Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder: zadokolka i bez střechy
Poté, co Lamborghini spadlo pod koncern VW, dlouho vyrábělo jen modely s pohonem všech kol. Novým zákazníkům to očividně nevadilo, přesto se objevil minimálně jeden člověk, který postrádal specifické chování zadokolek na limitu. Jmenoval se Valentino Balboni a shodou okolností to byl hlavní testovací jezdec automobilky již od dob jejího vzniku. Když se s touto pozicí loučil, Lamborghini ho nechalo podílet se na svém vlastním projektu.
Tohle auto se jmenovalo Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni. Jak obrovská pocta musí být, když se po vás jmenuje celý vůz? Jak jsem již naznačil, tohle auto mělo pohon jen zadních kol, suchou hmotnost 1380kg a oproti běžnému Gallardu trochu nižší výkon 550 koní z desetiválce. Hledáte souvislost s oním bílým kabrioletem na fotce? Je to jednoduché, podle mnoha zdrojů se můžeme těšit na otevřenou verzi dvě stě padesáti kusové edice Balboni. Stejně snížený výkon a hmotnost, taktéž jen pohon zadních kol, avšak bez střechy. A jak hlásají mnohé testy, otevřená Gallarda nejsou prý o nic horší než ta uzavřená. Je tady však ještě jeden zásadní důvod, proč se o tohle auto zajímat. Údajně se totiž jedná o poslední verzi této generace Gallarda na trhu. Časem by tak mohlo být LP550-2 Spyder ceněným sběratelským kusem. I když kdo ví jak to bude, u rovněž italského Pagani také vyrobili 6 “zaručeně posledních” verzi supersportu Zonda.
.« Bugatti Veyron vs. Koenigsegg CCXR [video] Volvo C70 v edici Inscription »