Land Rover představil nové Discovery
Nová generace Land Roveru Discovery je sedmimístné SUV se třemi řadami sedadel, které nabízí nepřeberné množství schopností a velkou všestrannost. Pátá generace modelu využívá pevnou, bezpečnou a lehkou architekturu Land Roveru. Ta zaručuje vysoký komfort a přizpůsobivost. Důmyslné technologie poskytují rodině bezpečnost, připojení a jistotu na jakémkoli povrchu, v jakémkoli terénu a za jakéhokoli počasí.
„Nová Discovery znovu definuje podobu velkého SUV. Týmy designérů a inženýrů Land Roveru uchopily DNA Discovery revolučním způsobem a vytvořily velice přitažlivé, extrémně všestranné a nesmírně schopné prémiové SUV. Jsme opravdu přesvědčeni, že výsledek je radikální odklon v konstrukci, který k rodině Discovery přivede novou, širší základnu zákazníků, “ řekl Gerry McGovern, Land Rover’s Chief Design Officer.
Netradiční design
První ochutnávkou nového modelu Discovery byl koncept Discovery Vision, který ukázal budoucí směr celé řady Discovery. Poprvé byl k vidění v roce 2014 na autosalonu v New Yorku a představuje velkou změnu nejvšestrannějšího SUV z dílny Land Roveru. Speciální design dodává vozu Discovery dynamický vzhled s propracovanými povrchy a detaily.
„Design vytváří mezi našimi zákazníky a vozy Land Rover citové spojení. Díky naší jasné designové strategii jsou vozy okamžitě rozpoznatelné a zdůrazňují hodnoty Land Roveru, které naši zákazníci mají rádi. Propracované rozměry, povrchy a precizní detaily nového Land Roveru Discovery se skvěle propojují s konstrukční integritou. Výsledkem je prémiové SUV, které osloví současné zákazníky,“ dodal Gerry McGovern, Land Rover’s Chief Design Officer.
Mezi charakteristické designové prvky patří stupňovitá linie střechy, která charakterizuje všechny čtyři předchozí generace Discovery. Stupňovitý profil optimalizuje prostor pro hlavu pro cestující sedící ve třetí řadě sedadel. Dovoluje také tradiční konfiguraci divadelního uspořádání, kdy je každá řada sedadel umístěna výš než řada před ní.
Díky designové a konstrukční integritě Land Roveru dokáže nová Discovery pojmout sedm dospělých osob, přestože karoserie SUV není ani pět metrů dlouhá (4970 mm). Většina podobně velkých konkurentů nabízí uspořádání sedadel 5+2. Nový model Discovery je navržen tak, aby 95 % dospělých osob mohlo pohodlně sedět i v poslední řadě sedadel. To zaručuje naprostou flexibilitu interiéru. Na obou sedadlech třetí řady jsou kotevní body ISOFIX (celkem pět), takže rodiny mohou při jakékoli cestě umístit dětské sedačky na to nejvhodnější sedadlo.
Zákazníci si mohou vybírat z řady prémiových materiálů interiéru, včetně luxusního koženého čalounění Windsor a obložení z přírodního dubu. Limitované provedení First Edition reprezentuje to nejlepší z nové Discovery. K dispozici bude pouze 2 400 vozů pro celý svět s exkluzivními prvky, jako jsou speciální mapy vyleptané na hliníkovém obložení dveří a přístrojové desky, odvážné barevné kombinace a bohatá standardní výbava.
Příplatkový Dynamic Design Pack dodává karoserii i interiéru nové Discovery výrazný vzhled. Mezi prvky této výbavy patří kontrastní střecha, sportovní design předního a zadního nárazníku, luxusní kožené čalounění a sportovní volant a pedály.
Spojuje všechny generace rodiny
Pátá generace Discovery přináší technologii Intelligent Seat Fold. Ta umožňuje zákazníkům konfigurovat druhou a třetí řadu sedadel. Za pomoci ovládacích prvků v zadní části vozu, středového dotykového displeje nebo dokonce na dálku prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu, která je součástí InControl Touch Pro Services. Tato funkce umožňuje uživatelům změnit uspořádání sedadel, zatímco v obchodě stojí frontu na zaplacení velkého nebo objemného zboží. Díky tomu do vozu vždy snadno naloží každý svůj nákup.
Všechny tři řady mají vyhřívaná sedadla, ta v první a druhé řadě jsou navíc i ventilovaná. Sedadlo řidiče a spolujezdce vpředu má masážní funkci, která podtrhuje komfort na dlouhých cestách.
Díky systému Auto Access Height je vůz schopný zmenšit světlou výšku až o 40 mm, v případě, že se cestující chystají nastupovat nebo vystupovat z vozu.
Kromě prostorného a flexibilního uspořádání sedadel je dalším klíčem k všestrannosti nového modelu Discovery multimediální systém InControl Touch Pro. Tento intuitivní systém využívá velký 10palcový dotykový displej umístěný vysoko na středové konzole. Díky tomu mohli designéři Land Roveru snížit o třetinu počet ovladačů na středové konzole a dosáhnout čistého, nepřeplácaného vzhledu.
