lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-001-1

Lamborghini Aventador LP 750-4 SV drtí Nurburgring!

18. 5. 2015 • Novinky, Videa

Italská automobilka ze San’t Agaty letos na autosalonu ve švýcarské Ženevě představila svůj nejostřejší supersport. Stojí 9 milionů korun a říká si SV, Super Velonce. Nyní však Lamborghini zamířilo na nejznámější, nejnebezpečnější a nejdelší okruh, který se jmenuje Nurburgring. Tam se pokusili zajet co nejlepší čas, a že se ji to opravdu povedlo! S časem 6:59,73 se stává druhým nejrychlejším silničním autem na této trati. Prvenství stále drží Porsche 918 Spider s časem 6:57, což je pouze o 2.73 sekundy rychlejší než Aventador Super Velonce, a to osmiválci pomáhají elektromotory a celkový výkon činí 887 koní, SV má o více jak 200 koní míň! Bravo Lamborghini!

Pohonnou jednotkou zůstal dvanáctiválcový agregát o objemu 6.5 litru, ten se pyšní výkonem 750 koní v 8 400 ot./min. a točivým momentem 690 Nm v 5 500 ot./min. Na všechna čtyři kola je výkon přenášen přes nezměněnou sedmistupňovou převodovku. Není to však stálá čtyřkolka a používá systém spojky Haldex nejnovější generace, vpředu je pak elektronická uzávěrka diferenciálu a vzadu mechanická. Jsou zde klasicky 3 režimy nastavení vozu, Strada, Sport a Corsa, které zostří převodovku, změní nastavení motoru a dokonale dle povrchu nastaví adaptivní magnetické kapalinové tlumiče, zavěšení je pořád stejné, tedy typ push-rod. Jako u všech generací SV byl přepracován i výfuk, hlavně kvůli zkvalitnění a zesílení muziky vycházející z výfukového potrubí od motoru.

Hmotnost vozu činí 1 525 kilogramů a z 0 na 100 km/h vystartuje za 2.8 sekundy a zastaví se až na cifře 350 km/h. Líbivá jsou nová kovaná kola o velikosti 20‘ palců vpředu a 21‘ palců vzadu, ty obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Z vysokých rychlostí Vás zastaví keramické brzdy.

Exteriér byl obohacen o spoustu aerodynamických prvků, přední nárazník, prahy, difuzor a v poslední řadě obrovské přítlačné křídlo. V interiéru je největší novinkou zcela nový vynález, který Lamborghini nazývá Carbon Skin a má ušetřit dalších pár kilogramů. Multimediální systém si můžete přiobjednat, nic nestojí, ale na druhou stranu zase něco váží.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz