Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 – Když offroad nestačí
Vlastníte nějaký ryze poctivý offroad, ale přitom se Vám už stalo, že jste našli v terénu jeho limity a prostě nemohli vyjet tam, kam jste chtěli? Zapomeňte tedy na všechny Land/Range Rovery, Jeepy Wranglery, Toyoty Hilux, Hummery apod. Skrze německý magazín AutoBild byl totiž představen Mercedes třídy G, který už sám o sobě patří k těm nejlepším offroadům na světě. Jenže tento kousek je verze G 63 AMG a co víc… má celkem tři nápravy a stálý pohon všech šesti kol!
Skutečně je toto Géčko třínápravové – má jednu přední nápravu a dvě nápravy zadní. Na všech šest kol posílá permanentně sílu motor V8 Twin-Turbo o objemu 5,5 litru a konkrétně se na šestici kol rozděluje celkem 544 koní (400 kW) a točivý moment 760 Nm. Zatím se neví podrobnější info, ale hovoří se o tom, že tuto porci síly přenáší nejspíš sedmistupňová převodovka 7G Tronic, ale není vyloučeno ani použití sedmistupňové AMG Speed Shift MCT. Tak či tak, toto Géčko je schopno zrychlit na 100 km/h za 5,4 sekundy a dokáže jet (elektronicky omezenou) maximální rychlostí 210 km/h.
Pořádnou offroad výbavu zajišťují speciální terénní pneumatiky s kontrolou tlaku, které jsou obuty do ráfků Hutchinson. Dále patří k tomuto dvojnásobnému offroadu tlumiče Öhlins a jelikož se díky třetí nápravě musela prodloužit zadní část vozu, součástí je tedy dostatečně velká korba. Interiér je ale v opačném případě více luxusní, s několika prvky z uhlíkových vláken a zadní pasážéři (které díky loketní opěrce svezete jen dva) si mohou užívat např. DVD přehrávače z obrazovky na opěrkách hlavy.
I když je třínápravový offroad rozhodně něčím neobvyklým, přesto už takové Géčko existuje ve službách australské armády. Co vidíme ale na fotografiích, je běžná civilní verze, ovšem zatím se neví, kolik kusů konkrétně vzniklo (a ještě vznikne) a jestli bude běžně k dostání. Cena ale v takovém případě určitě nebude nikterak nízká.
« Pagani Zonda F a Zonda Roadster F – Díl III. Akční paket AMG Sport Edition pro Mercedes-Benz S »