 CDI kombinuje špičkový výkon se skromností kompaktního motoru. Není se proto čemu divit, že agilní SLK dokáže zrychlit z nuly na 100km/h za 6,7 vteřiny, uhání rychlostí 243km/h a přesto se dokáže svému řidiči odvděčit při slušném jízdním stylu spotřebou pod 5l/100km. V tomto případě dosahují emise Co2 hodnoty 128g/km. Na takovéto čísla jsme zvyklí spíše u B segmentu.
Ale abych nemluvil jen o spotřebě. SLK má maximální výkon 150kW (204 koní), který je doplněn o nadprůměrný točivý moment 500Nm. Vůz s tímto motorem je pak standardně propojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus.
Mercedes-Benz SLK 250 CDI bude v prodeji u našich západních sousedů již od 13.září za základní cenu 41.828 euro včetně daní (lehce přes milion korun).
Tím článek ještě nekončí. Pojďme se podívat na přiložené video, kde vidíme na jednom místě více sportovních legend než při závodech F1. Za volant SLK se posadila Ellen Lohrová, bývalá závodnice DTM, jejímž konkurentem je další bývalý pilot ze série DTM Roland Asche. Ten ovšem osedlal jednu z největších legend mezi cestovními vozy. Slavný Mercedes-Benz 190 2.5-16V. A výsledek? 20 let vývoje muselo jít někde vidět.
.« Stola GTS – Cayman made in Italy Naftové BMW M5 potvrzeno! »