LaFerrari novým supersportem od Ferrari
Dnes bylo v Ženevě odhaleno jedno z nejočekávanějších aut, LaFerrrari od maranellského výrobce Ferrari. Jde o vůbec nejvýkonější automobil jaký kdy vyrobili.
Po nespočtu teaserů a uniklých fotografiích se svět konečně dočkal. LaFerrari je nejvýkonější Ferrari všech dob, zároveň ale prvním s hybridním pohonem. Spalovací motor má dvanáct válců do V a zdvihový objem 6262 kubických centimetrů. Maximální výkon činí 800 koní v 9000 otáčkách a kroutící moment 700 Nm v 6750 ot./min. K tomu se přidává elektromotor o výkonu 163 koní a kroutícím momentu 270 Nm, který by sám o sobě stačil k pohonu auta střední třídy. Emise CO2 činí 330 g/km.
Kombinovaný výkon je tak 963 koní a motor může točit až 9250 ot./min. Převodovka je sedmistupňová dvojspojková a umožní vám zrychlit na 100 km/h pod 3 vteřiny, na 200 km/h za 7 vteřin a 300 km/h za 15 vteřin. A pokud vydržíte s nohou na plynovém pedálu, na tachometru uvidíte až 350 km/h. S tím už ujedete hodně konkurentům.
O brždění se postarají karbon-keramické brzdy od Bremba s koutouči o rozměrech 398 x 223 x 36 mm vepředu a 380 x 253 x 34 mm vzadu. Elektroničtí asistenti ESC a EF1-TRAC (kontrola trakce z F1 v kombinaci s hybridním pohonem), speciální diferenciál třetí generace a magnetorheologické tlumiče s dvojitými solenoidy se postarají o perfektní trakci za všech podmínek.
LaFerrari váží 1255 kilogramů s rozložením hmotnosti 41% vpředu a 59% vzadu. Vepředu pruží dvojité lichoběžníky a vzadu multilink. Přední kola mají 19 palců s pneumatikami o rozměrech 265/30, zadní jsou dvacetipalcová na pneumatikách 345/30. Systém HY-KERS váží celkem 140 kilogramů, z toho 62 kg zabírají uprostřed namontované baterie. Ty se dobíjejí buď za jízdy když motor vytváří dostatečný kroutící moment, nebo při brždění.
Ferraro potvrdilo plán vyrobit celkem 499 kusů LaFerrari, zatím ale neupřesnilo kdy začnou chodit první objednané kusy. Spekuluje se o podzimu tohoto roku, pokud máte zájem tak si ale musíte pospíšit, většina produkce je již rozebrána. Základní cena začíná na 1,3 milionu EUR.
« Porsche 911 GT3 s řízenou zadní nápravou odhaleno Renault Clio GT 120 jako hatchback i kombi v Ženevě »