Koncern Volkswagen sází na výraznější zaměření na design
„Success by Design“ – tak zní motto letošního galavečera Volkswagen Group Media Night. Předseda představenstva Oliver Blume na něm představil zásadní výsledky nového směřování koncernu Volkswagen a vytyčil základy budoucí strategie v oblasti designu. Design má nyní celopodnikový význam od prezentace společnosti přes produkty až po digitální nabídky. Designérská oddělení budou navíc vykonávat svou tvůrčí činnost v užší součinnosti s předsedou představenstva příslušné značky.
Dva dny před oficiálním zahájením autosalonu IAA 2023 pozval koncern Volkswagen více než 400 zástupců mezinárodních médií na speciální akci do prostor společnosti Eisbach Studios, které jsou renomovanou adresou pro filmové produkce. Hlavním tématem galavečera byl design.
„Dobrý design je zásadním faktorem k tomu, abychom naše zákazníky nadchli. Díky výraznějším designovým identitám budeme vytvářet markantní produkty a zvyšovat diferenciaci značek. V oblastech exteriéru, interiéru i digitální prezentace. Koncern Volkswagen bude společností, v níž hybnou sílou bude design“, říká Oliver Blume, předseda představenstva koncernu Volkswagen.
10bodový plán s hmatatelnými výsledky
Akce se konala v den prvního výročí nástupu Olivera Blumeho do funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen. Koncern od té doby, co Blume převzal v září 2022 jeho vedení, úspěšně realizoval několik zásadních iniciativ, mimo jiné:
· Zdokonalenou strategii platforem a konkurenceschopnější technologický profil
· Precizněji zaměřený plán portfolia pro společnost CARIAD s novým managementem
· Urychlení realizace strategie „v Číně pro Čínu“ s lokálními partnery
· Růstový plán pro USA a znovuzrození značky Scout s elektricky poháněnými modely a originální designovou DNA pro americký trh
· Zvyšování výroby společnosti PowerCo a rozhodnutí o vybudování nového závodu na výrobu akumulátorových baterií v Kanadě
· Zavedení integrované platformy pro mobilitu
· Výraznější zaměření na udržitelnost
· Užší spolupráci s kapitálovými trhy.
Kromě toho byly realizovány programy pro zvyšování kvality a nově strukturovanou produktovou strategii, které mají za úkol nasměrovat celý koncern k udržitelnému úspěchu. Hlavním cílem koncernu je přitom růst založený na vytváření hodnot.
Design jako hlavní prostředek pro odlišení
Blume s ohledem na více než 100 milionů klientů na celém světě potvrdil zaměření společnosti na spokojenost zákazníků. Zdůraznil hlavní roli koncernových značek pro udržitelné vytváření hodnot. Podle jeho slov jsou klíčem k úspěchu silné značky s jasným odlišením. Koncern Volkswagen se proto promění ve společnost, v níž hybnou sílou bude design.
„Design našich modelů je jedním z nejvýznamnějších faktorů, které rozhodují o úspěchu našich značek. Každá značka musí mít svůj vlastní silný charakter,“ říká Blume. „Naše precizněji definované designové principy se zaměřují na vyšší kvalitu designu a výraznější odlišení značek. Designová strategie přitom sází na další vývoj etablovaných modelových řad, technologicky průkopnické elektromobily a produktové ikony koncernu Volkswagen.“
Michael Mauer, šéfdesignér koncernu a značky Porsche, zdůraznil strategickou roli designu pro utváření identity značky, konzistenci a inovace. V době, kdy tradiční znaky výlučnosti ztrácejí stále více na významu, se posouvá do popředí design jako jeden z nejvýznamnějších prostředků pro odlišení: „Design má vliv, protože viditelně ukazuje podstatu značky, její původ i směr, jakým kráčí, a čím je jedinečná. Lidé si prostřednictvím designu automaticky vytvářejí vztah ke značce, protože design jako emocionální jazyk s nimi komunikuje.“ Ve víceznačkovém vesmíru koncernu Volkswagen se spektrem zákazníků sahajícím od jezdců na motocyklech Ducati až po řidiče na vlastní noze za volantem nákladních vozidel Scania potřebuje každá značka svou vlastní silnou osobnost s jedinečným a nezaměnitelným charakterem, říká Mauer.
