Mercedes-Benz CLS v úpravě Carlsson

28. 2. 2011 • Novinky, Tuning

To, že mezinárodní autosalon v Ženevě bude letos opravdu bohatý, dokládá i fakt, že se na něj více než kdy jindy chystají i tunerské dílny. Den před otevřením své nejnovější dílo, Mercedes-Benz CLS, představil i německý úpravce vozů Carlsson.
Hlavní designér Rolf Schlepp vytvořil nový aerodynamický kit, který ještě více zvýrazňuje styl kupé. Kit zahrnuje nový přední nárazník s integrovaným pásem LED diod pro denní svícení a spoilerem z uhlíkových vláken. Nasávací otvory vyplňuje mřížka z nerezové oceli. Na zadní části vozu se zabydlel nový spoiler s integrovaným difuzorem.

Úprav se dotkly dvě motorové jednotky a rovnou ty nejvýkonnější. Zážehový motor zastupuje twin-turbo osmiválec, ze kterého dokázal Carlsson vymáčknout výkon 441kW (600 koní) oproti standardnímu výkonu 557 koní. Dále je tu vznětový šestiválec 350 CDI, který v základním CLS nabídne řidiči slušných 195kW (265 koní) a 650Nm točivého momentu. Po úpravě výkon poskočil o celých 20% na konečných 235kW (320 koní) a 780Nm točivého momentu. Takto posílený šestiválec zvládne sprint z nuly na 100km/h za 5,9 vteřiny a je tak o 0,3 vteřiny lepší než standardní verze. Nezapomnělo se ani na výfukovou soustavu. Ta je zakončena dvojitými oválnými koncovkami z nerezové oceli.

Unikátní jsou i kola z lehkých slitin, které jsou tvořeny pěti jednoduchými a pěti dvojitými paprsky o velikosti až 20 palců. Vůz dále obsahuje adaptivní podvozek AIRMATIC, který dovede auto snížit o 30mm. Změny se udály i v interiéru. Najdeme zde alcantaru, obložení palubní desky karbonem nebo dřevem (dřevěné vykládání je v černém klavírovém laku). Sedadla a výplně dveří jsou čalouněny kůží Nappa s kontrastními švy. K dispozici je také sportovní volant potažený alcantarou a pedály z broušeného hliníku. Opěrky nohou, prahy a zavazadlové rohože na sobě mají logo Carlsson.

Mercedes-Benz CLS v úpravě od Carlssonu se začne prodávat v dubnu letošního roku a ceny budou závislé na výběru motoru a na specifikaci výbav.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz