Jak často měnit olej v motoru? Názory se výrazně liší
Zatímco jeden kamarád vám řekne, že motorový olej je nezbytné vyměnit jednou za rok, případně po ujetí 15 000 kilometrů, jiný se s vámi začne hádat, že máte jezdit do servisu, až najedete 30 000 kilometrů. Opravdu se názory na to, jak často měnit olej v autě, diametrálně různí. V následujících řádcích vám tedy prozradíme, proč je potřeba olej v motoru měnit a kdy se do autoservisu dostavit.
Olej má jeden důležitý úkol. Zajišťuje perfektní funkčnost motoru a turbodmychadla. Ovšem není olej jako olej, přičemž značky se po kvalitativní stránce výrazně mění. Ideální je připlatit si, protože jedině tak dostanete olej do auta, jenž vám pomůže získat z motoru větší výkon, snížit spotřebu a stejně tak i úroveň emisi výfukových plynů.
Jak často měnit olej v nových autech?
Pokud jste si pořídili zbrusu nové žihadlo přímo v autosalonu, zřejmě jste dostali i pokyny od výrobce, jak často měnit olej a jaký olej do auta koupit. Autorizované servisy požadují, abyste se s novým vozidlem dostavili po ujetí 10 000 až 15 000 kilometrů, případně po roce, pokud daný počet kilometrů za rok nenajedete.
Je dobré respektovat doporučení výrobce, protože pokud potom prodáváte automobil, například po najetí 80 000 kilometrů, a potenciální majitel nahlédne do servisní knížky, kde uvidí, že jste měnili olej po 15 000 kilometrech, vloží do vás důvěru. Ujistí se, že jste o automobil opravdu pečovali a při jeho péči jste byli důslední.
Jak často měnit olej v ojetých autech?
Ojeté vozidlo vyžaduje ještě větší péči. Pokud nechcete zadřít motor, ani mít problémy s turbodmychadlem, věnujte výměně motorového oleje velkou pozornost. Dbejte na pravidelnost, protože čím je motor starší, tím je náchylnější na poruchy. Olej, jenž ztratil původní vlastnosti, je náchylnější, a proto je lepší měnit ho také každých 15 000 kilometrů.
Jestliže si tedy chcete vyměnit olej v autě, zvolte značky jako Ardeca, Castroll a Shell, které mají velice dobrou pověst. Oblibě se těší například syntetický motorový olej.
.« Pořídit, či nepořídit auto s dvouspojkovou převodovkou? Toto jsou hlavní klady a zápory Test legendy Mercedes-Benz 300 CE (C124). Poslední klasický medvěd »