Koncepty BMW Hommage vzdávají hold legendárním modelům BMW
Přesně podle motta oslav 100letého výročí BMW Group „The Next 100 Years“ – „Dalších 100 let“ se na jednom místě vůbec poprvé sešly všechny automobily Hommage, které BMW v posledních letech vytvořilo jako poctu svým legendárním modelům. Tyto vozy se staly ozdobou výstavy nazvané „Hommage and Concept Vehicles“ a byly vystaveny společně s jejich předlohami na místě zvaném Padiglione Centrale ve Villa Erba. Vozy Hommage spojují historii automobilky s její budoucností formou vzrušujících designových studií.
„Automobily Hommage dáváme najevo, jak moc jsme hrdí na naše kořeny – a zároveň zdůrazňujeme, jak může historie významným způsobem ovlivnit naši budoucnost,“ říká Adrian van Hooydonk, viceprezident BMW Group Design. „Historické odkazy těchto vozů zahrnují průkopnické inovace, výrazný design a výjimečné technické prvky, které ve své době měly obrovský význam. Vozy Hommage přinášejí unikátní charakter historických vozů do moderní doby – jak po technické stránce, tak i z hlediska designu.“
BMW M1 Hommage (2008).
První z řady vozů Hommage s názvem BMW M1 Hommage byl představen na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este v roce 2008 u příležitosti oslav 30. výročí vzniku BMW M1. Zatímco BMW M1 bylo nekompromisním supersportovním vozem plným emocí, jeho předchůdce, koncept BMW Turbo, byl napěchovaný inovativními technickými řešeními, zabalenými v emotivním designovém kabátu. BMW M1 Hommage ztělesňuje právě tuto kombinaci technologie a designu, racionality a vášně v moderním pojetí vozu s motorem uprostřed, jemuž samozřejmě nechybí dvojice znaků BMW nad zadními světly.
BMW 3,0 CSL Hommage (2015).
U tohoto vozu se designéři BMW Group Design vrátili k BMW 3.0 CSL, nadčasově klasickému kultovnímu coupé ze 70. let. BMW 3.0 CSL Hommage se klaní inženýrským úspěchům v oblasti lehké konstrukce a jízdním vlastnostem originálního BMW 3.0 CSL. Vozidlo Hommage přináší podstatu tohoto vozu do moderní doby skrze inteligentní lehkou konstrukci a moderní materiály a prezentuje je zcela novou formou, která zvyšuje tep. BMW 3.0 CSL Hommage nenápadně odkazuje na množství charakteristických designových prvků svého předchůdce, aniž by se jeho tvůrci uchýlili k obyčejnému plagiátorství.
BMW Concept Ninety (2013).
V roce 2013 BMW slavilo 90. výročí divize BMW Motorrad a s ní také 90 let motocyklové produkce. Dobrým důvodem, proč v roce 2013 pozvednout číši, byla také motocyklová designová ikona BMW R 90 S, která ten rok slavila 40 let. Jako poctu těmto dvěma výročím BMW Group představila na tehdejší přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este koncept BMW Concept Ninety. Nápadný design a ohromující designové a technické prvky propůjčily BMW Concept Ninety exkluzivní a sebejisté vzezření.
BMW 328 Hommage (2011).
BMW 328 Hommage se světové veřejnosti poprvé představilo v roce 2011 jako oslava 75. narozenin legendárního závodního vozu BMW 328. Studie je manifestem toho, co by designéři s vozem BMW 328 dokázali, kdyby měli k dispozici všechny dnešní technické finesy. BMW 328 Hommage vyměnilo hliník za uhlíkové kompozity, které byly ve velkém množství použité na jeho exteriéru a interiéru. Materiál CFRP nabízí nejlepší poměr mezi hmotností a pevností – je lehčí než hliník a přitom je podstatně pevnější.
BMW Concept Coupé Mille Miglia (2006).
V roce 2006, dříve než vůbec vzniklo označení Hommage, BMW představilo koncept BMW Concept Coupé Mille Miglia, kterým předeslalo, co bude následovat v letech příštích. Vzpomínka na vítězné BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé z roku 1940 v sobě snoubí klasické hodnoty s nejnovější know-how a průkopnickou kreativitou. Je symbolem motorsportu, závodních úspěchů značky a jejího ducha, který po dlouhá desetiletí pomáhal konstruktérům a jezdcům dosahovat ještě větších úspěchů. Koncept se vyznačuje moderním designem exteriéru s čistými linkami a asymetrickými prvky a vytváří tak spojení mezi slávou let minulých a příslibem dnů příštích. Funkční nezbytnosti, diktující uspořádání pohonné jednotky, hnací soustavy a prostoru pro cestující, splývají s aerodynamickými potřebami a společně tvoří esteticky poutavý celek.
MINI ACV 30 (1997).
V lednu 1997 byl na rallye Monte Carlo představen koncept vozu Mini Cooper, který měl předznamenat budoucí tvář značky. MINI ACV 30 mělo daleko do nostalgického cvičení, zabaleného do retrodesignu – jednalo se o moderní pojetí klasického Mini. Dvoumístný automobil ACV (Anniversary Concept Vehicle) s pravostranným řízením a motorem uprostřed se svými nádherně kyprými proporcemi vzbuzoval zaslouženou pozornost. Ale také nabízel předzvěst, jak budou vypadat typické designové prvky klasického Mini, jako je šestiúhelníková maska chladiče a velké kruhové světlomety, v 21. století.
« BMW 2002 Hommage. 50 let ryzí radosti z jízdy. Rally Portugal – první letošní triumf pro Fabii R5 »