kiopsw21_57c678e49b831

KIA Optima konečně i jako kombi

1. 9. 2016 • Novinky

KIA představila nové modelové řady Kia Optima určené pro český trh. Základem je prostorné a zbrusu nové kombi prémiových kvalit Kia Optima Sportswagon. Historicky první kombi Kia střední třídy, inspirované vývojovou studií Kia SPORTSPACE, vstupuje na český trh.

Zároveň s modelem Optima Sportswagon vstupuje na český trh designová edice GT Line a sportovní verze Kia Optima GT s benzinovým agregátem 2,0l T-GDI o výkonu 245 k a s točivým momentem 350 Nm. Obě nové verze bjsou k dispozici jak v provedení sedan, tak v provedení kombi.

Model Optima Sportswagon, poprvé dostává značku Kia do vysoce konkurenčního segmentu kombi střední třídy. Díky svému dlouhému, štíhlému a dynamickému profilu je nejen vysoce praktickým vozem pro každodenní použití, ale zároveň se řadí mezi nejstylovější modely ve své třídě. Zatímco přední partie vozu se shodují s karosářským provedením sedan, nápadně stoupající boční linie a jemně klesající delší silueta tomuto vozu propůjčují výrazný tvar kombi.

Interiér nového modelu dosahující prémiové kvality se zaměřuje především na řidiče a obsahuje nové funkce a technologie typické spíše pro vozy spadající o třídu výše. Kabina zaujme vysokým podílem měkčených materiálů, látkou a kůží v přírodních odstínech a vkusnými kovovými dekory. V nabídce nového modelu nechybí podpora technologie Android Auto™, resp. technologie Apple CarPlay™ či bezdrátový systém dobíjení mobilních telefonů.

Optima Sportswagon se řadí mezi nejpraktičtější vozy ve své třídě. Disponuje 552 litry úložného prostoru za druhou řadou sedadel podle metodiky VDA. Vůz standardně nabízí sklopná zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 dovolující zasunout do interiéru i delší sportovní vybavení skrz prostřední sedadlo.

V oblasti pohonu a podvozku navazuje nový model na změny, které se představily již u modelu sedan. Jde především o nezávislé zavěšení kol, ovšem se specifickým nastavením odpovídajícím potřebám nového kombi s odlišným rozložením hmotnosti a vyšším zatížením zadní nápravy. Na zadní nápravě Optima používá velká dvojitá spodní ramena systému multi-link se silnými pouzdry k účinnému pohlcování vibrací. Vůz vykazuje mimořádnou stabilitu a schopnost pohlcovat rázy od vozovky, což se odráží v kvalitním jízdním chování a vedení vozu.

Pro české provedení modelu Optima Sportswagon s pohonem předních kol je v nabídce vznětový čtyřválec 1,7 CRDi o výkonu 141 k a točivém momentu 340 Nm, který splňuje emisní normu Euro 6.

Nový model je k dispozici také v designové verzi GT Line, která díky specifickým úpravám exteriéru a interiéru dodává vozu sportovní vzhled a umocňuje prožitek majitele z vlastnictví a řízení vozu.

Kia Optima GT: sportovní dravec v provedení sedan i kombi

Kia spolu s novým modelem Optima Sportswagon zároveň představuje novou sportovní řadu Kia Optima GT, která bude dostupná v provedení sedan i kombi. Kia Optima GT nabízí atletické ztvárnění vnějšího designu i prostoru kabiny, atraktivní jízdní vlastnosti a přeplňovaný benzínový motor o vysokém výkonu, které odpovídají představám evropských zákazníků ohledně jízdní dynamiky.

Provedení Optima GT nabízí dynamičtější zevnějšek než standardní model Optima, z nějž vychází. U exteriéru provedení Optima GT se změnily například tvary předních a zadních nárazníků nebo nový přívod vzduchu a spodní část masky chladiče zdobené saténově matným chromem. Provedení GT nabízí vysoce kvalitní interiér typický pro modelovou řadu Kia Optima, ovšem jeho designové ztvárnění a funkčnost akcentují vyšší důraz na dynamiku.

O pohon verze Optima GT se stará nový celohliníkový benzínový agregát 2,0T-GDI o výkonu 245 k a točivém momentu 350 Nm. Ve spojení s automatickou šestistupňovou automatickou převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 8,2 l/100 km a emisí CO2 na úrovni 191 g/km. Vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy (provedení kombi za 7,6 sekundy). S nejvyšší rychlostí 240 km/h (232 km/h v případě kombi) je Optima GT vůbec nejrychlejším modelem nabízeným automobilkou Kia pro evropské zákazníky.

Kia Optima GT prodělala změny podvozku, jejichž cílem je zlepšení agility a přesnější kontrola pohybů karoserie při rychlém průjezdu zatáčkami při zachování jízdního pohodlí při každodenním používání. Světlá výška verze Optima GT se oproti klasickému provedení Optimy snížila o 10 mm (na 125 mm), přičemž vůz těží z výrazně vyšší tlumicí síly na obou nápravách. Jízdní agilitu dále zlepšují tužší

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz