Jeep Compass nyní nabídne nové motory včetně plug-in hybridů
Svoboda je, a vždy byla jednou ze základních hodnot značky Jeep. V duchu sloganu značky Jeep „Go Anywhere, Do Anything“ je nový Compass vybaven novými technologiemi připojení a pohonu, které řidiči i cestujícím poskytnou ještě větší svobodu a pocit dobrodružství.
Díky výrobě v Itálii se zkrátí dodací lhůty a zákazníci si budou moci užít model, který byl odladěn tak, aby naplnil jejich očekávání a aby lépe odpovídal evropským vozovkám. Velkou zásluhu na tom mají mimo jiné pokročilé a uživatelsky vstřícné technologie, které zajišťují větší úspornost, pohodlí a konektivitu pro každodenní požitek z jízdy.
Rostoucí úspěch modelu, vyráběného pro Evropu původně v mexické továrně FCA v Toluce, umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Jedná se o další krok v uskutečňování investičního plánu FCA ve výši 5 miliard eur a pokračující evoluce značky. Jde rovněž o zdůraznění vyspělosti italské továrny, která patří mezi nejvyspělejší a nejvíce inovativní na světě.
Jeep Compass, vyráběný v továrně FCA v Melfi, je poháněn zážehovým přeplňovaným motorem 1.3 Turbo o výkonu 130 koní nebo 150 koní, který zajišťuje hladké a pohodlné jízdní vlastnosti, nebo přepracovanou vznětovou jednotkou 1.6 MultiJet II o výkonu 120 koní se selektivní katalytickou redukcí SCR (Selective Catalytic Reduction). Mezi nové prvky patří nové služby Uconnect Services pro větší konektivitu, nové stylistické prvky, například šest nových designů kol (specifické pro každou výbavu) a nová paleta barev karoserie s pěti novými odstíny: třívrstvou slonovinovou, červenou Colorado, modrou Italia, modrou Shade a metalickou zelenou Techno, ve všech případech s možností kombinace s černou střechou. U všech verzí je k dispozici také nový kryt zavazadlového prostoru.
Díky neustálému zlepšování modelové nabídky Jeep se nový Compass může pochlubit lepším dynamickým chováním, což jej ještě více sladilo s očekáváním evropských zákazníků. Ovladatelnost modelu Compass vyráběného v Melfi byla vylepšena novým odladěním řízení, což mu dodalo lehkost a progresivnost, a cílenými zásahy do systému zavěšení kol. Compass využívá tlumiče odpružení s FSD ventilem (Frequency Selective Damping – variabilní charakteristika tlumení), jež omezují pohyby karoserie, aniž by negativně ovlivnili pohodlí na horších površích. Nový Compass nabízí větší přesnost v rychlých zatáčkách a větší stabilitu jak v zatáčkách, tak při brzdění. Řidič tak může těžit z flexibilnějšího a přesnějšího chování, zejména pak na klikatých vozovkách.
Jeep Compass z Melfi nabízí celkem pět stupňů výbavy – Sport, Longitude, Night Eagle, Limited a S. Všechny jsou ve standardu vybavené účinným zážehovým přeplňovaným motorem nebo alternativně vznětovým motorem a pohonem předních kol (verze s pohonem všech kol budou k dispozici v druhé polovině letošního roku v kombinaci s technologií 4xe).
Jeep Compass je vyráběn v Mexiku, Brazílii, Číně, Indii a nyní také v Itálii a brzy jej doplní elektrifikovaná verze 4xe. Compass se může pochlubit velmi blízkým vztahem k regionu EMEA i celé Evropě. V době jeho uvedení na trh, tedy v roce 2017, se jednalo první Jeep navržený speciálně pro evropské vozovky. To pochopitelně položilo velmi pevné základy pro úspěch modelu Compass, který byl v roce 2019 celosvětově nejprodávanějším modelem značky Jeep a spolu s modelem Renegade se postaral o obchodní úspěch značky v celé Evropě. Compass se na těchto prodejích podílel 40 %.
