2947526381146847711

Mercedes – AMG GT je tady!

9. 9. 2014 • Novinky

Dnes představila známá německá automobilka Mercedes dlouho očekávaný model AMG GT, který je vlastně takový mladší, slabší a levnější bráška již ‘‘zesnulého‘‘ SLS AMG. Mercedes už rok a půl vypouštěl různé fotografie detailů, interiéru, videa se zvukem a podobné návnady. Po tak dlouhé době ho máme konečně tady a to i se všemi informacemi, které potřebujete nutně vědět!

Auto bude dělat konkurenci pro perfektně zpracované Porsche 911, brilantní Jaguar F-Type a pro brutální, zbrusu novou Corvette Z06. Jaguar vypadá ladně s takovou kapkou brutality, 911 je prostě klasika a Z06, to je závodní auto na silnici. Mercedes z nich vypadá nejmajestátněji a působí hrozně široce a agresivně. Připadá mi, jako by zkombinovali přední masku nového SL s otcem AMGéčka SLS. Přední mřížka chladiče je hezky do detailu zpracovaná a znak Mercedesu je umístěn na hliníkové lince uprostřed ní, stejně jako u SLS AMG. Nechybí ani brutální průduchy v přídi a klasicky na boku vozidla. Na kapotě u čelního skla sice průduchy jsou, ale bohužel jim chybí ty stříbrné medvědí drápy, jako na ostatních modelech. Z bočního pohledu jde vidět extrémně dlouhá kapota, která je charakteristická pro nejrychlejší Mercedesy. Záď vozu jde šikmo dolů a podle mě to prostě vypadá jako kombinace nového Viperu a SLS, však posuďte sami. Záď vozu je zakulacená jako u předchozího modelu a svítilny vycházejí ze stylové třídy S Coupe. Nechybí ani pořádný difuzor a dvě hezky zpracované koncovky výfuku. Výsuvný zadní spoiler je taky samozřejmostí. Do nabídky byly vypuštěny zcela nové devatenáctky. Na ty budou obuty pneumatiky o rozměrech 255/35 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu. U AMG GT S to budou rozměry 265/35 R19 vpředu a vzadu překvapivě dvacítky 295/30 R20.

Interiér je krásně zpracovaný ve stylu moderních mercedesů. Budete si moci připlatit za různá dvojbarevná provedení koženého čalounění. Středový panel vypadá přístupněji než u SLS a celkově interiér dostal takový čerstvý nádech oproti SLS. Více změn oproti dnešním Mercedesům nevidím, ono na dokonalosti taky není co upravovat, že ano.

 Pohánět jej bude nový osmiválec do ‘‘V‘‘ s označením M178, který bude spolupracovat s dvojicí turbodmychadel. Jeho objem je 4.0 litru (přesněji 3982 cm2) a výkon v základní verzi 462 koní při 6000 otáčkách za minutu a 600 Nm od 1500, až do 5000 otáček za minutu. Silnější AMG GT s označením ‘‘S‘‘ bude mít velice slušný výkon 510 koní při 6500 otáčkách a 650 Nm od 1750 do 4750 otáček za minutu. Spotřeba je 9.3 litru u slabší a 9.4 litru u silnější verze, což je na tak silnou V8 opravdu slušné. Výkon je na zadní kola přenášen přes sedmistupňovou dvouspojkouvou převodovku Getrag, která je umístěná nad zadní nápravou kvůli skvělému rozložení hmotnosti. Svůj účel to splnilo a rozložení váhy je parádních 53 % na zadní a 47 % na přední nápravu.

Váha vozu činí úctyhodných 1540 kilogramů, a to hlavně díky použití hliníku, hořčíku, odlehčené oceli a karbonu. Trakci vozu bude kromě již zmíněných pneumatik zajišťovat také zbrusu nový podvozek. Ten má dvojitá lichoběžníková ramena na přední i zadní nápravě. Zvláštností je také samosvorný diferenciál, protože v obou verzích se výrazně liší. Slabší má klasický mechanický a silnější ‘‘esko‘‘ elektronický. V základu jsou ventilované ocelové brzdové kotouče o rozměru 360 mm vpředu i vzadu, u ‘‘eSka‘‘ vpředu o 30 mm větší. Pokud plánujete občasné výlety na závodní okruh, tak bych Vám doporučoval připlatit si za karbon-keramickou brzdovou sadu, ta má kotouče o rozměrech 402 mm vpředu a 360 mm vzadu.

Cena je odhadována na 2,5 – 4 miliony korun dle motorizace a výbavy. Doba dodávky prvních kusů zatím nebyla oznámena.

2947526381146847711

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz