Mercedes-AMG do detailu – Vyrábí 49 typů aut s R4, V6, V8 i V12, mají 367 až 630 koní a stojí 1.2 – 7.3 milionu korun
Na světě je spousta automobilek, které mají sportovní oddělení. Audi sází na RS, BMW má už léta legendární divizi M, Jaguar SVR, a tak můžeme pokračovat do nekonečna. Všude vznikají fantastická a pekelně rychlá auta, jenže o těch dnes mluvit nebudeme. My se totiž podíváme na nejrozsáhlejší sportovní oddělení, které si říká AMG a patří Mercedesu. Důvody, proč AMG patří k nejzajímavějším továrním úpravcům, jsou jednoduché, a že jich je.
Aktuálně si můžete objednat celkem 49 brutálních bestií, pod jejichž kapotou se nachází nadopované čtyřválce, ostré šestiválce, masivní osmiválce, ale i extrémní dvanáctiválce. Tyto pohonné jednotky se montují prakticky do všeho: coupé, hatchbacků, kabrioletů, roadsterů, kombíků, sedanů, ale i SUV a off-roadů. Výkony jsou 367 až 630 koní, točivý moment začíná na 475 a končí u 1000 Nm. Ceny se pohybují od 1 280 020 do 7 326 550 korun.
Mercedes-AMG A 45 4MATIC
Vstupní brána do světa AMG v podobě nejpekelnějšího hot-hatche. Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec turbo, který produkuje výkon 380 koní a točivý moment 475 Nm. Tím jsou přes dvouspojkovou převodovku AMG SPEEDSHIFT 7G-DCT poháněna všechna čtyři kola, ta si hrají s hmotností okolo 1400 kilogramů. Zrychlení z nuly na stovku proběhne za 4.2 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Cena je 1 285 020 korun.
TEST Mercedes-Benz A45 AMG
Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC
Coupé / Shooting Brake
Stylovější provedení klasického Áčka, které má o něco jistější charakter díky delšímu rozvoru. Pohonné ústrojí zůstalo totožné, což platí i o výkonu a krouťáku. Hmotnost se nijak výrazně nezměnila a stovku zvládá za 4.2 respektive 4.3 sekundy. Čtyřdveřové Coupé vyjde na 1 452 000 a Shooting Brake na 1 459 260 korun.
TEST Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC
Zvednuté Áčko, chcete-li. Váží lehce přes 1500 kilogramů a má 380 koní a 475 Nm z přeplňovaného čtyřválce. Stovku dobije za 4.4 sekundy a umí 250 km/h stejně jako menší sourozenci. Cena začíná na 1 402 390 korunách.
Mercedes-AMG C 43 4MATIC / 63 / 63 S
Sedan / Kombi / Coupé / Kabriolet
Spousta karosářských verzí, několik motorizací, ale stále jeden a ten samí model, třída C.
”Základní” provedení C 43 4MATIC má 3.0-litrový šestiválec BiTurbo, jenž přes devítistupňový automat 9G-TRONIC přenáší na všechna kola výkon 367 koní a točivý moment 520 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4.7-5.0 sekundy dle karosářského provedení. Cena startuje na 1 528 230 korunách.
C 63 disponuje výkonem 476 koní a točivým momentem 650 Nm. To má na starosti 4.0-litrový osmiválec BiTurbo, ten je propojen se sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT MCT. Stovkou letí za 4.0-4.2 sekundy a počáteční cena je 2 044 900 korun.
Nejrychlejším zástupcem je C 63 S, který sdílí techniku s klasickou šedesát-trojkou, ale navyšuje hodnoty výkonu a krouťáku na 510 koní a 700 Nm. Bájnou stokilometrovou hranici pokoří za 3.9-4.1 sekundy. Maximální rychlost je stejně jako u ostatních omezena na 250 km/h. Cena za nejlevnější kousek činí 2 267 640 korun.
Mercedes-AMG E 43 4MATIC
Sedan/Kombi
Zatímco čekáme na provedení Coupé, Kabriolet nebo silnější motorizace 63 a 63 S, tak se musíme spokojit s atraktivním E 43 4MATIC. Ten z třílitrového šestiválce BiTurbo dokáže vyprodukovat 401 koní a 520 Nm, o což se stará devítistupňový automat 9G-TRONIC a pohon všech kol. Stovka je otázkou 4.7 respektive 4.8 sekundy a maximálka elektronicky omezena na 250 km/h. Cena je 1 987 250 korun.
Mercedes-AMG CLS 63 / 63 4MATIC / 63 4MATIC S
Coupé / Shooting Brake
Nádherný a agresivní elegán, který nad předními koly ukrývá legendární 5.5-litrový osmiválec BiTurbo. Můžete mít stylové čtyřdveřové Coupé nebo zajímavé kombi Shooting Brake. Coupé umí nabídnou 557 koní a 720, a to jak na zadních, tak na všech čtyřech kolech. Ostřejší eSko je nabízeno pouze ve čtyřkolce a asfalt roluje výkonem 585 koní a točivým momentem 800 Nm. Všechny motory jsou propojeny se sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT MCT. U praktičtějšího Shooting Brake se musíte spokojit pouze s pohon všech kol. Zrychlení z nuly na stovku se uskuteční za 3.6-4.2 sekundy a bez příplatku se nevyhnete ani omezovači ve 250 km/h. Cena tohoto pomalu odcházejícího modelu je od 2 302 000 korun výše.
TEST Mercedes-Benz CLS 63 AMG PERFORMANCE PACKAGE
Mercedes-AMG SLC 43
Malý roadster, který svým chováním připomíná motokáru. Má výborný třílitrový šestiválec BiTurbo s výkonem 367 koní a točivým momentem 520 Nm, který spolupracuje s devítistupňovým automatem 9G-TRONIC. O vše se starají zadní kola tento prcek umí být neskutečně zábavný. Stovku pokoří za 4.7 sekundy a cenovka je přijatelných 1 542 750 korun.
TEST Mercedes-Benz SLC 200
Mercedes-AMG SL 63 / 65
Legendární SL, které nekecá, ale koná. Právem se nazývá nejlepším roadsterem planety. Pod dlouhou kapotou bije pěti a půl litrový osmiválec BiTurbo, který přes sedmistupňový automat AMG SPEEDSHIFT MCT smaží zadní gumy výkonem 585 koní a točivým momentem 900 Nm. Stovka mu zabere 4.1 sekundy a vyjde vás na 4 186 600 korun. Tím to však nekončí a do motorového prostoru lze napasovat i šestilitrový dvanáctiválec BiTurbo, který disponuje hodnotami 630 koní a 1000 Nm. Ve zrychlení je o jednu desetinu sekundy rychlejší a cena je o více jak 2 miliony vyšší.
Mezigenerační TEST Mercedes-Benz SL 400 vs SL 500 – Dva králové rozdílných období tváří v tvář
Mercedes-AMG GT / S / R / C
Coupé / Roadster
Zatímco SL je polovičním GT, AMG GT už je opravdovým supersportem. Vyrábí se v několika motorizacích, GT, GT S, GT R a GT C, které náleží jen Roadsteru. Pod kapotou je vždy čtyřlitrový osmiválec BiTurbo, který má podle předešlého pořadí modelů výkon 462, 510, 585 a 557 koní. Točivý moment dosahuje hodnot 600, 650, 700 a 680 Nm. Vše je přenášeno přes sedmistupňový automat AMG SPEEDSHIFT MCT na zadní kola a zrychlení z nuly na stovku zabere 3.5-4 sekundy. Cena je 3 285 150 nebo 4 500 000 za vrcholné motorizace.
TEST Mercedes-AMG GT S – Hromobití!
