1346381350702458507

Mercedes-Benz Electric Drive – SLS a B-Class na baterky

2. 10. 2012 • Novinky

Německá automobilka Mercedes-Benz poslední dobou vůbec nelení a neustále se snaží přicházet s novými modely, které se doposud vymykaly jejich stálé filozofii. Ukázkovým příkladem tohoto případu jsou nyní dva koncepty Electric Drive a jak už název napovídá, jedná se o plně elektrické vozy, které neudělají ostudu, ani co se podaných výkonů týká…

Prvním z těchto konceptů je Mercedes B-Class Electric Drive. Toto “Béčko” má v podlaze lithium-iontové baterie, ze kterých čerpá sílu elektromotor. Ten dokáže poskytnout výkon 136 koní (100 kW) o točivém momentu dokonce 310 Nm (který je k dispozici prakticky okamžitě). Mercedes udává, že je tento vůz schopen ujet na jedno nabití 200 km a nabíjet se dá skrze 230V zásuvku nebo pro rychlejší nabití ze zdroje 400V. A kdyby někoho zajímalo například zrychlení na 100 km/h, to by mělo Béčko zvládnout do mety 10 sekund a maximálně byste měli jet 150 km/h.

B-Class Electric Drive se liší od klasického “Béčka” v podstatě jen emblémy na karoserii a odlišnou přístrojovou deskou s budíky. Uvedení na trh se plánuje v roce 2014, ale nás stejně bude více zajímat druhý z rodinky ED.

SLS Electric Drive

Druhým (a podstatně zajímavějším) produktem Electric Drive je supersportovní SLS ED. To je dokonce silnější, než jeho spalovací bráška z divize AMG – a to už je co říct… V případě SLS ED se ale jedná o mnohem složitější techniku, než kterou dostalo “Béčko”. Zde je totiž v každém kole umístěný elektromotor o výkonu 185 koní, což dává dohromady výkon až 740 koní (551 kW)!!! Ještě působivější je ovšem hodnota točivého momentu, která je zde celkových 999 Nm. Tato síla se přenáší skrze dvě převodovky (které jsou navzájem na sobě nezávislé) a každá se stará o přenos síly na rozdílné nápravy. SLS ED je ale vybaveno také systémem AMG Dynamics, který samozřejmě dokáže pohánět jednotlivá kola jinou silou, v závislosti na trakčních podmínkách. Nastavit si pak můžete jeden z tří režimů: Comfort, Sport a Sport Plus.

Na režim Sport Plus se dokáže SLS ED rozjet na 100 km/h už za 3,9 sekundy a umí uhánět až 249 km/h (což je na elektrický sporťák velmi dobrá hodnota). Celkový výkon 740 koní je čerpán z 60 kWh lithium-iontového akumulátoru, který je navíc chlazen kapalinou. Tento systém ale váží děsivých 548 kg a je umístěn až za sedadly posádky.

Protože hmotnost díky elektrickému systému rapidně vzrostla, inženýři z Německa byli nuceni použít lehké materiály, jakými jsou například hliník a uhlíková vlákna, aby alespoň trochu ty vzrostlé kilogramy kompenzovali. SLS ED dostalo také karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 402 mm(!!!) a 360 mm (vpředu / vzadu).

SLS Electric Drive je vpředu posazeno na 19” kola z lehkých slitin s rozměrem pneumatik 265/35 a o kontakt zadní nápravy s asfaltem se starají kola 20”, která jsou obuta do pneumatik 295/30.

Na trh by toto SLS mělo dorazit již někdy v roce 2013 a už teď známe cenu, na které by SLS ED mělo odstartovat. Pokud tedy zrovna Vás zaujal tento elektrický supersport, připravte si částku šílených 416 500 eur (což je cca 10 450 000,- kč). :)

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz