2006_s2000_03

Léto se blíží. Tady je 5 skvělých aut bez střechy, která koupíte za pár korun

16. 4. 2018 • Novinky

Připravili jsme si pro Vás seznam pěti aut, která jsou skvělým řidičským potěšením a nezruinují vaši peněženku. Pokud nemáte miliony na rozhazování a jste motoristický fanoušek, určitě jedno z nich musíte mít!

Mazda MX-5

Legenda, Pan učitel, mistr zábava… Těmito slovy se dá označit tato japonská hračka. Jedná se o roadster, který nezaujme čísly na papíře a většinu ani vzhledem, vypadá uhlazeně a někteří říkají, že i zženštile. Na tyto myšlenky však zapomenete hned po prvních ujetých kilometrech. Svou konstrukcí je to ten nejzákladnější recept na dobrý sportovní roadster, no a Mazda MX-5 je ve své třídě tím nejlepším, co ve světě najdete. Stačí se podívat na prodejní statistiky, kde válcuje konkurenci více jak dvojnásobkem prodaných kusů. Malý a lehký motor vpředu, výkon posílaný na zadní kola přes parádní manuální převodovku, muší váha a její rozložení 50% vpředu – 50% vzadu, stovky kilometrů nebe nad hlavou a hlavně samosvorný diferenciál!

My si ukážeme MX-5 druhé generace, NB, tu, o které se říká, že naučí nejlíp řídit a jezdit bokem. Proč? Má výkonu tak akorát, zábava se pohybuje v bezpečných rychlostech a je velmi lehká. Díky samosvornému diferenciálu vykrouží téměř každou zatáčku hezkým, přesně ovladatelným driftem.

NB se na trh dostala v roce 1998, v nabídce byly dva motory, čtyřválec 1.6 litru a čtyřválec 1.8 litru. Slabší varianta měla 81 kW (108 koní) v 6500 ot./min. a 134 Nm točivého momentu v 5000 ot./min. Silnější agregát nabízel rovných 100 kW (140 koní) výkonu a točivý moment se vyšplhal na hodnotu 161 Nm v 5000 ot./min. Facelift ji čekal v roce 2001, kdy se dočkala pár nových designových prvků a výkonnějších motorů stejných objemů. Jedna-šestka se chlubila výkonem 82 kW (110 koní) v 6500 ot./min. a stejným točivým momentem, jako dříve. Jedna-osmička na zadní kola posílala o něco více výkonu, 109 kW (146 koní) v 6500 ot./min. a 168 Nm točivého momentu v 5000 ot./min.

Ceny startují někde u 80 000 Kč, za auto s 1.8 litrovým motorem se přehoupnete přes 100 000 Kč a opravdu krásné kousky stojí 150 000 Kč. Není to slušná nabídka? Když vezmete v potaz, kolik obřích úsměvů Vám vytvoří na tváři. Pospěšte si, zachovalé a neupravené kusy mizí v garážích fanoušků.

BMW Z4

Teď se pro změnu podíváme na roadster/coupé z druhého konce světa, než byla Mazda MX-5. Jedná se o známé německé BMW Z4 E85, které bylo skvělým, rychlým a hlavně krásným sportovním vozem. Auto se prodávalo od roku 2003, v roce 2006 prošlo modernizací, díky které vypadalo ještě úžasněji, než kdy dříve. V autě se vystřídala celá škála motorů, od dvoulitrových čtyřválců s výkonem 150 koní, až po řadové třílitrové šestiválce s výkonem přes 340 koní. Nabízela se, jak automatická, tak manuální převodovka, my bychom měli jasno. Výroba E85 se ukončila v roce 2008.

Z4 charakterizoval old-schoolový, lehce žraločí čumák, dlouhá kapota a krásně useknutá záď. Tomu autu prostě nebylo a není co vytknout. Dokonce i dnes se za ním každý druhý otáčí. Nesmíme zapomenout na velmi kvalitní a dobře zpracovaný interiér.

Byl to velmi rychlý vůz, který v silnějších variantách dokázal hezky zvednout tep a adrenalin. Jednalo se ještě o BMW, které neodpouštělo tolik chyb, jako to dělají dnešní sporťáky, a to nemluvíme o eMku.

2.0i | 2005–2008 | 1,995 l R4 | 150 koní (110 kW) 6200 ot./min. | 200 Nm 3600 ot./min.
2.2i | 2003–2005 | 2,171 l R6 | 170 koní (130 kW) 6250 ot./min. | 210 Nm 3500 ot./min.
2.5i | 2003–2005 | 2,494 l R6 | 192 koní (141 kW) 6000 ot./min. | 245 Nm 3500 ot./min.
2.5i | 2006–2008 | 2,497 l R6 | 177 koní (130 kW) 5800 ot./min. | 230 Nm 3500 ot./min.
2.5si | 2006–2008 | 2,497 l R6 | 218 koní (160 kW) 6500 ot./min. | 250 Nm 2750 ot./min.
3.0i | 2002–2005 | 2,979 l R6 | 231 koní (170 kW) 5900 ot./min. | 300 Nm 3500 ot./min.
3.0i | 2006–2008 | 2,996 l R6 | 218 koní (160 kW) 6250 ot./min. | 250 Nm 2750 ot./min.
3.0si | 2006–2008 | 2,996 l R6 | 265 koní (195 kW) 6600 ot./min. | 315 Nm 2750 ot./min.
M | 2006–2008 | 3,246 l R6 | 343 koní (252 kW) 7900 ot./min. | 365 Nm 4900 ot./min.

Ceny začínají v přepočtu někde nad 170 000 Kč, za opravdové krasavce v udržovaném stavu a s nízkým nájezdem kilometrů zaplatíte od 250 000 Kč do 350 000 Kč, Z4 M je málo a cena se šplhá přes půlmilionovou hranici.

Honda S2000

Filmová hvězda, sen většiny tunerů (bohužel) a hlavně dokonalý řidičský stroj na radost. Začala se prodávat v roce 2000, jako oslavný model na 50. výročí automobilky. Název S2000 je odvozen od objemu motoru. Koncept se světu ukázal už v roce 1995 a jakmile se první kusy dostaly na silnici, tak všem spadla brada, jak je tento japonský roadster skvělý. Rozložení váhy 50% vpředu a 50% vzadu, brilantní podvozek, to vše zajišťovalo vysokou stabilitu a Japonci, jak je u nich zvykem, řízení pečlivě vyhnali do úžasného citu a přesnosti. Výroba se ukončila v roce 2009.

První generace Honda S2000 AP1 měla vpředu uložený čtyřválcový DOHC VTEC F20C motor, který spolupracoval s šestistupňovou manuální převodovkou. Jeho objem je 2.0 litru, výkon rovných 240 koní v 8300 ot./min. a točivý moment 208 Nm v 7500 ot./min. Z 0 na 100 km/h auto vystartovalo za 6.2 sekundy a dokázalo se rozjet až na 240 km/h. To vše s čerstvým vzduchem v kabině a s modrým nebem nad hlavou.

Druhá generace S2000 AP2 se světu ukázala v roce 2004. Omlazen byl hlavně vzhled a auto vypadalo a vypadá brilantně. Dvoulitrový agregát v Hondě převrtali na 2.2 litru, výkon zůstal na hodnotě 240 koní, ovšem již v 7800 ot./min. a točivý moment stoupl na 220 Nm v 6500 ot./min. Stovkou uháněla pod 6 sekund a maximálka se přehoupla lehce přes 240 km/h. Vylepšen byl i tak skvělý podvozek a auto se ve svojí době stalo nepřekonatelným. Vedle MX-5 se jedná o jeden z nejlepších roadsterů na planetě, navíc je rychlejší a podle mě i líp vypadá, tak co, jdeme do něj? :-)

Za auta v ucházejícím stavu zaplatíte přibližně 300 000 Kč, za opravdové TOPovky dáte přes 350 000 Kč.

Porsche Boxster

Menší bráška Porsche 911, první Boxster se stal roadsterem, který někteří milovali a druzí nesnášeli. Do druhé skupiny se řadili zarputilí devětsetjedenáctkáři, kteří zavrhovali každé auto od Porsche, které neneslo označení 911. Boxster byl rychlým a velmi mrštným roadsterem na slunečné dny někam do Alp. Výroba generace 986 začala v roce 1996 a skončila v roce 2004 o osm let později.

Auto se pyšnilo uprostřed uloženým plochým šestiválcem, který nabízel výkon od 200 koní, až po velmi atraktivních 265 koní. Díky uložení agregátu uprostřed měl vůz téměř dokonalé rozložení hmotnosti a na svou dobu slušně nízké těžiště. Nejsilnější modely zrychlovaly na stovku pod 6 sekund a dosahovaly rychlostí přes 260 km/h.

Rok Motor Výkon Převodovka 0–100 km/h Max. rychlost
1996 2.5L 150 kW (204 koní) Manuální 6.9 s 240 km/h
2.5L 150 kW (204 koní) TipTronic 7.6 s 235 km/h
2000 2.7L 162 kW (220 koní) Manuální 6.6 s 250 km/h
2.7L 162 kW (220 koní) TipTronic 7.4 s 245 km/h
3.2L S 185 kW (253 koní) Manuální 5.9 s 260 km/h
3.2L S 185 kW (253 koní) TipTronic 6.5 s 255 km/h
2003 2.7L 168 kW (229 koní) Manuální 6.2 s 253 km/h
2.7L 168 kW (229 koní) TipTronic S 7.0 s 248 km/h
3.2L S 191 kW (261 koní) Manuální 5.4 s 264 km/h
3.2L S 191 kW (261 koní) Tiptronic S 6.1 s 258 km/h
2004 3.2L S 196 kW (264 koní) Manuální 5.7 s 266 km/h

Ceny dnes začínají někde u 250 000 Kč, doporučili bychom si však připlatit na 300 a více tisíc a pořídit si kousek s dobrým motorem a v perfektním stavu.

Nissan 350Z

Nissan 350Z je sportovní dvoudveřový roadster nebo třídveřové coupé z Japonska. Vyráběl se od roku 2002, výroba byla ukončena o 7 let později rokem 2009. Dle mnohých motoristů jde o jedno z nejlepších drifterských aut historie, které se dá skvěle upravovat a přizpůsobit svému stylu jízdy.

Nabízeny byly tři motory, které spolupracovaly buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s pětistupňovou automatickou. Ano, taky nevěříte, že si ho někdo koupil s automatem? Jednoznačně bychom doporučili manuál. 350Z vážil přibližně 1450kilogramů. Skvělé zrychlení měly na starosti tři motory. 3.5 litrový šestiválec do V machroval úctyhodným výkonem 290 koní v 6200 ot./min. a točivým momentem 371 Nm v 4800 ot./min. Druhý motor díky systémovým úpravám posílil na 305 koní v 6400 ot./min., točivý moment však klesl na 353 Nm v 4800 ot./min. Nejsilnějším agregátem se stal taktéž 3.5 litrový šestiválec, tomu vzrostl výkon na 310 koní v 6800 ot./min. a točivý moment se usadil na dostačujících 363 Nm v 4800 ot./min.

Jednalo se na svou dobu o opravdu rychlý a nadpozemsky vypadající sportovní vůz. Každá projížďka Vás neuvěřitelně bavila a s dobrým řidičem dokázal parádní kousky.

Z rozbitého prasátka si nechystejte alespoň 200 000 Kč, nejlepší však bude, když přidáte a do 350Z investujete alespoň 250 000 Kč, ona Vám to vrátí! :-)

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz