Je libo BMW řady 1 s V10, V8 nebo extrémním šestiválcem? Tyto bestie jsou teď k mání
BMW řady 1 je v nejvyšších motorizacích peklostroj, vždyť 135i má 306 koní a takové 1M Coupé dokonce 340. Jenže, co když chcete víc? Tak teď máte v podstatě tři možnosti. Buď si pořídit upravený šestiválec, osmiválec nebo dokonce desetiválec s kompresorem.
BMW 1M Coupé CSL
Takto si přezdívá nejextrémnější Jednička všech dob. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde jen o nepohledný bodykit, ale není tomu tak. Pod kapotou se totiž ukrývá mocný desetiválec 5.0-litru ze sedanu M5, který do vínku dostal ještě pořádný kompresor. Na zadní kola tak přes sedmistupňové SMG putuje výkon 650 koní. To znamená zrychlení z nuly na stovku do 4 sekund, na dvoustovku za 11 a maximální rychlost přes 340 km/h.
Nekončí to však jen u motoru, ale je tady i spousta jiných vylepšení. Třeba podvozek, KW Clubsport 3, silnější brzdy a nespočet částí z BMW M5 F10, M3 E46 CSL a M3 E90.
Auto má najeto jen 5000 kilometrů a je z roku 2009. Cena je tučné 2 miliony Kč.
Inzerát ZDE.
BMW 1 V8
Je to jednoduché, někdo si pořídil BMW M3 E92 a jeho techniku nacpal do menší jedničky. Máme tu tak prcka s čtyřlitrovým osmiválcem, který zadní kola zásobuje výkonem 460 koní a točivým momentem přes 450 Nm. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková, přes kterou jsou poháněna zadní kola. O zvuk se stará nový nerezový výfukový systém.
Velmi se zapracovalo i na podvozku. Na autě jsou nápravy i diferenciál z M3 a odpružení H & R. Nechybí ani silnější brzdy.
Tachometr ukazuje 62 800 najetých kilometrů, a to od roku 2008. Cena je už přijatelnějších milion Kč.
Inzerát ZDE.
BMW 135i 500
Pod kapotou nenajdete žádný desetiválec či osmiválec, ale podobně výkonný a hlavně lehčí šestiválec s přeplňováním. Motor byl dofouknutý na rovných 500 koní a zůstal zde třeba i parádní šestistupňový manuál. Uši potěší výfuk od BMW M Performance.
Podvozek úpravám taky neunikl. Je je zde Bilstein B14 PSS Coilovers, lepší brzdy a spousta dalšího.
Od roku 2008 má najeto 105 000 kilometrů, je za rozumných 770 tisíc Kč.
Inzerát ZDE.
« Na prodej je nejlevnější Ferrari 250 GTO – Může si ho dovolit téměř každý TEST ojetiny Audi A5 3.0 TDI Sportback – Komfortní, rychlý a kvalitní elegán »