Koenigsegg Agera R odhalen!
Brány ženevského autosalonu se otevřou již zítra a kromě světových premiér vozů Ferrari FF či Lamborghini Aventador, si odbude svou výstavní premiéru také model Agera R od švédského výrobce sportovních vozů Koenigsegg.
A že se nejedná jen tak o nějakou premiéru, dokládá i fakt, že na loňském autosalonu v Ženevě se představila Agera bez přídomku R a ta už v základu poskytovala ze svého 4,7litrového twin-turbo osmiválce výkon 669kW (910 koní) a 1100Nm točivého momentu. Famózní řeč čísel doplňuje maximální rychlost více než 390km/h. A co teprve nabídne verze R?
Agera R toho nabídne o poznání víc. Má 5,0litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel, ze kterého dokázali inženýři vymáčknout neuvěřitelných 820kW (1115 koní) a 1200Nm točivého momentu. Vskutku neuvěřitelné, když vezmeme v potaz, že Bugatti Veyron potřebuje k takovým číslům dvakrát větší počet válců. Ovšem jeden zásadní problém to má. Takto vysokého výkonu lze dosáhnout pouze použitím biopaliva E85. Vůz však dokáže jet i na obyčejný natural 95. Tam je však výkon omezen na 691kW (940 koní) a 1100Nm točivého momentu.
Na podrobné specifikace si musíme ještě chvíli počkat. O voze zatím nyní můžeme říct, že obouvá speciální pneumatiky Michelin, které byly vyvinuly pouze pro Ageru R a jsou schopné vydržet rychlosti kolem 420km/h a podle Koenigseggu se tak jedná o nejlepší pneumatiky na světě. Další zvláštností jsou kola zkonstruovaná tak, že jejich paprsky vyvolávají efekt turbíny a pomáhají vytvářet větší přítlak.
Na žádost nejmenovaného zákazníka, vyrobila automobilka ve spolupráci se švédským výrobcem střešních nosičů Thule vlastní střešní box z uhlíkových vláken, který je pevně připojen ke střeše jako střešní panel. Box však lze bez problému sundat a nahradit ho střešním boxem, který je umístěn v kufru.
.« Produkční verze Chevroletu Cruze hatchback Mercedes-Benz CLS v úpravě Carlsson »