Design značek byl doposud organizačně součástí technického vývoje. Tato úzká spolupráce zůstane v rámci optimálního procesu vzniku produktů zachována. Nyní však bude mít design celopodnikový význam. Šéfdesignéři všech značek proto budou vykonávat svou činnost ve větší součinnosti s příslušným předsedou představenstva. Díky intenzivní diskuzi s předsedou představenstva bude zajištěna komplexní realizace designových principů pro konzistentní zážitky zákazníků se značkou – od podnikové prezentace přes produkty až po digitální nabídky každé značky. Pozornost se přitom bude důsledně zaměřovat na zákazníky a produkty.
Každá značka si na základě precizněji definovaných designových principů vyvinula svůj vlastní designový styl, který přetváří hodnoty značky na specifické zážitky spojené se značkou, a to v interiéru, exteriéru i při digitální prezentaci. Šéfdesignéři předvedou odlišné identity značek na příslušných prezentačních plochách v rámci galavečera.
Představení studie Volkswagen ID. GTI Concept
Vyvrcholením večera bude odhalení studie Volkswagen ID. GTI Concept, s níž značka začíná psát novou kapitolu ikony GTI. Andreas Mindt, šéfdesignér značky Volkswagen osobní vozy, představil designové principy, které přenášejí DNA modelů GTI do elektrické éry: „Značka Volkswagen má bohatou historii. Volkswagen je oblíbenou značkou díky stabilitě, sympatiím a nadšení – a to je také DNA našich sportovních modelů.“ ID. GTI Concept potvrzuje spojením německé konstrukce a nejmodernější technologie zaměření koncernu na elektrifikaci, a to bez kompromisů z hlediska výkonu, designu a emocionální vazby, jimiž se vyznačují modely GTI.
CUPRA odhalí provokativní design
Na rozdíl od tradiční značky Volkswagen představí Jorge Diez, šéfdesignér značky CUPRA, studii CUPRA DarkRebel, která překračuje hranice, a dokonce zpochybňuje způsob, jímž jsou navrhovány automobily pro budoucí generace. Teprve před pěti roky zrozená značka CUPRA ukazuje, co je možné pro značku bez historie. Studie DarkRebel se svými výraznými liniemi, dynamickými proporcemi a nezaměnitelnými znaky odklání od běžných norem designu. Design tohoto vozu byl vyvíjen ve spolupráci s globální komunitou značky, Kmenem CUPRA. Finální podobu studie ovlivnilo více než 270 000 on-line konfigurací. CUPRA DarkRebel je maximálním vyjádřením značky CUPRA. Tato studie ztělesňuje její filozofii vyzývatele status quo a výrobce jedinečných vozidel s mimořádně velkým emocionálním nábojem.
Výhled
Strategie designu sází na další vývoj etablovaných modelových řad, technologicky průkopnické projekty v segmentu elektromobilů a ikonické produkty. Koncern Volkswagen hodlá svými deseti silnými, jasně odlišenými značkami pokrývat všechny zákaznické segmenty jako společnost, pro kterou je design hybnou sílou. Koncern Volkswagen zvětší a trvale zajistí svůj konkurenční náskok prostřednictvím precizněji definovaných designových principů, vyšší kvality designu, a ještě výraznější diferenciace značek.
.« Audi mění design interiéru, prvním modelem je Q6 e-tron Šílenství motorizovaných Čechů kolem Ceramikkera: Tento přípravek na ochranu a leštění karoserie pokořuje rekordy prodeje »