Kompresor pro Hondu CR-Z od Jackson Racing
Nenajde se snad člověka, který by po vyzkoušení Hondy CR-Z nebyl přesvědčen o tom, že jí chybí výkon. Model inspirovaný starým CR-X, které mělo ve své druhé generaci výkon zhruba stejný, se setkává často s negativními ohlasy právě díky malému výkonu.
Ano, papírový výkon Hondy CR-Z v dnešním světě skoro nikoho neosloví a tak tu máme po Mugen verzi individuální úpravu od Jackson Racing, která milému CR-Zetku jistojistě pomůže.
U Jackson Racing uvádějí, že kompresorový kit pro CR-Z vyhoupne výkon o 40% a točivý moment o 38%. V číslech se tedy jedná o nárůst výkonu o 50 koní, takže se nyní bude moci CR-Z pyšnit hodnotou 172 koní a 234 Nm. Údajně také nemá mít kompresor (Rotrex C30-74) vliv na spotřebu paliva (pokud tedy CR-Zetku nebudete moc šlapat na plyn).
Jackson Racing nabízí tento kit ve třech provedeních. První tzv. TY za 3 995 dolarů (což je asi 82 000,- kč) zahrnuje pouze kompresor kit a nic víc. Druhý stupeň Factory Tuned je už za 4 495 dolarů (cca 92 000,- kč) a bude obsahovat kromě kompresoru i přeprogramování řídící jednotky a nové vstřikovače paliva. A konečně třetí stupeň Tuner System za 4 995 dolarů (cca 100 000,- kč) obsahuje všechny výše zmíněné úpravy a plus k tomu úplně novou řídící jednotku s širokým množstvím předdefinovaných nastavení.
Ceny možná někomu mohou přijít přemrštěné, protože pokud si to spočítáme, technicky vzato u třetího stupně úpravy zaplatíte za každého koně výkonu částku 2 000 korun. To si nejspíš tuzemští příznivci chip tuningu rozmyslí…
« TEST Lamborghini Gallardo LP560-4 – BULLet Vstupní model Maserati na platformě Chrysleru »