Mercedes-AMG S 63 4MATIC / 65
Sedan / Coupé / Kabriolet
Začneme klasickým sedanem, ten je k dispozici v jediném provedení S 63 s 5.5-litrovým osmiválcem BiTurbo. Poháněna jsou zadní kola a stovka trvá 4.4 sekundy. ESko s prodlouženým rozvorem má stejný motor o totožném výkonu 585 koní a točivém momentu 900 Nm, jen vše posílá na čtyři kola. Zrychlení je o 4 desetiny lepší. Vrcholem je S 65 s V12 BiTurbo. 630 koní, 1000 Nm, pohon zadních kol a stovka za 4.3 sekundy. Cena je od 4 071 650 do 6 331 930 korun, v základních výbavách.
Coupé a Kabriolet jsou nejlepšími zástupci v kategorii. Nabízí stejné pohonné jednotky jako sedan a pokud chcete osmiválec se zadním náhonem, musíte sáhnout po Coupé, Kabriolet je nabízený pouze ve čtyřkolce. Nebo rovnou pořiďte S 65, které má automaticky pohon zadních kol. V8 je propojený se sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT MCT a V12 s AMG SPEEDSHIFT Plus 7G-TRONIC. Stovka jim trvá 3.9-4.2 sekundy a cena je 4 702 060 až 6 824 400 korun.
TEST Mercedes-Benz S 500 Cabriolet – Nejlepší auto na světě… Nebo ne?
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Coupé / SUV
Nejmenší z rodiny SUV dostává zbrusu nový šestiválec 3.0-litru BiTurbo. Přední i zadní kola zásobuje výkonem 367 koní a krouťákem 520 Nm. Převodovka je devítistupňová a stovka je pokořena za skvělé 4.9 sekundy. Maximálka je 250 km/h a cena 1 644 390 korun.
Mercedes-AMG GLE 43 4MATIC / 63 4MATIC / 63 4MATIC S
Coupé / SUV
Konkurent pro BMW X6 a X5 M. Můžete ho mít s třílitrovým šestiválcem BiTurbo s výkonem jako u ostatních modelů. Navzdory vyšší hmotnosti umí stovku za 5.7 sekundy a maximální rychlost 248 km/h, čemuž výrazně napomáhá devítistupňová převodovka. Pro ”větší kluky” tu jsou 63 a 63 S, které disponují 5.5-litrovými osmiválci BiTurbo o výkonech 557 či 585 koní a točivém momentu 700 nebo 760 Nm. Standardně jsou propojeny se sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT MCT a v přímce vytrestají i opravdové sporťáky. Na stovku totiž zrychlí za 4.3 respektive 4.2 sekundy. Cena je 2 060 630 za GLE 43 a 3 467 860 korun za vrcholné eSko.
Mercedes-AMG GLS 63 AMG 4MATIC
Největší SUV od Mercedesu, které je obdařeno 5.5-litrovým osmiválcem BiTurbo, jenž má 585 koní a 760 Nm. Při každém přeřazení sedmistupňového automatu AMG SPEEDSHIFT MCT se ozve pekelné zapraskání do výfuku a stovka je otázkou pouhé 4.6 sekundy. Cena je slušně vysokých 3 460 600 korun.
Mercedes-AMG G 63 4MATIC / 65 4MATIC
Off-road s motorem ze supersportu, i tak se dá nazvat Géčko od AMG. Je to auto, kterým ukazujete, že máte vše na háku. Pod kapotou této hranaté krabice je buď pětiapůllitrový osmiválec BiTurbo s výkonem 572 koní a točivým momentem 760 Nm nebo šestilitrový dvanáctiválec, který má o 58 koní a 240 Nm víc. Oba motory spolupracují se sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT Plus 7G-TRONIC a stovku pokoří za 5.4 nebo 5.3 sekundy. Maximální rychlost je 210 a 230 km/h. Zároveň se jedná o nejdražší AMG v nabídce, protože vyjde na 3 865 950 za V8 nebo 7 326 550 za V12.
« Soutěž o lístky na fotbal Sparta vs Příbram – Víte, kolik aspektů kontroluje AAA Auto při výkupu vozidla? Audi RS6 C5 za cenu průměrné Octavie – Když se chcete lišit a zároveň investovat »