Maserati testuje prototyp MC20 na silnicích nejstaršího závodu světa
23. května 1940 slavilo Maserati na okruhu Targa Florio neuvěřitelné čtvrté vítězství v řadě. Automobil s trojzubcem v logu projel jako první cílem tohoto prestižního sicilského závodu čtyři roky po sobě. Řidičem, který seděl za volantem vozu Maserati Tipo 4CL a jehož jméno se zapsalo na tabuli vítězů, byl Luigi (Gigi) Villoresi.
U příležitosti oslav 80. výročí tohoto historického vítězství odjela značka Maserati zpět na Sicílii s prototypem vozu MC20 a projela s ním cesty, na kterých se psala historie závodu Targa Florio, například úsek, kde se nachází slavné tribuny Floriopoli.
Vývoj nového supervozu tak pokračuje fází testování v různých podmínkách využití, aby bylo možné shromáždit data a informace potřebné k finálnímu doladění.
Po první sadě testů provedených pomocí dynamického simulátoru v inovační laboratoři Maserati v italské Modeně nyní nastal čas na testovací jízdy na silnicích a okruzích.
Model MC20 je začátkem nové éry této italské značky co do stylu i použitých technologií. Jedná se také o první vůz s novým motorem překypujícím inovativními technologiemi vyvinutými a vyrobenými přímo značkou Maserati.
Prostřednictvím nového vozu MC20, který bude představen v září, chce modenský výrobce automobilů zdůraznit svou úspěšnou sportovní historii a návrat na vedoucí pozici závodních okruhů. Poslední šampionát značka vyhrála v roce 2010 s dalším výjimečným vozem MC12.
4CL
Tento jednosedadlový vůz z roku 1939 byl duchovním dítětem Ernesta Maseratiho, nejmladšího ze zakládajících bratrů značky, který chtěl navrhnout vůz schopný prorazit v závodech třídy „Voiturette“. Model 4CL se zdvihovým objemem 1491 kubických centimetrů byl vyroben na rámu 6CM, ovšem s novým čtyřválcovým motorem se čtyřmi ventily na každém válci, což bylo poprvé v historii Maserati. Na svou dobu šlo o výjimečně pokročilý motor se „čtvercovým“ vnitřním rozměrem 78 × 78 mm, který s pomocí volumetrického turbodmychadla dokázal vyvinout sílu 220 koňských sil při 8000 otáčkách za minutu.
Při závodním debutu vozu 4CL během Velké ceny Libye v Tripoli v roce 1939 zaujal Gigi Villoresi vedoucí startovní pozici s aerodynamickou verzí vozu. Jeho první vítězství přišlo o dvě velké ceny později v Neoapoli, kdy vůz řídil Angličan John Peter Wakefield. Ten si později připsal další dvě vítězství ve Francii při velké ceně Picardie a Albi.
V druhé polovině 30. let se závod Targa Florio konal v Palermu na okruhu navrženém v parku Favorita se 40 koly. Vítězem se stal Gigi Villoresi. Ten byl favoritem závodu a navíc se mu podařilo dosáhnout nového rekordu v průměrné závodní rychlosti (142,288 km/h) a času na kolo (147,201 km/h). Tohoto 31. ročníku se během své první závodní sezóny účastnil za volantem dalšího vozu Maserati jezdec Alberto Ascari.
Villoresi tak vyhrál poslední závod pořádaný v Itálii a Evropě před druhou světovou válkou a dosáhl výsledku, který potvrdil nadvládu modenských konstruktérů.
V poválečném období pak přišlo mnoho dalších vítězství. Sám Villoresi zvítězil za volantem 4CL při Velké ceně Nice v dubnu 1946. Následovala další vítězství francouzského esa Raymonda Sommera, anglického jezdce Rega Parnella a úžasného Tazia Nuvolarioho. Další vítězství značka zaznamenala v roce 1947. V roce 1948 byl vůz nahrazen modelem 4CLT s novým trubicovým rámem a nasávacím systémem s dvoustupňovým turbodmychadlem.
« Test Suzuki Jimny 1.5 VVT 5MT 4×4 AllGrip Test Harley-Davidson Low Rider S aneb Testosteronový katapult »