Konflikt na Ukrajině má další oběť. Porsche zřejmě zastaví výrobu skoro všech modelů
Konflikt na Ukrajině ovlivňuje nejen desítky milionů tamních lidí, ale postupně i obyvatele celé Evropy a ve specifických oblastech prakticky celý svět. Vedle toho, co se děje, se to může jevit jako nejmenší problém, ale citelně trpí i automobilový průmysl. Jednou ze značek, kterou invaze Ruska na Ukrajinu zasáhla, je také Porsche. Firma je na tom tak špatně, že musela přistoupit k omezení produkce a pokud se nic nezmění, postupně bude muset zastavit výrobu téměř všech modelů.
Dění na Ukrajině způsobuje vrásky v čele nejednomu šéfovi automobilky. Nejprve jsme zde dlouhé měsíce měli a ještě stále máme problém s nedostatkem polovodičů, k čemuž se v posledních dnech přidaly potíže s dodavateli na Ukrajině. Ti totiž čelí bezprecedentní situaci a výpadky ve výrobě jsou tak pochopitelné. V tomto případě se jedná o kabelové svazky, jejichž akutní nedostatek má také Porsche. A hádejte, kde sídlí jejich dodavatel? Ano, na Ukrajině. Tato situace tak negativně ovlivňuje výrobu a automobilka se podle všeho bude muset uchýlit ke krizovému řešení.
Postupné zastavení výroby?
Na Twitteru se totiž objevil příspěvek od Caleba J Schroëtera, který tvrdí, že Porsche má připravený časový plán na postupné stopnutí produkce jednotlivých modelů. Podle této informace začalo zastavování výroby již 2. března a to pro modely Macan a Panamera, které o den později doplnil Taycan. Stopnutí výrobní linky Cayennu mělo nastat 7. března, model 718 14. 3. a typy 911 GT3 a Touring zase 17. den v měsíci. Posledním vozidlem, které zůstane ve výrobě, tak bude 911, ale jen do posledního březnového dne. Po něm by měly všechny továrny Porsche na nějaký čas ztichnout a nejhorší je, že nikdo netuší, na jak dlouho.
Zda je toto tvrzení pravdivé, stoprocentně nevíme, ale pro Motor1 mluvčí Porsche potvrdil, že právě 2. března byla zastavena továrna v Lipsku. Ano, právě tam se vyrábějí modely Macan a Panamera. Zprávy ohledně postupného ukončování produkce by tak nemusely být jen výstřelem do tmy.
Magazín Automotive News Europe na druhé straně uvádí, že k dočasnému zastavení výroby elektrického Taycanu došlo až ve středu 9. března, přičemž tento stav by měl přetrvávat do konce příštího týdne. Samotná automobilka prý navíc tvrdí, že produkce modelů 718 a 911 ve Stuttgartu není v současnosti ovlivněna.
.« Zákazníci, kteří kupují auta online, jsou náročnější: Mnohem častěji volí mladší ojetiny s menším nájezdem Test ojetiny BMW 118i: Černá ovce rodiny »