Mercedes-Benz představil novou třídu A. Má velmi pokrokový interiér a vypadá úžasně
Nová třída A, jako první člen nové generace kompaktních vozů, nahradí úspěšný model, který rozhodujícím způsobem přispěl k omlazení značky Mercedes-Benz. Průměrný věk evropských řidičů nejprogresivnějšího modelu v kompaktní třídě je v současnosti o 13 let nižší než u předchozí modelové řady. A nyní revoluce pokračuje dál. Nadcházející třída A přináší zcela novou definici moderního luxusu v interiéru. Zároveň nabízí výrazně vyšší užitnou hodnotu. Díky tomu si zachovává svůj mladý charakter, k němuž přidává ještě větší celkovou vyzrálost.
„Nová třída A ztělesňuje další krok v naší designérské filozofii „sensual purity“ a má potenciál zahájit novou éru designu,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler AG. „Interiér ztělesňuje moderní luxus na úrovni, která je v této třídě dosud nevídaná, a přenáší uživatelské rozhraní do digitální éry.“
Uspořádání vnitřního prostoru a ovládacích i zobrazovacích prvků nové třídy A je v tomto segmentu zcela výjimečné. Přístrojová deska je rozdělena do dvou horizontálních prostorových modulů. Spodní partie je od hlavní části přístrojové desky vizuálně oddělena hlubší „nikou“, která vyvolává dojem, že se tento modul vznáší před přístrojovou deskou. Tento efekt umocňuje na přání dodávané dekorační osvětlení.
Základem automobilu je upravená verze platformy MFA, kterou používal již předchůdce. Délka vzrostla o 120 mm na 4419 mm, šířka o 16 mm na 1796 mm a výška o 2 mm na 1440 mm. Rozvor narostl o rovných 30 milimetrů. Kromě vyspělejších proporcí se němečtí tvůrci chlubí i lepší aerodynamikou, součinitel odporu má nově hodnotu 0,25. Auto poprvé obouvá 19“ kola, aniž by muselo jít o verzi AMG. Zavazadlový prostor nově pojme 370 litrů, což je o 29 l více než předchůdce.
Standardně dodávaný panel přístrojů s širokoúhlým displejem vyčnívá do prostoru a poprvé zde bylo kompletně upuštěno od stínícího štítu nad přístroji. Dalším výjimečným prvkem jsou sportovní výdechy ventilační soustavy ve stylu vyústění turbíny. Také v mnoha dalších detailech prozrazuje třída A inspiraci vozidly Mercedes-Benz vyšší třídy. Například koncepce multifunkčního volantu vychází z řešení v modelech třídy S. Také přední sedadla mohou být vybavena mnoha komfortními funkcemi z vyšších segmentů, mezi něž patří klimatizace sedacích ploch, masážní funkce a nastavitelné boční polštáře. Ozdobné obložení obklopuje cestující a výběr materiálů (například dřevo s otevřenými póry) potvrzuje progresivitu i vysokou kvalitu nového modelu.
Interiér vyvolává pocit výrazně větší prostornosti a nabízí lepší výhled z vozu všemi směry i více místa pro cestující a zavazadla. Užitnou hodnotu zvyšuje větší šířka v úrovni ramen (vpředu +9 mm, vzadu +22 mm), šířka v úrovni loktů (vpředu +35 mm, vzadu +36 mm) a výška stropu nad sedákem (vpředu +7 mm, vzadu +8 mm). Mezi přednosti nové třídy A patří také snadnější nastupování na zadní sedadla. Zavazadlový prostor za zadními sedadly je lépe využitelný pro rodinu i volný čas a jeho objem je 370 litrů – tedy o 29 litrů více než u předchůdce. Vstupní otvor do zavazadlového prostoru je díky novému řešení dvoudílných zadních svítilen o 20 cm širší než dosud. Podlaha zavazadlového prostoru je navíc o 11,5 cm delší. Na přání lze opěradlo zadních sedadel uvést do strmější polohy, aby bylo možné naložit například neskladné kartónové krabice. Také výhled z vozu všemi směry byl výrazně vylepšen, a to o cca deset procent.
Třída A nejdříve dorazí výhradně se čtyřválcovými jednotkami. Chybět nebude aktualizovaná zážehová čtrnáctistovka A200 od Renault s výkonem 120 kW. Silnější A250 pak dostane dvoulitr o výkonu 165 kW, se kterým auto z klidu na stovku zrychluje 6,2 sekundy. V nabídce nebude chybět ani vstupní provedení A180d (85 kW) s patnáctistovkou od Renaultu. Chybět nebude ani přepracovaný pohon všech kol 4Matic s variabilním rozložením točivého momentu. Nově není poháněn elektrohydraulicky, ale elektromechanicky.
« Test Mitsubishi L200 INSTYLE 2.4 DI-D. Stará škola v plné síle Test Tesla Model S P85D. Může fungovat i v naších podmínkách? »