Jaguar odhaluje koncept výkonného elektrického SUV i-pace
„Koncept I-PACE je radikálním startem pro elektrická vozidla. Tento model reprezentuje design příští generace bateriemi poháněných elektromobilů. Jde o vůz s dramatickým designem s nezaměnitelným DNA Jaguaru, prémiovými detaily a britským řemeslným zpracováním.“
„Není to jen pouhý koncept. Je to předobraz pětimístného sériového vozu, který uvedeme do prodeje v roce 2018. Bude to historicky první bateriemi poháněný elektromobil od Jaguaru a otevře novou kapitolu v historii naší legendární značky,“ řekl Ian Callum, Director of Design Jaguar.
Nový Jaguar I-Pace v bodech:
- Koncept I-PACE je předvojem historicky prvního elektrického vozu značky Jaguar.
– Sériový model bude odhalen koncem roku 2017 a na silnicích se objeví v roce 2018.
– Jde o výkonné elektrické SUV s výrazným designem a dopředu posunutou kabinou kombinovanou se siluetou supersportu. Model umně snoubí výkon sportovního vozu a univerzálnost pětimístného SUV.
– S předpokládaným dojezdem přes 500 km podle cyklu NEDC (více než 350 km EPA) budou řidiči při průměrném denním dojíždění muset auto nabíjet jen jednou týdně.
– Na silnici zabírá méně místa než klasické středně velké SUV a zároveň nabízí více místa pro pasažéry a zavazadla než modely vyššího segmentu.
– Optimalizovaná aerodynamika přináší nízký koeficient čelního odporu vzduchu, a to 0,29.
– V interiéru jsou použity nejnovější technologie a prémiové materiály, které podtrhují představu elektrického luxusu v podání značky Jaguar, a přitom designéři zachovali propracované detaily a výborné britské řemeslné zpracování.
– Lehká, tenká a sportovně laděná sedadla.
– Elektromotory na přední a zadní nápravě podávají kombinovaný výkon 400 koní a okamžitý točivý moment 700 Nm. To přináší dynamiku sportovního vozu a výhody pohonu všech kol.
– Nízko položené těžiště v kombinaci s propracovaným zavěšením s dvojitými rameny vpředu a víceprvkovým zavěšením Integral Link vzadu poskytuje výbornou ovladatelnost a přesnost Jaguaru.
– Kombinace dotykových obrazovek, kapacitních spínačů a analogových dotykových ovladačů nabízí řidiči intuitivnější ovládání.
« TEST Opel Astra Sports Tourer 1.6 TURBO – Povedená alternativa k zaběhlé klasice TEST MINI Cooper SD 5 Door – Skvěle sladěno! »