M3 GT2 R – Silniční závoďák od G-Power!
Společnost G-Power už díky nám snad znáte velmi dobře. Kromě testů nejrychlejšího sedanu na světě M5 Hurricane RR a bestiální X5 Typhoon SKIII, jsme tu měli také jediný kus na světě malé zběsilé jedničky – G1 V8 Hurricane RS!
Kromě těchto testů ale sledujeme také všemožné úpravy, které z bran G-Poweru vycházejí, a i když jsme jich tu měli už nespočet, přesto je tu zase jedna, která opravdu stojí za to. Něco podobného tu sice už bylo, ale nyní G-Power přichází opět s extrémním výkonem!
V roce 2010 opustila brány G-Poweru M3 GT2 S, která se pyšnila, dá se říct, závodním bodykitem a výkonem 600 koní (441 kW). Tuto upravenou M3 ale G-Power zase vzal a výsledkem je až monumentálních 720 koní výkonu a točivý moment 700 Nm. Tento maximální výkon i točivý moment je dohromady k dispozici při 5900 ot./min! To si snad ani nedovedeme představit…
Hmotnost celého vozu by se měla vejít do 1500 kg a díky tomu zrychlí tento “legal-racer” na 100 km/h už za 3,7 sekundy, na 200 za 9,5 sekundy a umí jet až 330 km/h.
Ptáte se, čím G-Power dokázal implantovat M3 takový výkon? Klasicky k tomu použil kompresor (konkrétně SK III), který je samozřejmě dodáván s novou klikovou hřídelí, písty, sáním, výfukem apod. Objem motoru byl ale také převrtán z 4,0 litrů na 4,6 litru. Úprava zahrnuje samozřejmě také speciální chladící systém, do kterého vhání vzduch bodykit z uhlíkových vláken. Nasávání je např. na kapotě, rozšířené blatníky dostaly výdechy, přední nárazník taktéž a zadní samozřejmě také. Na víku kufru se mimochodem tyčí masivní GTR spojler.
Podvozek doznal také určitých změn, takže se těšte na stavitelné tlumiče, 20” kola Silverstone RS a pneumatiky Michelin Pilot Cup s rozměry 245/30 vpředu a 315/25 vzadu. Brzdová soustava je pak tvořena z šestipístkových třmenů (vpředu), které se zakusují do kotoučů o průměru 396 mm! Vzadu jsou pak čtyřpístky a kotouče 380 mm.
Uvnitř byla nainstalována skořepinová sedadla z karbonu (každé ušetřilo 12 kg) a místo zadních sedadel se nastěhovala kompletní ochranná klec s homologací FIA. Nový je ale také volant, který je čalounený kůží a Alcantarou.
A cena této úpravy? Pokud chcete pouze kompletní kompresorový kit i s výfukem a instalací, připravte si 41 650 Eur. Karbonový bodykit Vás přijde na 30 000 Eur a např. samotná kapota stojí 3 600 Eur. Kola s pneumatikami pak přijdou zákazníka na 12 000 Eur a keramické brzdy stojí 14 460 Eur, a to pouze přední! Zadní přijdou na dalších 11 778 Eur.
Ale dost už toho… kompletní úprava M3 GT2 R startuje na 195 310 Eurech (což je v přepočtu cca 5 060 000,- Kč)!!!
Samozřejmě musím také připomenout, že pokud vlastníte nějaké novější BMW a toužíte po jakémkoliv komponentu G-Power na svůj vůz, neváhejte kontaktovat naši redakci! AutoJournal.cz a FamousBMW.cz je totiž jediný zprostředkovatel a dealer G-Power v České Republice!
« Renault Clio Gordini RS – Až 230 koní pro tohoto válečníka! Ford se zúčastní Dakarské rally 2014 »