Nový Renault Twingo
Renault směle vytváří Twingo v novém podání. To spočívá v oživení prvního originálního Twinga. Dvacet let po premiéře Twinga přichází zcela přepracovaná třetí generace. Výsledkem je hravé městské vozidlo v novém podání s vynikající manévrovatelností a návrat barevného, sympatického a přátelského vzhledu s možností personalizace.
Hravé a dynamické vozidlo do města i mimo něj
Nové Twingo je nabízeno se dvěma 3válcovými benzinovými pohonnými jednotkami (atmosférická nebo přeplňovaná), které jsou hospodárné a velmi živé. Reaktivní podvozek pomáhá při přesném a bezpečném řízení, díky kterému je jízda ve městě mimořádně příjemná. S dynamickým motorem Energy TCe 90 se Nové Twingo také nemusí bát opustit město a může vyrazit na dlouhé cesty.
Praktický a s dvojím systémem připojení
5dveřová karoserie a modularita se zcela rovnou podlahou umožňují Novému Twingu pohodlnou přepravu čtyř dospělých osob. Díky rekordní ložné délce 2,31 m je jediným městským vozidlem, které je schopno přestěhovat skříň nebo basu, a dokonce se v něm může natáhnout i basketbalista NBA.
Nové Twingo má dvojí systém připojení a je jediným městským vozidlem s dvojí multimediální nabídkou: praktické připojení prostřednictvím chytrého telefonu s R&GO a navigačním systémem zdarma, nebo prostřednictvím R-Link Evolution® – poslední verze integrovaného systému v podobě tabletu se širokou nabídkou aplikací určených pro používání ve vozidle.
Koncepce Nového Twinga, která vznikla ve spolupráci se společností Daimler, byla pečlivě navržena, přičemž mimořádná pozornost byla věnována vnímané kvalitě a bezpečnosti. Aby vozidlo splňovalo požadavky Renaultu a Daimleru na kvalitu, byly do jeho výroby v závodě Novo Mesto (Slovinsko) vloženy významné investice.
Nové Twingo pokračuje v duchu prvního Twinga a je součástí lístku „Play“ designové strategie Renaultu: Bylo navrženo v návaznosti na koncepty vozidel Twin’Z a Twin’Run představené v polovině roku 2013. Vyznačuje se HRAVOSTÍ a barevností, které zdědilo po svých předchůdcích. Barva hraje důležitou úlohu v zevnějšku, v interiéru a v úložných prostorech v kabině.
Nové Twingo se díky krátké přídi a kolům posunutým do rohů karoserie může pochlubit siluetou s kompaktními rozměry o délce pouhých 3,59 m, což je o 10 cm méně než u jeho předchůdce. Toto malé městské vozidlo již na první pohled vypovídá o svižnosti a slibuje velký prostor na palubě s rekordním rozvorem 2,49 m.
VÝRAZNÁ TVÁŘ
Přední část byla navržena jako obličej a obsahuje identifikační prvky značky s výrazným logem umístěným na černém podkladu. Již na první pohled jeho osobnost potvrzuje, že patří do linie prvního Twinga, a to díky:
- žebrované kapotě a dvěma blokům světel, nad kterými jsou umístěna směrová světla ve tvaru očních víček,
- kulatým světlům pro denní svícení se čtyřmi LED,
- širokému vstupu vzduchu v dolní části čelní masky, který propůjčuje Novému Twingu výraznou tvář.
Boční linie táhnoucí se podél celé karoserie, která je nejvýraznější v úrovni podběhů zadních kol, je výrazným stylistickým prvkem a propůjčuje Novému Twingu charakteristický vzhled. Podle verzí je zvýrazněna polepy. Zadní střešní spoiler zvyšuje přítlak vozidla a zvýrazňuje robustnost.
Nové Twingo nabízí poprvé ve své historii pět dveří, i když jsou kliky zadních dveří schovány v C sloupku karoserie. Nové Twingo je tedy ještě víceúčelovější.
Díky 15 nebo 16palcovým kolům (podle úrovně výbavy) je Nové Twingo malým městským vozidlem, které na silnici dobře sedí.
Hravý, barevný a veselý interiér
Místo řidiče je se sportovním přístrojovým štítem, volantem a palubní deskou s čistými tvary hravé a dynamické. Konzola lemovaná širokým bílým pruhem s designem „golfového míčku“ nebo „hladkého laku“ sdružuje všechny přístroje. Tento hravý pruh byl navržen jako závodní okruh a je k dispozici i v modré, červené nebo černé barvě.
