mercedes-benz_gle_15_5b98baec5c0d6

Mercedes-Benz GLE oficiálně. Je to fešák

15. 9. 2018 • Novinky

Jen pár chvil poté, co jsme vydali článek o novém Mercedesu GLE takřka bez maskování, je novinka oficiálně venku! A sluší jí to. Přijíždí s brutální porcí inovativní techniky, zcela novým interiérem a ve svěžím designu, který se na trhu SUV uchytí.

Mercedes s novinkou zamíří už na podzimní autoshow do Paříže, kde ji světu ukáže tváří v tvář. Pravdou je, že nové GLE se od svého předchůdce výrazně odlišuje, za což jsme rádi. Už při prvním pohledu vás upoutá zdvojený světelný podpis, oválná paska chladiče s dvěma podélnými lamelami masivního vzhledu a propojená plastová část v oblasti předního nárazníku, která je typická pro skoro všechny nové Mercedesy. Proč skoro? Kupříkladu nové „Géčko“ v rámci zachování identity tento prvek nemá.

Svalnatá záď, luxusní interiér
Zkosené svítilny v zadní části hodně připomínají novou třídu A, nebo líbivé kupé CLS. Nebojíme se však tvrdit, že právě „GLEčku“ sluší ze všeho nejvíc. Nové auto vzadu vypadá dramaticky, svalnatě a přitom i solidně a luxusně.

Interiér se nese v tradičním duchu Mercedesu. Na středovém panelu tak najdeme dva obří displeje s uhlopříčkami 12,3”. Zajímavý je taktéž středový tunel v okolí voliče převodovky. Jsou zde dvě masivní madla (navíc osvětlená), což interiéru dodává, (alespoň na fotografiích), nebývalý šmrnc. Za zmínku stojí rovněž čtveřice středových výdechů ventilace. Výdechy mají vůbec poprvé obdélníkový tvar.

Zbrusu nový podvozek
Nové GLE bude obouvat kola ve standardní velikosti 18”, 19”, nebo 20”. V příplatkové nabídce však budou i 21” nebo dokonce 22” ráfky. V souvislosti s oficiálním představením byla znovu potvrzena informace, že standardní GLE nedostane čtyřválec! Ty budou vyhrazeny pouze pro případy hybridních verzí, které se v nabídce vyskytnou až po prvních letech. A to je dobrá zpráva.

Novinka dostane unikátní podvozek s názvem E-Active Body Control (EABC). Systém nejenom že používá 48 voltový rozvod, ale v reálném čase dokáže nezávisle na sobě upravovat a dokonce i přizvedávat či snižovat každé kolo zvlášť, aby si GLE zachovalo nejlepší jízdní vlastnosti, ale aby zároveň v mžiku dokázalo vjet do terénu, kde se určitě neztratí.

Zacouvá i s přívěsem
Vedle této vymoženosti pak samozřejmě stojí celá armáda jízdních asistentů, která zahrnuje adaptivní tempopat Distronic s funkcí Stop-and-Go, aktivní zásah do řízení, aktivníka pomocníka s brzděním, nebo monitoring mrtvého úhlu. GLE však může být vybaveno také speciální funkcí, jenž vám pomůže zacouvat s přívěsem. Ta bude fungovat při couvání do rychlosti 5 km/h.

A konečně už víme – kdy! Jak už bylo řečeno, novinka bude představena na podzimním autosalonu v Paříži. K nám by se však první kusy nového GLE měly dostat už začátkem roku 2019. A upřímně? Jsme na něj hodně zvědaví.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz