MC20: Maserati opět postavilo supersport
Značka Maserati vstupuje do nové éry s novým supersportovním vozem MC20, který kombinuje výkon, sportovní charakter a luxus v jedinečném stylu Maserati. MC20 bylo představeno 9. září v Modeně během akce „MMXX: Time to be audacious“.
Nový vůz MC20 (MC je zkratkou Maserati Corse a 20 označuje rok 2020, tedy rok jeho premiéry a zahájení nové éry značky) je Maserati, na které všichni čekali. Je to vůz s neuvěřitelnou aerodynamikou a sportovním duchem, jehož srdcem je nový motor V6 Nettuno s výkonem 630 koní, točivým momentem 730 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 2,9 vteřiny a maximální rychlostí přes 325 km/h. Tento motor je po více než 20 letech první vlastní pohonnou jednotkou značky Maserati.
MC20 je extrémně lehký vůz váží méně než 1500 kg (pohotovostní hmotnost) a díky výkonu 630 koňských sil má ve své třídě nejlepší poměr hmotnost/výkon – pouze 2,33 kg/hp. Tohoto rekordu značka dosáhla díky výběru vysoce kvalitních materiálů, využití veškerého potenciálu karbonových vláken v kombinaci s pohodlím bez kompromisů.
Nettuno, první motor v této nové kapitole historie značky s trojzubcem ve znaku, je twin-turbo motor V6 vyvinutý pro vůz MC20. Jedná se o technologickou perlu, která už získala mezinárodní patent a její technologie MTC (Maserati Twin Combustion) je přelomovým zážehovým systémem vyvinutým přímo značkou Maserati.
Lze říct, že výsledkem tohoto projektu je vůz, který znamená revoluci v italské excelenci. Vůz MC20 byl navržen v Modeně a bude se vyrábět v závodě Viale Ciro Menotti, kde se modely s trojzubcem v logu vyrábí už více než 80 let. Nová výrobní linka postavená v prostorách historického závodu, kde se až do listopadu 2019 vyráběly modely GranTurismo a GranCabrio, je nyní plně připravená ke spuštění výroby. Součástí prostor je i nová lakovna s inovativními technologiemi přátelskými k životnímu prostředí. Motor Nettuno se pak bude vyrábět v Modeně v nově vybudované laboratoři Maserati Engine Lab.
Na návrhu MC20 značka Maserati pracovala zhruba 24 měsíců a od začátku byl do vývoje zapojen tým techniků z laboratoře Maserati Innovation Lab, odborníci z Maserati Engine Lab a designéři s Maserati Style Centre.
Sytém vývoje dynamiky virtuálního vozu, jehož součástí je jeden z nejpokročilejších simulátorů dynamiky na světě, byl vyvinut přímo v laboratoři Maserati Innovation Lab a vychází z komplexního matematického modelu s názvem Virtual Car. Tato metoda umožnila provést 97 % dynamických zkoušek a optimalizovala dobu potřebnou k vývoji. Vůz byl poté doladěn v souladu s nejlepší tradicí Maserati a byl za všech možných podmínek důkladně otestován na testovacím okruhu i na silnici.
Průvodním tématem designu vozu MC20 byla historická identita značky s veškerou její elegancí, výkonem a pohodlím, kterou má ve svých genech. Zaměření na výkon vedlo k vytvoření konceptu vozu se zřetelnou osobností a jedinečnými nezaměnitelnými tvary. Dveře „motýlího“ typu jsou nejen překrásné, ale i funkční, protože zlepšují ergonomii vozu a umožňují optimální vystupování a nastupování do kabiny vozu.
Vývoj aerodynamiky vozu zabral více než dva tisíce hodin strávených ve větrném tunelu Dallara a zabral více než tisíc simulací CFD (Computational Fluid Dynamics – počítačová mechanika tekutin), díky kterým mohlo vzniknout ryze umělecké dílo. Výsledkem je vůz s hladkými tvary, který nemá žádné pohyblivé příslušenství kromě diskrétního zadního spojleru. Ten zlepšuje přítlak vozu MC20, aniž by mu ubíral cokoli z jeho krásy. CX je pod 0,38.
Vůz MC20 je navržen tak, aby se mohl vyrábět ve verzi kupé i ve verzi kabriolet a na plně elektrický pohon.
Po usednutí do kabiny vozu je řidič vždy v centru a jeho zážitek z jízdy sportovním vozem nesmí nic rušit. Každý komponent proto má svůj účel a je zaměřený na řidiče. Jednoduché tvary, velmi ostré hrany a minimální rozptýlení. Dvě 10″ obrazovky – jedna pro kokpit a druhá pro Maserati Multimedia System (MIA). Jednoduchost je zároveň ústřední myšlenkou centrální konzole potažené uhlíkovým vláknem, která má jen několik prvků: bezdrátovou nabíječku na mobilní telefon, přepínač režimu jízdy (GT, Mokro, Sport, Corsa a pátý režim ESC Off, který deaktivuje stabilizační asistenty), dvě tlačítka pro volbu rychlosti, ovládání oken, ovládání multimediálního systému a praktický úložný prostor pod opěrkou ruky. Veškeré další ovladače jsou na volantu, kde se tlačítko zapalování nachází na levé straně a tlačítko pro rozjezd na pravé straně.
Nový vůz MC20 je vždy on-line s programem Maserati Connect. Mezi širokou škálu služeb patří propojení navigace, Alexy a WiFi Hotspotu a lze s nimi pracovat prostřednictvím aplikace Maserati Connect pro chytrý telefon nebo chytré hodinky.
Společnost Maserati také vyvinula šest nových barev, které budou při uvedení vozu MC20 na trh podtrhovat jeho charakter: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma a Grigio Mistero. Každá z nich byla formulována, navržena a vyvinuta exkluzivně pro tento vůz a všechny barvy spojují důležitá témata: silný odkaz na heslo Made in Italy (Vyrobeno v Itálii), na italskou identitu, zemi a tradici Maserati.
Je zde také vizuální i koncepční odkaz na vůz MC12, který v roce 2004 zahájil návrat značky Maserati k automobilovým závodům. Stejně jako jeho předchůdce se vůz MC20, jehož závodní duše je zřejmá už z jeho názvu, hodlá vrátit do světa závodů.
Spuštění výroby je plánováno na konec letošního roku a objednávky na vozy bude společnost přijímat od 9. září, kdy bude mít automobil svou světovou premiéru.
.
« Přísnější ekologické normy mají zdražit auta až o 70 tisíc korun Test Yamaha Tracer 700 »