Harmonie interiéru si dává záležet na kontrastu černé a bílé. Pruh přístrojové desky, dekorační prvky na volantu, výdechy vzduchu a panely dveří jsou uvnitř černě laděného interiéru opatřeny bílým povrchem. Vzájemně jsou sladěny a tvoří dynamický celek.
Přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy se vyznačují graficky čistým designem s barevným lemem (červený, modrý, šedý), který zvýrazňuje jejich tvar a kontinuitu sedáku až po opěradlo.
Již od druhé úrovně výbavy umožňuje Nové Twingo výběr ze tří barev čalounění sedadel: modrá, šedá nebo červená s barevnými prvky, přičemž kliky z leštěného chromu zdůrazňují veselost a hravost kabiny.
Nabídka „Pack Sport“ zahrnuje sportovnější vzhled v černé barvě oživený červenými prvky, sedadla s čalouněním v kombinaci látka/kůže, sportovní hlavici řadící páky a hliníkové pedály.
Díky široké nabídce barevných odstínů, polepů karoserie a vzhledu interiéru se Nové Twingo přizpůsobí osobnosti každého: ať už jde o muže, nebo ženy.
Nové Twingo lze snadno individualizovat použitím vnějších a vnitřních dekoračních prvků, které jsou barevně sladěny s odstíny karoserie.
Městské vozidlo nabízí na přání také velkou elektricky ovládanou plátěnou střechu, která se otevírá v délce 71 cm a šířce 68 cm a poskytuje cestujícím vpředu i vzadu úchvatný výhled na město.
Twingo se při svém uvedení na trh v roce 1993 od ostatních vozidel odlišuje příjemnou dopravou a stává se benchmarkem pro kategorii malých městských vozidel. V roce 1992 se objevuje na pařížském autosalonu Mondial de l’Automobile de Paris a ovládá hlavní město. Dále se objevuje v televizi s pěkně zaoblenými tvary v pohodovém kresleném a úsměvném reklamním spotu od ilustrátora a kreslíře komiksů Petit-Rouleta. Tento náčrt v jednoduchém a veselém duchu doprovází kampaň se sloganem „Objevte s ním nový život“. Tato nadčasová reklama ukazuje nový přístup v kategorii městského vozidla, který jde proti proudu a tendencím dané doby. Jde o reakci na vývoj historie reklamy, kterou již Renault dávno započal u svých malých aut – 4CV, R4 a R5.
Po dvaceti letech se vrací Nové Twingo. Optimismus malého Renaultu se odráží do jeho komunikace. Poté co bylo 14. února tohoto roku u příležitosti Valentýna odhaleno originálním způsobem přes „strip-tweet“, ocitá se v hledáčku fotografa Dinga, který už zažil mnoho zábavy při focení první generace v roce 1993. Po dobu tří měsíců ho francouzský umělec sledoval a proplétal se 5 evropskými městy. Stylové a originální fotografie vyjadřují dobrou náladu několika nahlédnutími do městského života, jenž je Twingu blízký.
V září jej vlastnoručně odhalí originální dvojice ilustrátorů Kuntzel & Deygas (vytvořili např. ilustrace k parfému La petite robe noire de Guerlain) prostřednictvím moderní a živé reklamní kampaně s heslem: „Go anywhere, Go everywhere!“. odkaz na USB klíč.
Nové Twingo, které je kompaktnější než jeho předchůdce, má inovativní architekturu s motorem umístěným vzadu, což má pro městské vozidlo mnoho výhod.
První výhodou, kterou tato architektura přináší, je obratnost. Umístěním motoru dozadu se „uvolní“ přední náprava.
S poloměrem otáčení 4,30 m se Nové Twingo otočí na velmi malém prostoru: Na otočení o 180° požaduje o jeden metr méně než většina jeho konkurentů. S úhlem rejdu 45 stupňů je obratný a parkování se stává hračkou.
Motor je uložen v zadní středové poloze nad koly pod úhlem 49 stupňů a spočívá na zadní nápravě typu De-Dion. Tímto se uvolní přední náprava typu Pseudo MacPherson od četných omezujících konstrukčních prvků. Řízení Nového Twinga je oproti Twingu II přesnější v navádění i v asistenci. Osa řízení umístěná nad předními koly spojená se skříní posilovače řízení umístěnou na ozubené tyči dosáhne úhlu rejdu kol 45 stupňů oproti průměrným 30 stupňům v segmentu městských vozidel.