Ostrá grafika a přehledné menu nabízí přístup k nejnovějším technologiím navigace a zábavy, včetně navigace „od dveří ke dveřím“. Snadná konektivita pro operační systémy iOS a Android, digitální prostorový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a 3G Wi-Fi síť. To vše zaručuje skvělý poslech, ať už streamujete skladby on-line nebo přehráváte hudbu přímo z připojeného zařízení.
Vůz je vybaven až šesti 12V zásuvkami, takže si hravě poradí s nároky i těch nejmodernějších rodin. Až sedm USB portů (až devět při instalaci zábavního systému pro zadní sedadla) umožňuje cestujícím v každé řadě sedadel současně dobíjet chytré telefony nebo tablety.
Další technologií pro aktivní rodiny je moderní náramek Activity Key od Land Roveru. Pokud přiložíte vodotěsný náramek Activity Key k písmenu D v nápisu Discovery na dveřích zavazadlového prostoru, zamknete vozidlo a současně deaktivujete standardní klíč, který můžete bez obav nechat uvnitř. Zákazníci si tak mohou jít v klidu zaběhat, zaplavat, vyrazit na projížďku nebo zápas, aniž by si museli dělat starosti o zabezpečení svého vozu.
Komfort a schopnosti
Pátá generace Discovery přináší výborné terénní schopnosti značky Land Rover. Světlá výška je 283 mm (došlo ke zvětšení o 43 mm) a brodivost 900 mm (došlo ke zvětšení o 200 mm). Vůz přináší jistotu při zdolávání rozbaněných cest a zaplavených silnic.
Široká řada technologií pro jízdu v terénu zaručuje, že výborné terénní schopnosti nové Discovery mohou snadno využívat i nezkušení řidiči. Systém Terrain Response 2 s několika režimy v závislosti na jízdních podmínkách optimalizuje řadu nastavení. Od citlivosti plynového pedálu po charakteristiku řazení. Ovládá se otočným voličem, nicméně pokud si řidič není nejlepší volbou jistý, může být optimální nastavení zvoleno samočinně.
Při jízdě v obzvlášť těžkém terénu lze systém All-Terrain Progress Control (ATPC) naprogramovat tak, aby autonomně udržoval patřičně nízkou rychlost zvolenou řidičem. Tento chytrý systém dovoluje řidiči soustředit se při překonávání překážek výhradně na řízení vozu, aniž by se rozptyloval ovládáním plynu či brzd. Lze ho použít také u stojícího vozu k usnadnění rozjezdu na kluzkém povrchu.
Jízdní vlastnosti na silnici jsou vylepšeny osvědčenou lehkou a odolnou hliníkovou architekturou samonosné karoserie. Ta ve srovnání s ocelovou konstrukcí s žebřinovým rámem snižuje hmotnost o 480 kg. Vyspělé zavěšení zadních kol Integral Link zaručuje skvělou ovladatelnost, aniž by byl ohrožen jízdní komfort.
Charakteristická vyvýšená pozice za volantem poskytuje dobrý výhled bez ohledu na stav vozovky nebo povětrnostní podmínky. Dalším typickým znakem Discovery byly tažné schopnosti již od prvního vozu, který při slavnostním představení v roce 1989 táhl vlak. Maximální hmotnost přívěsu je 3 500 kg (3 720 kg v USA). Land Rover navíc vyvinul chytrou technologii, díky níž je tahání přívěsu Discovery jednodušší. Advanced Tow Assist je důmyslný systém, který řidiči umožňuje hravě zvládnout obtížné manévry při couvání s přívěsy, karavany a přepravníky koní.
Díky tomuto chytrému systému dokáží zaparkovat i naprostí nováčci, neboť se postará o záludné kontra požadované k přesnému navádění přívěsů při couvání. Řidič může jednoduše navést přívěs do požadovaného místa pomocí otočného voliče systému Terrain Response 2. Aby měl práci ještě jednodušší, na dotykovém displeji na středové konzole jsou přes záběr z couvací kamery zobrazeny responzivní naváděcí čáry, které usnadňují zvládnutí jinak složitého manévru.
Úspornost
Model Discovery je poháněn řadou úsporných čtyřválcových a šestiválcových zážehových a vznětových motorů Jaguar Land Rover. Všechny jsou spárovány s plynulou a pohotovou osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. K dispozici jsou tyto motorizace:
Dvoulitrový vznětový čtyřválec Ingenium Td4 s výkonem 180 koní je nejúspornější z celé řady, přináší kombinovanou spotřebu paliva kolem 6,0 l/100 km, a emisemi CO2 od 159 g/km. Ve srovnání s podobnou motorizací minulé generace jde o snížení o 22 %.
- Výkonnější vznětový čtyřválec Ingenium Sd4 se dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm, spotřebou 6,3 l/100 km a emisemi CO2 okolo 165 g/km.
- Vznětový šestiválec Td6 přináší výkon 258 koní a točivý moment 600 Nm, který zaručuje skvělou dynamiku, tažnou sílu a vyšší hospodárnost.
- Zákazníci, kteří dávají přednost zážehovému motoru, si mohou zvolit třílitrový kompresorem přeplňovaný V6 Si6. Ten poskytuje výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm.
« BMW na oslavu 30. výročí M3 ukázalo čtyři nejzajímavější prototypy tohoto modelu Známe cenu Škody Kodiaq »