Lumma CLR 600 GT – 650i nejen s novým kabátkem
Musím se (ne)zaujatě přiznat, že jsem si některé výtvory firmy Lumma design velice zaryl do paměti a zařadil jsem tak pár jejich kousků na svůj pomyslný seznam velice oblíbených aut. Pravdou je, že některé její počiny příliš estetičnosti nepobraly, ale naštěstí to u téhle věhlasné firmy není předem dané pravidlo.
Po svezení v jejich M3 E46 CSL, přeskládané do karoserie Touring a s patřičnými úpravami navíc, jsem si tuhle firmu naprosto zamiloval. Když přijde na věc, tak tihle chlapíci skutečně ví, co dělají.
Ale když jsem viděl titulek od samoté Lummy, že vypustila do světa svou novou úpravu, kterou aplikovala na BMW 650i cabrio, chvíli jsem se bál otevřít si fotky, protože tenhle tuner “bavoráků” (řekněme si to upřímně) někdy šlápne tak trochu vedle. Jsem ale nesmírně rád, že dnes to nebude ten případ, a tak si pojďme představit tohle cabrio trochu blíže.
Tahle 650i dostala optický paket, který zahrnuje nový přední nárazník, boční prahy, zadní nárazník s difuzorem a 20” kola. Osobně jsem pořád nepřišel na chuť dnešní módě LED diod, které jsou tady zakompované mezi tzv. “lízátkem” a samotným předním nárazníkem, ale diody vem čert, pojďme si prohlédnou úpravy, které nás zajímají nejvíce. Pod kabátkem se totiž také mnohé událo. Například odpružení bylo sníženo o 20 mm a s motorovým prostorem se také zahýbalo.
Nenechte se ale zmást názvem, protože číslovka 600 neznačí hodnotu výkonu, ten se totiž po úpravě ustálil na hodnotě 490 koní a točivý moment se vyhoupl na 720 Nm. Lumma prozatím tají, jak bylo těchto hodnot dosaženo, ale my v téhle době víme, že bez přeprogramování řídící jednotky, zvýšení tlaku turbodmychadel, průchodnějšího sání a výfuku dnes neudělají úpravci ani ránu.
Co se týká interiéru, prohlédněte si sami, co vše nového se uvnitř událo. Movitý zákazník si tedy může vybrat např. hliníkové pedály, nový volant nebo také čalounění sedadel, které určitě nemálo zpříjemní cestování v tomhle cabrioletu.
Také se už tak těšíte na léto?
.
« Gilles Villeneuve – kouzelník nejen na vodě Objeví se traťová edice Jaguaru XKR-S? »