LADA končí v Evropě: Důvodem jsou přísné unijní emisní normy
Ruská LADA je poměrně kultovní záležitostí. Kdysi se na našich silnicích prohánělo hojné zastoupení vozů této značky, ale pak postupně její oblíbenost a tržní zastoupení upadalo. Když se před deseti lety do ruské automobilky dostaly dotace od francouzského Renaultu, zdálo se, že věci se opět pohnou směrem k lepšímu. Nyní se však ukazuje, že Evropa už není pro LADU dosažitelná.
Tedy alespoň prozatím. Automobilka totiž oficiálně ohlásila, že se stahuje z evropského trhu. Důvodem mají být stále přísnější emisní normy, které LADA není schopna dodržovat. Nejnovější normy, které budou platné pro každou automobilku hovoří o flotilových emisích na úrovni 95g CO2 na jeden kilometr. Jelikož v portfoliu LADY není, a v brzké době ani nebude elektromobil či hybrid, bylo pro Rusy jednodušší stažení z evropského trhu.
V současnosti poměrně oblíbené modely Niva, Vesta, nový Xray, Granta nebo Largus tak sice ztratí svého oficiálního importéra na několika evropských trzích, ale jejich servis a prodej náhradních dílů bude pokračovat i nadále.
Pokud jste zvažovali koupi nového vozu LADA v blízké budoucnosti, nemusíte se obávat. Neoficiální dovozci budou prodávat auta nadále, půjde o modely přímo od výrobce AvtoVAZ z Ruska. Podle oficiálního prohlášení prodejců, bude rozdíl v ceně oproti současnosti jen minimální, s tím, že se cenovka posune směrem nahoru. Naskladnění novými vozy by mělo být v průběhu druhého čtvrtletí tohoto roku. Výhodou tedy bude, že kromě Nivy a Vesty se na náš trh přímo z Ruska dostanou i nejnovější modely. To se bude týkat i faceliftované legendy Niva, která měla být podle prvotních informací na našem trhu nedostupná.
.« Mercedes-Benz neuhlídal podobu nové třídy E Následky nehod nepřipoutaných dětí jsou alarmující »