Verze Energy TCe 90 je vybavena řízením s variabilním převodem VGR (Variable Gear Ratio). Je pevné při nulovém natočení, mnohem přímější při rejdu a spojuje přesnost řízení na silnici a ovladatelnost v městském prostředí díky tomu, že má od dorazu k dorazu o půl otáčky méně oproti verzi SCe 70.
VYŠŠÍ POZICE ZA VOLANTEM
Nové Twingo nabízí vyšší pozici za volantem, což usnadňuje přístup do kabiny, vytváří dojem prostornosti a panoramatický výhled. Díky krátké kapotě a velkorysému čelnímu sklu nabízí Nové Twingo s úhlem výhledu dopředu 12,1 stupně jeden z nejlepších výhledů v dané kategorii. Tato výhoda se ocení zejména ve městě.
Díky architektuře vozu má Nové Twingo téměř ideální rozložení hmotnosti: 45 % na přední nápravě a 55 % na zadní nápravě oproti vozidlu s pohonem předních kol, kde 70 % připadá na přední nápravu a 30 % na zadní nápravu.
Díky velkorysému rozvoru a krátkým převisům se Nové Twingo může vždy pochlubit dobrým dynamickým chováním. Chová se jako vozidlo s pohonem předních kol a nedochází k přetáčivosti. Od řidiče nevyžaduje žádnou zvláštní způsobilost. Přesné řízení přední nápravy umožňuje čistý obrysový průměr zatáčení vozidla pro dobré, hravé a také dynamické chování. Podobně jako u jiných vozidel koriguje systém ESC trajektorii v mimořádné situaci.
Další výhodou tohoto přirozeně dobře fungujícího chování je, že není nutné tvrdší nastavení. Inženýři dosáhli vynikajícího kompromisu mezi komfortem a chováním díky použití tlumičů, které zajišťují dobré odpružení, čímž se zvyšuje komfort cestujících.
MOTOR ULOŽENÝ VZADU: INOVACE – VÝSLEDEK KNOW-HOW MOTOROVÝCH INŽENÝRŮ
Inovace u Nového Twinga spočívá v umístění moderních motorů do malého prostoru. To vyžadovalo veškerý potenciál dovedností motorových inženýrů a architektů Renaultu s důmyslným přepracováním koncepce architektury motoru, aby mohl být uložen pod úhlem 49 stupňů z důvodů snížení výšky, zachování objemu zavazadlového prostoru a zajištění funkčnosti rovné podlahy.
Tento přístup vyžadoval přepracování horní i dolní části motoru, aby byl splněn dvojí cíl: zastavění motoru pod zavazadlový prostor s respektováním požadované světlé výšky. 50 % dílů bylo přepracováno, např. kryt rozvodu, okruhy vody a vzduchu, čelní strany příslušenství a výfuk. Motorovým inženýrům se podařilo o 15 cm snížit výšku prostoru pro motor.
Dvě zážehové tříválcové pohonné jednotky slaďující hospodárnost a jízdní vlastnosti
Nové Twingo je poháněno dvěma motory poslední generace s veškerými inovacemi snižujícími tření, čímž se snižuje spotřeba paliva a množství emisí.
Dynamický motor Energy TCe 90
Nové Twingo je vybaveno motorem, který byl k dispozici již u Nového Clia a Capturu. Tento turbomotor o objemu 898 cm3 byl přizpůsoben architektuře Nového Twinga s přepracováním 50 % dílů. Motor Energy TCe 90 má rychlou odezvu již při nízkých otáčkách a díky výkonu 90 k a točivému momentu 135 Nm poskytuje opravdový požitek z jízdy jak ve městě, tak na silnici. Je vybaven elektrickým ventilem „waste gate“ (obtokový ventil výfukových plynů) umožňujícím jemné řízení spotřeby a snížení emisí CO2. Se systémem Stop&Start vykazuje spotřebu 4,3 l/100 km v kombinovaném cyklu s množstvím emisí CO2 99 g/km. Splňuje emisní normu Euro 6.
NOVÝ HOSPODÁRNÝ ATMOSFÉRICKÝ MOTOR sCE 70 VHODNÝ DO MĚSTA
Tento atmosférický motor o zdvihovém objemu 999 cm³ a výkonu 70 k při 6 000 ot./min je při jízdě ve městě velmi svižný, a to díky maximálnímu točivému momentu 91 Nm, přičemž téměř 90 % točivého momentu je dostupných již od 1 000 ot./min. Tímto se zabrání velmi častému řazení rychlostí a zvýší se jízdní komfort. Tento motor, jehož koupí se uspoří a zároveň se i při jeho používání se spotřebou 4,5 l/100 km v kombinovaném cyklu a s emisemi 105 g CO2/km ušetří, je nabízen v České republice v provedení bez systému Stop&Start.
KONKURENCESCHOPNÉ PROVOZNÍ NÁKLADY:
Díky nízké spotřebě motorů a výběru bezúdržbového rozvodového řetězu nabízí Nové Twingo konkurenceschopné provozní náklady. Interval výměny oleje je 1 rok nebo 20 000 km.
Akumulátor a zásobníky chladicí kapaliny, kapaliny do ostřikovačů a brzdové kapaliny jsou umístěny pod přední kapotou. Prostor pro ně byl vytvořen posunutím kapoty o 22 cm dopředu.
Pro přístup k motoru stačí sejmout izolační desku připevněnou šesti šrouby, které lze odšroubovat ručně bez použití nářadí. V případě potřeby je tedy možné doplnit i olej.
Motoroví inženýři také vytvořili sklopný systém, který umožňuje sklopit motor o 150 mm z důvodu provádění údržbových prací a nejběžnějších oprav, aniž by bylo nutné motor „odpojit“ od podvozku.
R-Link Evolution – INTEGROVANÝ TABLET POSLEDNÍ GENERACE
Tuto nabídku doplňuje poslední verze integrovaného multimediálního systému R-Link s online připojením, tzv. „R-Link Evolution“, který vytváří prémiovou nabídku u tohoto segmentu s řadou novinek. Má nový a ještě výkonnější software rozšířený o 7palcový kapacitivní displej (možnost přiblížení a procházení jako u chytrého telefonu). A stále široká nabídka aplikací určených pro používání ve vozidle. R-Link byl uznán institutem SBD* jako nejergonomičtější a nejintuitivnější multimediální systém.
Kratší vnějšek, ale opět větší interiér
Síla Nového Twinga spočívá také v prostoru, který svým cestujícím nabízí. Zkrácením kapoty a posunutím kol do rohů karoserie se uvolnil prostor vpředu a zvětšil se prostor v kabině.
Nové Twingo má oproti svému předchůdci od palubní desky ke dveřím zavazadlového prostoru o 33 cm větší vnitřní délku a o 10 cm kratší vnější délku. S rozvorem 2,49 m a délkou vozidla 3,59 m tak vykazuje nejlepší poměr kompaktnosti a prostornosti ve své kategorii.
Nabízí velkorysý prostor jak vpředu, tak i vzadu, a to zejména v oblasti kolen, který s 13,6 cm patří k největším v dané kategorii, a výškou stropu od sedáku 85,5 cm. Nové Twingo je vhodné i pro přepravu větších osob, a to i na zadních místech.
Zvláštní pozornost u tohoto malého městského vozidla byla věnována kabině. Je kompletně obložená a není vidět žádný plech, a to ani v zóně zavazadlového prostoru. Podobně jako u karoserie byla významná část návrhu úpravy vůlí a zarovnání výstupků obložení a dřevěných prvků prováděna pomocí počítače.
Interiér tvoří barevné materiály, které jsou pečlivě vybírány a sestavovány. Jako příklad lze jmenovat dvoubarevný bílý a černý dveřní panel, který u vyššího segmentu kombinuje až tři barvy a dvě povrchové úpravy. Podobně je to i u bočních výstupů vzduchu nebo palubní desky s designem bílého „golfového míčku“, s lakovaným povrchem s glossy efektem nebo anodickým okysličením.
Další detaily např. středová konzola s integrovanou ruční brzdou anebo ochranné kryty předních sedadel rovněž přispívají k celkové vnímané kvalitě.
Vyráběno podle přísných pravidel
Nové Twingo se vyrábí podle přísných pravidel ve slovinském závodě Novo Mesto, který uplatňuje nejvyšší standardy Renaultu v oblasti kvality výroby a výkonnosti. V rámci programu vzniklého ve spolupráci se společností Daimler byla realizována průmyslová investice ve výši 450 milionů eur, jež má dvojí cíl: modernizaci zařízení a zvýšení výrobní kapacity, aby bylo možné pojmout vozy od obou partnerů.
Zavedení programu v závodě Novo Mesto, kde se již vyrábělo Twingo 2, znamenalo opravdovou výzvu: vyrábět dvě velmi odlišná vozidla, i když mají mnoho dílů společných, na téže výrobní lince. Ve výrobě to vyžadovalo flexibilitu a příkladnou odezvu, aby byla zajištěna kvalita se standardními požadavky společnosti Renault a Daimler.
« Vaše auto – Michal a jeho Ford Focus RS Ceny faceliftovaného Peugeotu 508 »