1821394302702307601

Jaguar XFR-S – Nyní už oficiálně!

29. 11. 2012 • Novinky

Včera vám náš nový kolega dal možnost mírné ochutnávky nejostřejšího sedanu od Jaguaru, do kterého jsme se v redakci okamžitě zamilovali. Že my Jaguary opravdu milujeme, to vám potvrdí nejen testy jejich všemožných vozů, jako například XJ, XF, XF-S, XKR-S Cabrio atd., jenže dnes se představila už oficiálně tato nejostřejší sedanová kočička a naší povinností je seznámit vás s ní…

Tato krásná, ale zároveň velmi dravá kočka se dnes dočkala svého veřejného debutu na autosalonu v Los Angeles (i přesto, že na americký trh se dostane pouze 100 kusů této šelmy), což samozřejmě doplnilo také množství informací.

Zvenčí je samozřejmě patrné, jakých změn doznal exteriér vozu. Bodykit dostal ještě větší agresivnější nádech, kdy se zvětšily otvory vzduchu v předním nárazníků, který mimochodem dostal také spojler z uhlíkových vláken. O lepší průtok vzduchu se pak starají rozšířené boční prahy a karbonový difuzor v zadním nárazníku. Nově také přibylo velké přítlačné křídlo, které bude bezpochyby nutnou záležitostí v rychlostech přesahujících 200 km/h.

Tím se postupně dostáváme k motoru a použité technice. V prvé řadě se inženýři z Jaguaru povrtali v elektronickém diferenciálu a přenastavili také Dynamic Stability Control. Následně se upravil také podvozek a instalovala se nová, kovaná, 20-palcová kola Varuna, která jsou obutá do pneumatik s rozměry 265/35 a 295/30 (vpředu / vzadu).

Motor byl použit samozřejmě stejný, jako v případě námi testovaného XKR-S Cabrio. Pod kapotou bije tedy totožný, kompresorem přeplňovaný, celohliníkový osmiválec o objemu rovných 5,0 litrů. Ten má 32-ventilovou hlavu s čtveřicí vaček, které disponují navíc duálním, nezávislým, proměnným časováním (CIVCT). Motor má samozřejmě také přímé vstřikování SGDI a disponuje také dvojicí mezichladičů, které mají samozřejmě své vlastní vodní chlazení. Tento agregát zde ale produkuje o 1 kW navíc (díky novému sání, výfuku a přeprogramování řídící jednotky), takže se může pyšnit výkonem 405 kW (551 koní) a hodnotou točivého momentu 680 Nm. S pomocí osmistupňové automatické převodovky ZF od BMW s technologií Quickshift zvládne tento über-sedan zrychlení na 100 km/h už za 4,6 sekundy a elektronický omezovač rychlosti Vás v rozletu zastaví na rovných 300 km/h.

Vše samozřejmě adekvátně krotí Jaguar High Performance brzdový systém s kotouči 380 mm vpředu a 376 mm vzadu.

Celé auto se ale také zpevnilo, upravena byla například i hnací hřídel a zlepšena byla odezva na plynový pedál. Motor pak dostal nevyhnutelně dle módního trendu navíc systém Start / Stop.

Jaguar XFR-S si bude moci zákazník vybrat v pěti různých barvách, konkrétně French Racing Blue, Ultimate Black, Stratus Gray, Polaris White a Italian Racing Red a jeho prodeje se plánují na léto roku 2013. Cena by měla začínat v USA na částce 99 000 dolarů – v přepočtu tedy cca 1 940 000,- kč. V Evropě by ale měla cena samozřejmě přesáhnout 2 miliony korun…

Těšíme se ale na zahájení prodejů a až se nám dostane možnosti si tento nejostřejší sedan od Jaguaru vyzkoušet, můžete se těšit i vy na náš test.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz