mercedes-amg-a35-8

Mercedes-Benz je nejúspěšnější prémiovou značkou v České republice i globálně

10. 1. 2020 • Novinky

Mercedes-Benz se v roce 2019 stal nejúspěšnější prémiovou značkou v České republice. Potvrdil tak svoji výlučnou pozici z předchozích let. Současně se již potřetí v řadě propracoval mezi deset nejprodávanějších značek na našem trhu.

Celkem se v roce 2019 v České republice registrovalo 7322 vozů značky Mercedes-Benz, to je o 2,61 % více než vloni. Ačkoliv trh s osobními vozy vloni klesl o 4,4 % a propadl se i prémiový segment, Mercedes-Benz upevnil svoji pozici jedničky mezi prémiovými výrobci.

„Považuji za mimořádný úspěch, že se nám opět podařilo jednoznačně ovládnout trh prémiových vozů v České republice,“ říká Wolfgang Karl Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel společnost Mercedes-Benz Cars Česká republika. „Rostli jsme v situaci, kdy se trhu nedařilo, a o to více je náš výsledek výjimečný. Česká republika se tak znovu zařadila mezi další významné trhy, kde značka Mercedes-Benz dominuje mezi prémiovými výrobci a přispěla tak i k celosvětovému prvenství.“
Hlavní podíl na rostoucím zájmu o vozy značky Mercedes-Benz má čím dál širší modelová řada a plynulá modernizace celého portfolia. V roce 2019 měl premiéru elegantní a sportovní model CLA, na český trh byla uvedena nová generace populárních SUV GLE a GLS. Naplno se rozběhl prodej nového provedení legendárního terénního vozu třídy G, který vloni oslavil 40 let od uvedení, ale také rodinného MPV Třídy B.

Na úspěchu značky se podílely také sportovní vozy Mercedes-AMG. Těch se vloni poprvé prodalo více než 500 za rok, což představuje meziroční nárůst o více než 20 %. Mezi tři nejúspěšnější modely Mercedes-AMG na českém trhu patří GT 4dveřové kupé, G 63 a A 35.

„V roce 2020 věříme mimo jiné v rostoucí zájem o naše hybridní modely, kterých budeme nabízet už zhruba dvě desítky jak s benzínovými, tak i s naftovými motory v kombinaci s elektromotorem. Kompaktní Třída A a B umožní dojezd na elektromotor až 70 km a oblíbené GLE ujede na elektřinu až 100 km. Tyto hodnoty už v případě mnoha motoristů pokryjí standardní denní nájezd kilometrů. V minulých týdnech naši dealeři obdrželi i první čistě elektrické modely EQC a očekáváme, že v roce 2020 rovněž promluví do prodejních statistik elektromobilů.“ říká Bremm von Kleinsorgen.

Úspěch hlásí značka Mercedes-Benz i na celosvětovém trhu. Prodej vozů s třícípou hvězdou roste devátý rok v řadě a dosáhl nového rekordu 2 339 562 vozů, tedy o 1,3 % více než vloni. Mercedes-Benz se tak opět stal nejprodávanější prémiovou značkou na světě. K vynikajícímu výsledku přispěl rekordní odbyt ve čtvrtém čtvrtletí, v němž firma poprvé dodala více než 600 000 vozů (614 319).

Největším trhem zůstává i nadále Čína s odbytem 693 443 vozů (+6,2 %), za pozornost stojí také významný nárůst odbytu v Německu (318 353, +4,8 %). Ve své domovské zemi zaznamenal Mercedes-Benz nejlepší výsledek za posledních deset let. Na globálním úspěchu značky se podílí neutuchající zájem o SUV. Každý třetí vůz značky byl SUV (783 700). Automobilka v současné době disponuje širokým portfoliem 9 vozů této kategorie: modely GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS a třídou G.

Mercedes-Benz oslovuje zákazníky tradičními hodnotami, jako je vysoká úroveň bezpečnosti, osobitý design, výkonné a úsporné motory nebo prvotřídní komfort jízdy. K tomu se přidávají i moderní prvky a služby, mezi které patří dálková správa vozu aplikací „Mercedes me“ a revoluční rozhraní MBUX. Jeho prostřednictvím lze hlasovými pokyny v češtině ovládat pokročilé funkce vozu včetně navigace nebo například zjistit aktuální informace o počasí na trase. V roce 2020 uvede značka na trh další nové modely, především nedávno odhalené SUV GLB s až sedmimístným interiérem, novou generaci oblíbeného SUV GLA nebo facelift velmi žádané Třídy E. Bude pokračovat také ve vývoji nových technologií včetně zcela nového typu pokročilých světlometů. Mercedes-Benz nedávno získal za svůj přístup ocenění Nejinovativnější prémiová značka od nezávislého institutu Center of Automotive Management. Mezi lety 2016 a 2019 značka uvedla do sériové výroby přibližně 180 inovací.

Kromě zmíněného multimediálního systému MBUX to byl mimo jiné i pokročilý zabezpečovací systém ATA, který uživateli na
mobilní telefon automaticky zašle informaci o poškození vozu na parkovišti nebo o jeho odtažení.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz