IMG_5346

JÍZDA – Napříč Beskydy s Renaultem Mégane R.S. 265 CUP

19. 7. 2015 • Novinky, Renault, Testy

Přiznám se bez mučení, Mégane R.S. Cup jsem si letos objednal k redakčnímu testu znova a v úplně stejné specifikaci jako loni. Jiná je vlastně jen barevná kombinace a důvod k dalšímu ehmm, testu, je jednoduchý – to auto je fantastické a absolutně jsem si ho zamiloval.

A tak moje cesta míří rovnou na nádherné točité okresky a vlásenky v Beskydech, kde si takové auto člověk užije nejvíce. To však rozhodně neplatí pro dálniční přesun, kde mě Mégane naklepává jako Vídeňský řízek… Přežít se to dá, hlavně s vidinou nádherné projížďky. Pokud chcete kompromis a univerzální stroj, nejste na správné adrese a koupi Mégane R.S. Cup obrečí hlavně Vaše drahé pozadí.

IMG_5252

Auto je totiž tvrdé jako šutr a tlumiče začnou filtrovat až v opravdu vysokých rychlostech. To platí o podvozku jako celku – čím rychleji a ostřeji jedete, tím lépe funguje. A pak je tady hluk – od kol a od mechanismů auta. Skořepiny od Recaro jsou naprosto fantastické a nic moc lepšího do sériového auta na trhu ani není, ale po 300 km cesty z nich nadšeni nebudete. Tady prostě kompromis neexistuje, Mégane R.S. Cup je koncový sportovní vůz, závodní polotovar.

Na úpatí Beskyd, hned za městem Vsetín leží nádherná horská silnice do Malé Bystřice. Kdysi se tady jezdily závody do vrchu, svodidla jsou červenobílá a má to tu správnou atmosféru. Hlavně je tu skvělý povrch, slušné převýšení a trať ideálně střídá rychlé pasáže s těmi technickými. Zejména druhá sekce za vrcholem dolů je hodně o srdíčku, nebo spíš o koulích, protože se tam letí šílená sekera. Pro R.S. Cup je to tady naprosto ideální a já se za volantem směji jako naprostý maniak.

IMG_5345

Mégane RS Cup je tady tak drtivě schopný a rychlý, že s nim budou mít problémy držet krok i daleko silnější vozy s pohonem všech kol. Prostě ho pošlete v šílené rychlosti na apex, přidáte a auto vykrouží ukázkový oblouk a vysměje se Vám. Jo, jde to ještě rychleji a navíc, čím více budete zrychlovat, tím lépe auto bude fungovat. A je úplně jedno, jestli jedete po krásném asfaltu nebo uskákané okresce třetí třídy. Funguje absolutně brilantně na každém povrchu, zakousne se a s absurdní přesnosti vykrouží zatáčku. A pokud mu naložíte moc brzy? Nevadí, samosvor si poradí a auto zatočí i pod ohromným přívalem výkonu. A věřte, že hatchback s 265 koňmi fakt letí!

Z Malé Bystřice se vydávám dále zadem na Rožnov pod Radhoštěm, kde se cesta klikatí v nádherné krajině a je to tu hodně technické. Zatáčky s dvojitým lomem, samá vlásenka a horizonty. Mégane se tu proplétá s naprostou jistotou a ukazuje svou hravost při přenosu váhy. Stačí lehce ubrat a rozhodit řízní a už se do další zatáčky kloužete přetáčivým lift-off smykem. Po rychlém příletu do utáhlé zatáčky stačí před apexem lehce povolit na plynu, ihned přidat a auto nádherně utáhne stopu a vypaluje ven ze zatáčky jako o život.

IMG_5274

Brzdy Brembo funguji fantasticky a nepolevují ani při opravdu velké zátěži, navíc jdou krásně dávkovat, ale je tu jeden fakt, se kterým se musí počítat. R.S. je na brzdách velmi kousavé a má tendenci přecházet ihned do smyku. Tady opravdu platí pravidlo, že brzdit se musí na rovných kolech, jinak zažijete horké chvíle, po kterých si pojedete pro nové spodní prádlo. Pokud to pochytáte!

Přibrzdění v zatáčce je konečná a i na rovince nesmíte pohnout volantem. Díky tomu je ale auto ohromně zábavné a dodává na vzrušení za volantem. Především však není blbuvzdorné a to se v dnešní době cení nejvíce. V režimu Race navíc máte vždy napevno a bez výjimky vypnutou stabilizaci, a tak je vše jen na Vás.

IMG_5354

No a tady v Beskydech je to čirá radost z řízení. Projížďku korunuje přejezd přes kopec Soláň z Dolní Bečvy do Velkých Karlovic. Tady lze najít veškeré druhy zatáček od opravdu technických až po brutálně rychlé esíčka. Sjezd na druhou stranu je pak opravdu výživný a zatraceně rychlý.

Několikrát sem si vážně říkal, jestli to už není moc… Řidičák bledý hrůzou, spolujezdec vyrvával madlo dveří a Mégane R.S. zatáčel jako nic. Jo, za volantem tohoto auta mi bylo zase 13!

IMG_5280

Renault Mégane RS 265 Cup je jednoznačně nejultimativnějším autem na svém segmentu a jako takové ho prostě musíte chtít. Je zbytečné říkat, že s de facto závodním polotovarem, přicházejí i z toho plynoucí nevýhody. Toto auto totiž vše vynahrazuje jízdními schopnostmi a výkony, které Vám vezmou dech. Navíc za zlomek nákladů na provoz a servis, které si žádají auta typu Subaru WRX STi. V naší redakční garáži má jasné místo!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz