Kolik má koní? Škoda Kodiaq RS oficiálně
Dost možná ten nejzbytečnější Kodiaq z celé nabídky, ale přesto se na něj budou stát fronty. To je Škoda Kodiaq RS, který se dnešním dnem konečně ukázuje celému světu. Co všechno ukrývá pod nápadně modrým kabátkem?
Předně by bylo dobré zmínit, že Škoda původně s Kodiaqem RS vůbec nepočítala. S rostoucí poptávkou veřejnosti ale před zhruba dvěma lety padlo rozhodnutí, že opravdu vznikne. No a teď je tady. Netrvalo to moc dlouho, že? Ale máme se nač těšit? Nebo je to jen další oplastovaná maškara, která moc jízdní zábavy nenabídne?
Zdá se, že to v Kvasinách myslí docela vážně. Už před časem totiž se zamaskovaným prototypem vyrazili na severní smyčku Nürburgringu, dali ho do rukou ostřílené královně okruhu, Sabine Schmitz a prototyp Kodiaqu RS zajel rovnou rekord mezi sedmimístnými SUV. To samozřejmě nikdo z běžných uživatelů neocení, důkaz, že Kodiaq RS bude jako auto fungovat, je to ale pádný.
Stovka za 7!
A jak tedy zní výsledná specifikace? Snad nikoho nepřekvapí, že se pod kapotou SUV objeví nafta. Konkrétně jde o vznětový čtyřválec se dvěma turbodmychadly a objemem 2 litrů, který jsme měli možnost poprvé projet v aktuálním Passatu. V Kodiaqu se objeví beze změny, nabídne tak 176 kW (240 koní) a hned 500 N.m. točivého momentu, což vzhledem k hmotnosti auta postačí k zrychlení z 0-100 km/h za rovných 7 sekund. A takových hodnot dosahovaly ještě před pár lety výhradně sporťáky. Maximální rychlost pak činí přijatelných 220 km/h.
Dále budou v Kodiaqu RS působivá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlav a rudým prošíváním, sedmistupňová dvouspojková převodovka s pádly pod volantem, rudě lakované třmeny brzd nebo 20palcová kola s oblíbeným hranatým designem ve stylu RS. Zajímavostí je pak i zvukový generátor ve výfukovém potrubí, díky kterému by měl Kodiaq RS mít lepší zvuk. Jde v podstatě o klasický reproduktor, takže by auto v případě úpravy mohlo mít jakýkoliv zvuk.
A kolik bude Kodiaq RS stát? Cena prozatím nebyla zveřejněna, částku pod 1 milion Kč ale vzhledem k ceníku jistě očekávat nelze. Je navíc vysoce pravděpodobné, že nové RS překoná i dosud nejdražší Škodu, kterou je Superb ve výbavě Laurin&Klement s motorem 2.0 TSI. Tak co na sportovně střiženého Kodiaqa říkáte?
« ŠKODA VISION RS odhaluje budoucí design nových modelů Test BMW i8 Roadster. Takové mělo být hned od začátku »