Jaguar XE bude mít spotřebu pod 4 l
Jaguar XE posouvá standard ve svém segmentu. Se zaměřením Jaguaru na modulární architekturu vozů je XE jediný vůz ve své třídě s hliníkovým monokokem, který tvoří 75 % celé struktury vozu. Jaguar je prvním vozem, který využívá novou třídu vysoce pevného hliníku s názvem RC 5754. Ta byla speciálně vyvinuta pro XE. Nová slitina nabízí vysokou recyklovatelnost materiálu a přispívá k tomu, aby Jaguar splnil svůj cíl a do roku 2020 používal u svých vozů 75 % recyklovatelného materiálu. Světová premiéra nového Jaguaru XE se bude konat 8. září v Londýně.
Lehká konstrukce je klíčovým prvkem DNA Jaguaru, který je v automobilovém průmyslu lídrem v oblasti hliníkových technologií. Modely XJ, XK nebo F-TYPE byly vyrobeny s mimořádně tuhou lepenou a nýtovanou hliníkovou konstrukcí. Tato technologie inspirovaná letectvím byla využita i pro nejnovější model XE.
Snížení váhy zajišťuje, že XE je nejúspornější Jaguar z celé modelové řady se spotřebou paliva v kombinovaném cyklu menší než 4 l/100 km a emisemi CO2 menšími než 100g/km. Hliníková struktura poskytuje velkou torzní tuhost. Lehká, ale silná architektura zahrnuje vysoce pokročilé systémy odpružení, které zlepšují kvalitu jízdy a řízení.
Jaguar XE bude prvním vozem navrženým a vyrobeným v novém výrobním závodě v Solihullu ve West Midlands ve Velké Británii.
« Range Rover Sport SVR zvládl Nürburgring za 8:14 Land Rover poodkrývá podobu Discovery Sport »