leapmotor-c10-2024_07-clanokw

Leapmotor C10: Nové čínské SUV zaútočí přímo na Enyaq, je ale výrazně levnější

7. 10. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Carlos Tavares, šéf gigantu Stellantis, už několik let varuje před rizikem, že čínské automobilky obsadí Evropu, ale to mu nebrání v tom, aby jedné z nich nevytvořil cestu na evropské trhy.

Samozřejmě, pokud bude spolupracovat se Stellantisem, který bude mít rozhodovací práva. Proto vytvořili s čínskou automobilkou Leapmotor společný podnik, v němž Stellantis vlastní 51 % podíl. Tento podnik bude mít exkluzivní práva na výrobu, export a prodej vozidel Leapmotor mimo Čínu, čímž Stellantis rozšiřuje své portfólio elektromobilů. Navíc se tyto automobily budou vyrábět v Evropě, konkrétně v závodě Stellantisu v polských Tychách, čímž se koncern vyhne nedávno zavedeným dodatečným clům na čínské elektromobily.

U kompaktního městského mini vozu T01, který měří jen 3 620 mm na délku, je postup Stellantisu pochopitelný. Získal totiž elektromobil, který sám nenabízí, a to za atraktivní cenu od 18 900 eur. Méně logicky se však jeví čínsko-evropský experiment v případě druhého modelu Leapmotor. Jde totiž o plnohodnotné elektrické SUV C10 s délkou 4 739 mm, šířkou 1 900 mm a výškou 1 680 mm. Toto auto bude přímým konkurentem také pro nové elektrické modely Stellantisu, například pro Peugeot e-3008. Spočívá na moderní elektrické platformě LEAP3.0, kde jsou akumulátory součástí architektury karoserie. C10 nabídne baterii s kapacitou téměř 70 kWh, což mu má zajistit dojezd 420 km. Nabíjení z 30 % na 80 % nemá trvat více než 30 minut.

C10 nebude ani brzdit v provozu. Pohání ho zadní elektromotor s výkonem 160 kW. Z 0 na 50 km/h má zrychlit za 3,6 sekundy. I kufr s objemem 435 litrů a po sklopení opěradel 1 410 litrů bude silným konkurentem pro renomované elektromobily zvučných jmen. Počítá také s pokročilými technologiemi, jako jsou adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění a systémy asistence při jízdě v pruzích, což přispívá k vysoké bezpečnosti a komfortu. Při pohledu do kabiny je jasné, že Leapmotor nešetřil na digitalizaci a konektivitě. Palubní deska nese až dva velké displeje. A to vše mají zákazníci dostat za 36 400 eur. To bude vážný problém pro konkurenty. Cena nové Škody Elroq s podobně velkým kufrem se například začíná na 33 000 eurech, ale s baterií, která má o 18 kWh menší kapacitu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz