00

JAGUAR F-TYPE SVR oficiálně

27. 1. 2016 • Novinky

Nový Jaguar F-TYPE SVR se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. V prodeji pak bude tento luxusní vůz od léta. Dvoumístný sportovní model s hliníkovou konstrukcí je schopný vyvinout maximální rychlost až 320 km/h. Je lehčí, rychlejší a silnější. Jde o automobil orientovaný na výkon, dynamiku a řidiče. Zároveň však zachovává komfort a charakter všech vozů značky Jaguar.

„Nový Jaguar F-TYPE SVR je první sériově vyráběný Jaguar, který byl vyvinut naším oddělením Special Vehicle Operations a těží ze všech poznatků, které máme v oblasti konstrukce, výkonu a designu. Výsledkem je supersport s maximální rychlostí 320 km/h, který můžete řídit každý den. Dokonce jsme vyrobili i verzi kabriolet, takže automobiloví nadšenci se mohou zaposlouchat do zvuku, který se bude linout z nového titanového výfukového systému,“ řekl John Edwards, Managing Director, Jaguar Land Rover Special Operations.

Technika

Srdcem automobilu je stále pěti-litrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, který nyní produkuje 575 koní – to je o 25 koní víc, než mělo doposud nejsilnější eRko. Výkon a točivý moment 700 Nm putuje pře osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero. Můžeme si všimnout vychytávek jako je elektronický diferenciál na zadní nápravě a titanový výfuk, který je o 12 kg lehčí. Zadní náprava je o 0.6 kg lehčí, ale hlavně o 41% tužší. Neodpruženou váhu snížila 20′ kovaná kola (-10 kg) a karbon-keramické brzdy (-21 kg). Celková hmotnost se zastavila na 1705 kg u Coupe a 1720 kg u Roadsteru. To však není vše a SVR se chlubí tužším adaptivním podvozkem, jenž byl snížen o 3 mm.

Design a aerodynamika

Jaguar si u SVR nepohrál jen s technikou, ale i s aerodynamikou a agresivnějším designem. Větší nasávací otvory v předním nárazníku, lízátko, kapota se dvěma průduchy, nižší prahy a větší difuzor. Zajímavé je přítlačně křídlo, které se dokáže ještě více vysunout, a to buď manuálně nebo automaticky v rychlostech 113 km/h (Coupe), 96 km/h (Roadster). Automaticky se zasune v 80 km/h (Coupe), 64 km/h (Roadster).

Interiér

V interiéru moc novinek nehledejte. Jsou zde pouze lišty dveří a volant se znakem SVR, za ním se nacházejí pádla řazení z anodizovaného hliníku. Jako poslední padne do oka jiné prošívání a kožená sportovní sedadla, to je vše.

V řeči čísel

0-100 km/h: 3.7 s
80-120 km/h: 2.3 s
Max. rychlost: 322 km/h (Coupe), 317 km/h (Roadster)

Motor: 5.0 V8 kompresor
Výkon: 575 koní
Točivý moment: 700 Nm
Převodovka: 8 st. aut.
Pohon: 4×4
Hotnost: 1705 kg (Coupe), 1720 kg (Roadster)

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz