Kladivo na supersporty. Range Rover Sport SVR stanovil rekord na Tianmen road
SUV nejsou vyráběna proto, aby porážela supersporty. Ale přesně to se stalo, když nový Range Rover Sport SVR vyrazil na horskou silnici v Číně. Výkonné SUV Land Roveru s pilotem týmu Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tungem za volantem při zdolávání 99 zatáček známé Tianmen Road předčilo dosavadní rekord.
Standardní sériový Range Rover Sport SVR stanovil na 11,3 km dlouhém stoupání neoficiální rekord časem 9:51. To znamená průměrnou rychlost 68,8 km/h, a překonal tak dosavadní nejlepší čas 10:31, který v roce 2016 stanovil supersport Ferrari 458 Italia.
S kompresorem přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 575 koní je Range Rover Sport SVR nejrychlejší Land Rover všech dob. Model zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Nová výkonná vlajková loď má upravený design a ve větší míře využívá lehkých materiálů pro zlepšení výkonnosti, ovladatelnosti a agility.
Nové SVR v kombinaci se změnami na podvozku přináší dynamičtější reakce, aniž by byl jakkoliv změněn tradiční komfort Range Roveru. Technici SVO se zaměřili na vyrovnání pohybů karoserie při prudké akceleraci a intenzivním brzdění. Změnami prošly i tlumiče a vylepšila se tak například přilnavost uprostřed zatáčky a pohyby karoserie.
„Na vysoké rychlosti při závodech jsem zvyklý, ale tohle bylo ještě náročnější. Jak se silnice kroutí, jedna zatáčka navazuje na druhou a podél silnice jsou příkré srázy, je nejdůležitější udržení koncentrace. Udělat chybu, by mělo opravdu vážné následky, proto jsem se soustředil na chycení rytmu a Range Rover Sport SVR mi to hodně ulehčil. Je to sice SUV, ale má výkonnost a agilitu supersportu a odveze vás na místa, o kterých si supersporty mohou nechat jen zdát,“ řekl Ho-Pin Tung, řidič týmu Panasonic Jaguar Racing.
Příplatková karbonová kapota je jednou z decentních novinek uvedených experty divize Special Vehicle Operations a najdete na ni dvojici velkých výdechů, které jen podtrhují výkonový potenciál vozu. Upravený přední nárazník se podílí na lepším chlazení brzd a motoru. Pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor dodává točivý moment 700 Nm.
Uvnitř vozu jsou lehká sedadla SVR Performance, která nabízejí skvělé držení těla a tradiční luxus Range Roveru. Jsou čalouněna kůží Windsor, je na nich vyraženo logo SVR a na výběr jsou čtyři barevné kombinace.
Ceny Range Roveru Sport SVR začínají v České republice od 3 655 410 Kč včetně DPH. Na rekordní jízdu se můžete podívat zde a zároveň si poslechnout charakteristický zvuk osmiválcového motoru, který má na svědomí aktivní, dvoustupňový výfukový systém.
« Test Jaguar XF 3.0 d. Redaktorka krotila divokou šelmu Mototechna má novou značku, začíná prodávat veterány a investiční vozy »