Nový zážehový přeplňovaný motor 1.3
Rodina Global Small Engine byla navržena skupinou FCA s cílem nabídnout zážehovou motorizaci, která bude charakteristická dobrou spotřebou paliva a výkonem pro široké spektrum aplikací. Základní koncepce zaručuje úspornost, modularitu a značnou úroveň standardizace s ohledem na komponenty a výrobní proces, flexibilitu a potenciál budoucího vývoje. Díky celohliníkové konstrukci mají motory nízkou hmotnost (hmotnost začíná na 110 kilogramech u čtyřválcového přeplňovaného motoru). Kliková skříň, vyvinutá ve spolupráci s firmou Teksid, je vyrobená vysokotlakým litím hliníkové slitiny. Po prostudování různých návrhů klikové skříně byla vybrána architektura se základní deskou, protože nabízí lepší rovnováhu mezi hmotností, pevností, hlukem a vibracemi. Všechny přeplňované motory nové rodiny Global Small Engine využívají třetí generaci exkluzivní technologie MultiAir, která zlepšuje účinnost spalování úpravou zdvihu a časování ventilů a dále optimalizuje otevírání a zavírání sacího ventilu.
Nový zážehový motor 1.3 s výkonem 130 koní a manuální převodovkou bude k dispozici u verzí Sport, Longitude, Night Eagle a Limited. Verze s výkonem 150 koní a automatickou dvouspojkovou převodovkou DDCT bude nabízena pro verzi Longitude, Night Eagle, Limited a S. Špičkový točivý moment u obou verzí dosahuje 270 Nm (až o 40 Nm více než u předchozího zážehového motoru o objemu 1.4 l). Oba motory budou k dispozici s pohonem předních kol.
Nabídku motorizací modelu Compass doplňuje vznětový přeplňovaný motor 1.6 MultiJet II s výkonem 120 koní, točivým momentem 320 Nm, manuální převodovkou a selektivní katalytickou redukcí SCR (Selective Catalytic Reduction), který lze zvolit s pohonem předních kol.
Nový zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.3 pohánějící Jeep Compass, produkovaný pro evropský trh v továrně FCA v Melfi (Basilicata, Itálie), je součástí nové rodiny motorů FCA Global Small Engine, která se poprvé představila v polovině roku 2018 u modelu Jeep Renegade.
Tento motor vychází z modulární struktury a pro Jeep Compass bude k dispozici ve čtyřválcové konfiguraci a ve dvou výkonových verzích: 130 koní ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a 150 koní ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DDCT, v obou případech s pohonem předních kol. Jedná se o první aplikaci automatické převodovky v kombinaci s pohonem předních kol u řady Compass, což ji zpřístupňuje novým zákazníkům segmentu C-SUV (prodej vozidel 4×2 s automatickými převodovkami nyní tvoří 28% evropského trhu). Nový zážehový motor 1.3 splňuje emisní normu Euro 6D Final pomocí filtru pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter).
Nová zážehový přeplňovaný motor 1.3 Turbo byl navržen tak, aby poskytoval vynikající výkon na vozovce i v terénu, a zároveň zajišťoval skvělý jízdní komfort. V případě modelu Compass byl doplněn o specifické turbodmychadlo, které maximalizuje odezvu motoru v nízkých otáčkách a snižuje emise CO2 až o 27 %. Nový motor rovněž optimalizuje spotřebu paliva ve srovnání s předchozí zážehovou verzí 4×4 s automatickou převodovkou, a to až o 30 % (v cyklu WLTP).
Jeep Compass s novým zážehovým přeplňovaným motorem 1.3 a automatickou převodovkou DDCT využívá (vůbec poprvé) režim Sport, který lze zvolit stlačením tlačítka na středové konzoli. Tento dynamický jízdní režim přidává více zábavy v každodenním městském provozu tím, že zvětšuje odezvu řízení, plynu a upravuje mapu řazení převodovky tak, že dochází k udržování vyšších otáček. To přispívá k většímu výkonu a výraznějšímu točivému momentu. Kromě toho je v režimu Sport zablokovaná funkce „plachtění“ a aktivuje se režim brzdění motorem. Po uvolnění plynového pedálu nedochází k přeřazení na vyšší převodový stupeň, díky čemuž se maximalizuje brzdění motorem a optimalizuje odezva při další potřebě zrychlování.
Rodina Global Small Engine byla navržena skupinou FCA s cílem nabídnout zážehovou motorizaci, která bude charakteristická dobrou spotřebou paliva a výkonem pro široké spektrum aplikací. Základní koncepce zaručuje úspornost, modularitu a značnou úroveň standardizace s ohledem na komponenty a výrobní proces, flexibilitu a potenciál budoucího vývoje. Díky celohliníkové konstrukci mají motory nízkou hmotnost (hmotnost začíná na 110 kilogramech u čtyřválcového přeplňovaného motoru). Kliková skříň, vyvinutá ve spolupráci s firmou Teksid, je vyrobená vysokotlakým litím hliníkové slitiny. Po prostudování různých návrhů klikové skříně byla vybrána architektura se základní deskou, protože nabízí lepší rovnováhu mezi hmotností, pevností, hlukem a vibracemi. Všechny přeplňované motory nové rodiny Global Small Engine využívají třetí generaci exkluzivní technologie MultiAir, která zlepšuje účinnost spalování úpravou zdvihu a časování ventilů a dále optimalizuje otevírání a zavírání sacího ventilu.
Nový zážehový motor 1.3 s výkonem 130 koní a manuální převodovkou bude k dispozici u verzí Sport, Longitude, Night Eagle a Limited. Verze s výkonem 150 koní a automatickou dvouspojkovou převodovkou DDCT bude nabízena pro verzi Longitude, Night Eagle, Limited a S. Špičkový točivý moment u obou verzí dosahuje 270 Nm (až o 40 Nm více než u předchozího zážehového motoru o objemu 1.4 l). Oba motory budou k dispozici s pohonem předních kol.
Nabídku motorizací modelu Compass doplňuje vznětový přeplňovaný motor 1.6 MultiJet II s výkonem 120 koní, točivým momentem 320 Nm, manuální převodovkou a selektivní katalytickou redukcí SCR (Selective Catalytic Reduction), který lze zvolit s pohonem předních kol.
Modely 4xe, využívající plug-in hybridní technologii pohonu, budou k dispozici s elektromotorem a zážehovým přeplňovaným motorem 1.3 o výkonu 190 koní nebo 240 koní. Tyto modely se u evropských prodejců objeví v druhé polovině letošního roku. Obě verze 4xe budou kombinované s pohonem všech kol.
Nové služby UconnectTM Services pro lepší konektivitu na palubě i mimo ni
Jeep Compass vyráběný v Melfi nabídne nejmodernější možnosti konektivity, díky čemuž uspokojí potřeby svých stále náročnějších zákazníků. Nové služby Uconnect byly poprvé uvedeny u modelu Renegade modelového roku 2020 a zahrnují řadu funkcí, jež jsou dostupné prostřednictvím různých kontaktních bodů včetně mobilní aplikace My Uconnect, chytrých hodinek, internetových stránek, tlačítek na stropní konzoli a rádiu. Nové služby Uconnect, které budou k dispozici u řady Compass od uvedení na trh, budou standardem u 7“ i 8,4“ infotainment systémů a všech výbav, počínaje verzí Longitude. Nabídnou velmi pokročilé připojení na palubě vozidla i mimo něj a užitečné služby pro zvýšení bezpečnosti a pohodlí.
Tyto služby jsou rozděleny do několika balíčků. My Assistant, který je k dispozici jako základní služba a aktivuje se už v továrně. Nabízí tísňové služby v případě nehody, silniční asistenci včetně odtahu vozidla a zprávy o stavu vozidla. Pakety My Car, My Remote, My Navigation (pouze u systému Uconnect 8.4“ s navigací) jsou nabízeny jako standard, zahrnutý v ceně, nicméně vyžadují aktivaci zákazníkem.
« BMW řady 5 a M5 s doplňky M Performance Parts Test Volkswagen Transporter 6.1 Nest by Egoé »