Leapmotor C10: Nové čínské SUV zaútočí přímo na Enyaq, je ale výrazně levnější
Carlos Tavares, šéf gigantu Stellantis, už několik let varuje před rizikem, že čínské automobilky obsadí Evropu, ale to mu nebrání v tom, aby jedné z nich nevytvořil cestu na evropské trhy.
Samozřejmě, pokud bude spolupracovat se Stellantisem, který bude mít rozhodovací práva. Proto vytvořili s čínskou automobilkou Leapmotor společný podnik, v němž Stellantis vlastní 51 % podíl. Tento podnik bude mít exkluzivní práva na výrobu, export a prodej vozidel Leapmotor mimo Čínu, čímž Stellantis rozšiřuje své portfólio elektromobilů. Navíc se tyto automobily budou vyrábět v Evropě, konkrétně v závodě Stellantisu v polských Tychách, čímž se koncern vyhne nedávno zavedeným dodatečným clům na čínské elektromobily.
U kompaktního městského mini vozu T01, který měří jen 3 620 mm na délku, je postup Stellantisu pochopitelný. Získal totiž elektromobil, který sám nenabízí, a to za atraktivní cenu od 18 900 eur. Méně logicky se však jeví čínsko-evropský experiment v případě druhého modelu Leapmotor. Jde totiž o plnohodnotné elektrické SUV C10 s délkou 4 739 mm, šířkou 1 900 mm a výškou 1 680 mm. Toto auto bude přímým konkurentem také pro nové elektrické modely Stellantisu, například pro Peugeot e-3008. Spočívá na moderní elektrické platformě LEAP3.0, kde jsou akumulátory součástí architektury karoserie. C10 nabídne baterii s kapacitou téměř 70 kWh, což mu má zajistit dojezd 420 km. Nabíjení z 30 % na 80 % nemá trvat více než 30 minut.
C10 nebude ani brzdit v provozu. Pohání ho zadní elektromotor s výkonem 160 kW. Z 0 na 50 km/h má zrychlit za 3,6 sekundy. I kufr s objemem 435 litrů a po sklopení opěradel 1 410 litrů bude silným konkurentem pro renomované elektromobily zvučných jmen. Počítá také s pokročilými technologiemi, jako jsou adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění a systémy asistence při jízdě v pruzích, což přispívá k vysoké bezpečnosti a komfortu. Při pohledu do kabiny je jasné, že Leapmotor nešetřil na digitalizaci a konektivitě. Palubní deska nese až dva velké displeje. A to vše mají zákazníci dostat za 36 400 eur. To bude vážný problém pro konkurenty. Cena nové Škody Elroq s podobně velkým kufrem se například začíná na 33 000 eurech, ale s baterií, která má o 18 kWh menší kapacitu.
« Jeep zakázal majitelům parkovat s hybridy v garážích a nabíjet je Ruské prodeje aut lámou rekordy, ne však kvůli prosperitě »