Jak si poradit s povinným ručením?
Pokud platíte povinné ručení jednou za půl roku a jinak se o něj nezajímáte, možná vás překvapila jeho současná cena. Od roku 2014 se totiž změnilo v povinném ručení skutečně hodně. Aktuálně se tedy částky povinného ručení zvyšují. Pakliže si ho zřizujete prvně, nebo hledáte výhodnější, je dobré se zamyslet nad několika body a vybírat objektivně.
Co má smysl a bez čeho můžete žít
Pro mnohé je hlavním faktorem pro výběr povinného ručení jeho cena. Vybírají si nejlevnější povinné ručení a zbytek je moc nezajímá. Je to hlavně proto, že dřív to tak trochu jedno bylo. Dnes byste si ale měli dávat pozor nikoli na cenu, ale na ten zbytek kolem. Proč? Vyhlášky, které mluví o povinném ručení, se v roce 2014 změnily do takové míry, že by vás mohla drobná nehoda přijít draho. Asi největší změnou je ocenění konkrétních zranění. Finančně oceněna je například zlomenina, nebo pohmoždění apod. Kromě toho v platnost vešly také limity, které určují, jak vysokou škodu můžete z povinného ručení uhradit. Zbytek už je na vás. Limity jsou rozděleny do tří kategorií 35, 50 a 100 milionů. Přestože se může 35 milionů zdát, jako poměrně slušná částka, představte si, že nedopatřením způsobíte hromadnou nehodu, každý její účastník bude vážně zraněn a mnoho z aut poškozeno. Jednoduše se pak můžete nad minimální částku dostat. Proto je vhodné uvažovat o navýšení těchto limitů před tím, než se skutečně něco stane.
Neplaťte zbytečně na povinném ručení, když je tu pojištění havarijní
Předtím, než si začnete v rámci povinného ručení připlácet nadstandardní služby, které jsou v daném okamžiku pro vás vysoce důležité, zkuste se poptat na pár informací o havarijním pojištění. To je v současnosti poměrně výhodné. Služby, které byste si normálně připlatili u povinného ručení, a tím si ho o hodně navýšili, můžete využít v rámci například havarijního pojištění. Nebojte se na vše zeptat a vytvořte si optimální kombinaci, která vám bude vyhovovat finančně i do rozsahu poskytovaných služeb.
.
« TEST CITROËN DS3 THP 156 Fabourg Addict Jaguar XE se představil v londýnském Earls Courtu »