Mercedes-Benz G500 4×4 ‘Safari’ je absolutní šíleností na kolech
Pokud patříte mezi zaryté automobilové fanoušky, jméno Jon Olsson vám jistě představovat nemusíme. Jeho poslední kreaturu, ale s nejvyšší pravděpodobností ještě neznáte. A že stojí za to! Tento švédský šílenec, profesionální lyžař a youtuber v jedné osobě měl už spoustu aut. Brutálně upravený Huracán s rakví, rozšířené Audi RS6 Avant, které nakonec v rukou zlodějů celé shořelo, Rolls Royce Ghost a mnoho dalšího. Nyní se ovšem znovu rozhodl, že zboří hranice nemožného. Vzal si na paškál minulou generaci Mercedesu G 4×42 a méďovi doslova nechal uříznout střechu.
Nejexluzivnější a také nejméně praktické
A co z toho vlastně vzniklo? Zřejmě to nejextrémnější kabrio do terénu všech dob. Portálové nápravy spolu s extrémní světlou výškou autu zajišťují neuvěřitelnou prostupnost terénem, a skořepinová sedadla, která si Olsson jednoduše neodpustil zase zaručují, že z tohoto Géčka nikdo ani v nesmírném terénu nevypadne. Auto má zároveň masivně snížené čelní sklo, takže z čelního pohledu vypadá extrémně mohutně, ale zároveň působí subtilnějším a exkluzivnějším dojmem.
Brutální porce výkonu
A výkon? Ten samozřejmě nesmí chybět. Zatímco ve standardní specifikaci dává čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly okolo 420 koní. To by však Olssonovi rozhodně nemohlo stačit. Výkon tak nechal přifouknout na masivních 850 koní, což konkrétně z toho G wagenu dělá vlastně nejrychlejší kabriolet třídy G, jaký kdy vznikl. Připomeňme si třeba G 650 Landaulet z programu Mercedes-Maybach s prodlouženým rozvorem. Ten sice z dvanáctiválce doloval hned 630 koní, ale v porovnání s Olssonovým G wagenem mu stále 220 koní schází. A jestli vás zajímají podrobnosti, tak se mrkněte na kompletní vlog z okolí Monackého knížectví. Rozhodně je se na co dívat!
« Takto se na silnicích nechovejte. Mohlo by se vám to draze vymstít Test Opel Combo Life 1.2 Turbo. Moderní auto dřívější doby »