Luxusní auta za pár korun aneb proč nekupovat novou ”eko-škatuli”
Jsou to bývalé vlajkové lodě těch nejexkluzivnějších automobilek, které postupem času movití majitelé opustili a nyní jsou k mání za směšně malé částky navzdory tomu, co dané vozy nabízejí. Ano, můžete namítnout, že jejich servis bude extrémně drahý, ale pokud za novou Octavii bez výbavy dáte půl milionu a za bývalého šampiona nejvyšší třídy polovinu, tak na servis ještě hodně peněz zbude.
Volkswagen Phaeton (2002-2009)
Levnější Audi A8 s logem Volkswagenu, tak se dá popsat Phaeton, který mezi zákazníky nikdy moc oblíbený nebyl. Proč? Navzdory tomu, že nabízel přepychovou výbavu, slušné motory a skvělý komfort, to pořád byl jen ten ”lidový” Volkswagen. Přece jen, kdo měl na luxusní limuzínu, raději si připlatil za A8 nebo eSko od Mercedesu.
Nyní na českém trhu narazíme na spoustu takových kousků, které čekají na svého nového majitele. K mání jsou klasické tří-litry TDI, pěti-litrové TDI V10, atmosférický 3.6 V6 nebo šesti-litrový W12. Ceny začínají už na 150 000 Kč a za nová pěknější auta s 3.0 TDI dáte ani ne 400 000 Kč. W12 jsou však levnější a jízdně mnohem lepší, no nezní to zajímavě? Modernizovanou verzi v TOP stavu pak lze pořídit za 600-700 000 Kč.
BMW 7 E65 (2001-2008)
Vždy jste měli rádi luxusní prémiové vozy se sportovnějším charakterem? Tak přesně pro vás tu je BMW řady 7 generace E65/66. Tato sedmička se vyráběla mezi roky 2001-2008 a nedá se říct, že by slavila velký úspěch. Jezdila však velmi dobře a jedná se pravděpodobně o jednu z nejsportovnějších limuzín z této doby, jakou si můžete koupit.
Vyráběla se s velkým množstvím motorů: 730i, 735i, 740i, 745i, 750i, 760i, 740d, 745d. Pod kapotou jsme tedy našli 3.0-litrové řadové šestiválce vznětového i zážehového typu, 4.4-litrové V8 (benzin i nafta), 4.8-litrové V8 (benzin) a nakonec pořádný 6.0-litrový dvanáctiválec.
Ceny začínají na 150 000 Kč a za benzinový osmiválec 750i v dokonalém stavu dáte 450 000 Kč.
Audi A8 D3 (2002-2009)
Německá klasika od Audi, kterou nejspíš ani nemusím představovat. Auto, které dýchá na záda luxusnímu Mercedesu třídy S. Nabízí komfortní, ničím nerušené svezení s kvalitními motory. Auto se vyrábělo s agregátry 3.0 TDI V6, 4.2 TDI V8, 4.2 FSI V8, sportovnější verze S8 s 5.2 V10 z Lamborghini a nejkultivovanější byl 6.0-litrový W12.
Ceny se pohybují od 150 000 Kč do půl milionu. Za 350 000 Kč už však narazíte na pěkné kousky.
Mercedes-Benz třídy S W221 (2005-2013)
Od 300 000 Kč si můžete pořídit nejluxusnější sedan své doby (nepočítaje Rolls-Royce atd.), Mercedes-Benz třídy S. Vlajková loď Mercedesu kašlala na nějakou sportovní jízdu, ale všechny varianty jsou laděné na absolutní komfort. Mercedes s tímto modelem vždy stavěl laťku této třídě a s touto generací se mu to náramně povedlo a i dnes se jedná o dokonalou luxusní limuzínu.
Pod kapotou nejčastěji najdeme 320 CDI a u modernizované verze 350 CDI, což jsou klasické vznětové šestiválce. Nechyběly však ani osmiválce S 420 CDI a S 500 – ten bychom brali my. Ojediněle narazíte i na S 600 s V12 nebo verzi AMG, které jsou cenově bohužel už někde jinde.
Maserati Quattroporte 5 (2004-2012)
Za tři čtvrtě milionu si můžete pořídit nejuřvanější sedan všech dob, Maserati Quattroporte s osmiválcem od Ferrari. Auto nedominovalo největším luxusem, nejdokonalejším vzhledem nebo nejmodernějšími technologiemi, ale svou elegancí, duší a jízdními vlastnostmi. Zvuk atmosférické V8 4.3-litru je návykový a naprosto úžasný, jako celé Quattroporte. A to, že vypadá na cenu trojnásobně vyšší asi ani zmiňovat nemusím.
Bentley Continental Flying Spur (2005-2008)
Zamíříme-li do dražších vod, kde už míjíme ”eko-škatule” a narážíme na plně vybavené Superby nebo průměrné nové Mercedesy, tak můžeme všem vytřít zrak s Bentley Continental Flying Spur, které je prostě, no prostě luxusní Bentley. Co víc dodávat, luxus, luxus a luxus. Každý si navíc budete myslet, že jezdíte s autem za x milionů.
O ničím nerušenou a pořádně rychlou jízdu se postará 6.0-litrový W12 s výkonem 560 koní. Ceny překračují milion.
Jaguar XJ (1997-2003)
V Česku jich moc není, je krásný a leckdo se za vámi bude otáčet. Je jedno, s jakým motorem si jej koupíte, ale i s vozem za 300 000 Kč naděláte ještě hodně parády. Interiér se nese v klasickém britském duchu a auto se snaží být co nejlepším společníkem, kterého budete milovat pokaždé, když s ním vyjedete. Navíc, nevypadá úžasně?
Pod kapotou si vrčí osmiválec o objemu 3.2 nebo 4.0-litru.
.« Top 5 aut střední třídy, se kterýma nemůžete šlápnout vedle Škoda představila terénně zaměřený Karoq Scout »