Jaro je ideální doba na kontrolu pružin a zavěšení kol
Jaro je tu a spousta řidičů se právě teď rozhodla vyměnit zimní pneumatiky za letní, aby měla obutí odpovídající jarním a letním podmínkám. Ani v hektickém shonu, kdy se snaží obsloužit co nejvíce zákazníků, by ovšem servisy neměly zapomínat na jednu důležitou, jednoduchou a rychlou službu. Službu, která může posílit loajalitu zákazníků, zvýšit jejich bezpečnost a přispět dalšímu obchodu.
Zima si vybírá daň i na ocelových pružinách a tlumičích
Stále častěji používaný mechanický posyp komunikací, který má z ekologického hlediska jistě opodstatnění, mívá za následek rychlejší poškození antikorozní ochrany pružin a tlumičů. Totéž ostatně platí pro posypovou sůl, která se ještě stále také používá. A někteří správci rychlostních komunikací se v rostoucí míře spoléhají na solanku. I toto řešení má ten nepříjemný vedlejší účinek, že se sůl často déle drží na pružinách a pružinových miskách a výrazně urychluje korozi.
Vizuální kontrola nejdůležitějších součástí, jako jsou pružiny a tlumiče, netrvá nijak dlouho. Pro jistotu použijte šroubovák na důkladnou kontrolu závitů pružin. V případě pochybností tak můžete odhalit i skrytou prasklinu pružiny. Proč toho nevyužít a při této příležitosti také nezkontrolovat, zda se otvory pro odvod vody z misky pružiny neucpaly nečistotami ze silnice? Zákazníci takovou službu jistě ocení, zvláště když je pružina stále v pořádku.
I když kontrola tlumičů zabere trochu více času, rozhodně si kontrolu rovněž zaslouží. Případné netěsnosti, poškozené kryty a opotřebované dorazy lze odhalit na první pohled. V případě pochybností je pak jistějším řešením prohlídka na testovací stolici. Pokud se zjistí pokročilá koroze desky pružiny, je již další kontrola nevyhnutelná.
Pokud se zdá, že nejlepší bude výměna odpružení, měli byste se rozhodnout pro výrobek s nekompromisní kvalitou a dlouhou životností. Přesně to nabízejí vinuté pružiny BILSTEIN B3. Jejich konstrukce je stejná jako u pružin pro prvovýrobu (OE), takže jsou zárukou stejných jízdních vlastností jako u nového vozu.
Bezpečnost a pohodlí: vinuté pružiny BILSTEIN B3 nabízejí extrémně vysokou odolnost vůči zlomu díky použití obzvláště kvalitních chrom-vanadových či chrom-křemíkových ocelí.
Nekompromisní kvalita OE: zaručuje nejen identickou konstrukci pružiny jako při výrobě pro prvovýrobu, ale také vysoce kvalitní a robustní povrchovou úpravu ocelové pružiny.
Pro širokou škálu vozidel: výrobní portfolio zahrnuje veškerá technická provedení pružin, jako jsou válcové s pravidelným tvarem válce, kuželové se zúžením na jednom konci a také speciální mini-block pružiny, které při stlačení zapadají do sebe. To zajišťuje vysokou úroveň pokrytí trhu a rovněž spolehlivou dostupnost.
Vysoká odolnost: účinná prevence ztráty rozměru pružiny je důsledkem tepelného ustálení materiálu po procesu formování a pečlivé zpevnění povrchu a jeho ochranná úprava při procesu výroby zajišťují nadprůměrnou životnost.
TIP: I když je poškozena pouze pružina na jedné straně vozidla, je vždy nutné vyměnit pružiny a tlumiče na obou stranách nápravy. V opačném případě by nebylo zajištěno bezpečné řízení vozidla.
Zákazníci budou za tuto dodatečnou službu vděční, protože to, jakému riziku byli vystaveni, si často uvědomí až při pohledu na poškozenou pružinu.
.« Test Volkswagen Touareg R eHybrid: 462 koní a absolutní pohodlí Shell do dvou let zavře až tisíc benzínek: Soustředit se bude na nabíječky elektromobilů »