Jak provozní kapaliny prodlouží životnost vašeho automobilu
Podzim už je tady, zima prý letos zaklepe trochu dřív. Proto je nutné postarat se o našeho motorového miláčka. A zaměříme se především na provozní kapaliny značky STP®! Protože to není jen benzín nebo nafta. Ale to máte: motorový olej, brzdovou kapalinu, hydraulický olej, chladicí kapalinu, směs do ostřikovačů a různá aditiva.
Pod kapotou najdeme minimálně pět míst, kam doléváme různé provozní kapaliny. Někdo spoléhá na kontrolky, které nám ukáží, čeho a kde je nedostatek. U starších aut kontrolky začnou blikat a svítit až za 5 minut 12. Proto by každý z nás měl občas všechno zkontrolovat. Právě teď, na začátku podzimu, je ten ideální čas připravit automobil nejen na plískanice, ale také na mrazy a střídání teplot!
Aditiva a spol
Provozní kapaliny jsou všechny tekutiny, které umožňují chod vozu a jejichž nedostatek může mít za následek nesprávnou funkci, popřípadě úplnou stopku-nepojízdnost.
Kromě základních provozních kapalin máme ještě různá aditiva — čističe motoru, čističe vstřikování a další přípravky. A právě ty mohou nejen zvýšit výkon vozu, ale prodloužit i jeho životnost a také snížit emise výfukových plynů.
Aditiva jsou látky, které se přidávají do jiných látek, aby vylepšili jejich vlastnosti. V automotive jde tedy o aditiva do maziv a paliv.
Snižování emisí
Celosvětovým trendem je snižování CO2 a emisí. Proto se výrobci provozních kapalin snaží, i díky tlaku Evropské unie, vyvíjet produkty, které sníží emise výfukových plynů. Jednou ze značek je i STP®, která letos nabízí na trhu novinky, které snižují emise. A to jak pro benzinové, tak pro dieselové motory.
Ostatně STP® má s výrobou přísad zkušenosti už od 50. let minulého století. Víte vůbec, co znamená tato zkratka? STP® – Scientifically Treated Petroleum, tedy “vědecky ošetřená ropa”. Ve vývoji maziv, motorových olejů a aditiv mají vážně dlouholeté zkušenosti.
Aditiva zlepšují čisticí a mazací vlastnosti paliva a zvyšují cetanové číslo nafty, tím se zlepšuje proces spalování paliva. Chrání se tak celý palivový systém vozu, motor a netvoří se usazeniny ve vstřikovacím systému. Přípravky na čištění motoru jsou navrženy tak, že rozpustí škodlivé usazeniny v motoru a udržují efektivní oběh oleje v celém motoru. Tím jej chrání a prodlužují jeho životnost.
V portfoliu STP® je mnoho produktů na čištění motoru a vstřikování. Je jasné, že když se udržuje motor čistý, snižuje se spotřeba paliva.
Příprava na zimu
Aplikace aditiv je vhodná během celého roku. Během roku se vyplatí investovat do přípravků do benzínu nebo do nafty, které udržují motor čistý a zabraňují tvorbě škodlivých nánosů.
Teď v září-říjnu je nejvyšší čas na použití zimních aditiv. Výrazně totiž zlepšují filtrovatelnost nafty a bod tuhnutí v zimních teplotách. Zlepšují se i studené starty, které v těchto měsících často dělají automobilům problémy.
Víte, že je rozdíl mezi naftou, kterou čerpáte v létě a kterou čerpáte v zimě? V zimě je v naftě nižší obsah detergentů — čistících látek, a větší množství depresantů — látek, které snižují bod filtrovatelnosti. Aditiva zajistí, že se výrazně sníží teplota filtrovatelnosti nafty a to až o 10°C. Laicky řečeno, že nám ta nafta prostě nezamrzne.
Zimní přísady do nafty – STP do nafty s Anti-gelem a STP do benzínu s odstraněním vody zlepšují filtrovatelnost paliva, usnadňují studené starty, zvyšují cetanové číslo, zamezují pěnění paliva, ochrání vstřikovací systém před korozí. A to se prostě vyplatí!
Samozřejmě nezapomeňte ani na dostatečnou zásobu kvalitní kapaliny do ostřikovačů, ať máte čistý výhled, a zimní plískanice už vás nepřekvapí!
.« Test Škoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4×4: Rodinný idol V Česku je 1 525 dobíjecích bodů: Na jeden připadá devět elektrických vozidel »