Interview: Martin Hnídek a Lukáš Říha – BRK
Ahoj Martine a Lukáši, mohli byste našim čtenářům ve stručnosti představit Barbie Rally Klan?
Lukáš: Ahoj, jsme obyčejní kluci, kteří milují vůni benzínu, spálených gum a lesní trávy. Barbie Rally Klan je projekt, kterým se snažíme bavit sebe, naše kamarády, partnery a hlavně naše fanoušky a lidi podél tratí.
Co vás vůbec přivedlo k myšlence založit BRK a jaké byly počátky?
Lukáš: Na začátku se nám kamarádi a vlastně i ostatní jezdci smáli, protože blbnout někoho na amatérských závodech v BMW s vyhřívanými sedáky, navigací, stereem Harman Kardon a dalšími komfortními prvky ještě asi neviděli. Věříme, že nám to v hloubi duše záviděli, zejména když byla zima a nám stačilo zmáčknout jedno tlačítko a měli jsme vyhřáté pozadí, což závodním speciálům zpravidla chybí. Před startem rallyslalomu v Biskupicích jsme si řekli, že by to chtělo naší činnosti dát trochu tvář a formu. Původní myšlenka decentně polepit auto růžovými nálepkami nakonec vzala zasvé, jelikož jsme kucí šikovní a nic neděláme polovičatě, jak mohou potvrdit naše přítelkyně. (smích) Po týdnu důkladných připrav nadešel čas pro slavnostní odhalení Barbie Rally Klanu, na kterém se prezentovalo zbrusu nové logo, válečné zbarvení a byli představeni i partneři, kteří se na tuto cestu s námi vydali.
Vaší technikou je černo růžové trojkové BMW E46. Popište nám co je to za auto a jaké má úpravy.
Martin: Jedná se o našeho miláčka BMW 330i E46 s M paketem, které bude mít brzy jedny kulaté narozeniny, doufejme že ne poslední. (smích) Vpřed nás tedy pohání úžasný třílitrový atmosferický řadový šestiválec s návykovým zvukem (kam se na něj hrabou čtyřválce s fénem). Brzy samozřejmě přišly na řadu nezbytné úpravy a my se začali loučit s částí komfortních prvků. Odpustili jsme si dvě párty a koupilo se sáni, svody, kotouče, skořepinové sedačky a v neposlední řadě samosvorný diferencial Kaaz, který posunul auto o dva kroky dál a právě jemu vděčíme za možnost jezdit pořádně rozevlátým stylem. Poslední úpravou na voze je hydraulická ruční brzda a ochranná lyžina pod motor a diferenciál. To auto prostě milujeme.
BMW je známo převážně z okruhů nebo závodů do vrchu.Jak vás vůbec napadlo vyrazit s tímto autem na náročné zakroucené silničky rychlostních zkoušek??
Martin: V Beskydech okruhy nejsou a kdejaký chalupář má u chléva ve stodole Evo nebo Imprezu. Z počátku jsem se chtěl vydat rovněž touto cestou, ale v průběhu studia v Praze jsem měl možnost přičichnout k autům s vrtulí ve znaku a náhonem tam, kde má být (pozn. redakce: na zadní nápravě). Čím dál více nás navíc bavilo pozorovat krásu a malebnost Beskyd z bočního okénka. Rally oba milujeme od malička pro její bezprostřednost a autentičnost, je to prostě souboj muže, techniky a přírody, takže volba byla jasná.
Nedávno jste se účastnili Partr Rally Vsetín jako předjezdci. Jak probíhaly přípravy na tuto náročnou soutěž?
Martin: Přípravy byly relativně hektické, zejména když Lukáš nebyl kvůli škole k dispozici. Zvykat si na nového spolujezdce na náročných silničkách, na kterých se Partr Rally Vsetín jede, také není nic jednoduchého. Ale Společně s Radkem Sekyrou jsme to úspěšně zvládli a dojeli do cíle téměř bez poškození. Tímto bychom mu za celý Barbie Rally Klan chtěli ještě jednou poděkovat.
Auto máme stále ve stoprocentním stavu, provedla se tedy jen základní kontrola, dokončily nezbytné úpravy v podobě ochranných ližin pod motor a diferenciál či hydraulické ruční brzdy a mohlo se vyrazit.
Musím říci, že jsem se až divil na kolika fotografiích či videích z této rally jedete velmi zeširoka v krásných driftech.
Martin: Jako předjezdci jsme měli velkou výhodu. Čas nehrál roli, takže jsme jeli na 100% pro diváky a dle ohlasů se jim to líbilo, za což jsme rádi, jelikož to byla zatím největší soutěž, které jsme se účastnili.
Jaká situace nebo zážitek ze Vsetína ti utkvěl nejvíce v paměti?
Martin: Nejvíce mi v hlavě utkvěla situace, při které jsme vyjeli ze zatáčky bokem a na svodidlech 50m za zatáčkou seděla posádka v kombinézách a s přilbami v ruce s odstaveným autem. Bylo to jako z těch sestřihů, co všichni znáte, jen tohle bylo reálné a člověk si naplno uvědomí, jak krásné je, že dojede do cíle.
Dalším silným zážitkem byla podpora kamarádů a lidí okolo trati. Především náš kamarád, motokárový mistr republiky a rovněž jezdec s BMW, Vojtíšek Strnadel, nám pomohl s přípravou na závod a při samotném závodu dokázal vytvořit skvěle zázemí a atmosféru pro naše skalní fanoušky nad jednou ze zatáček.
Nelákalo by vás po zkušenostech ze Vsetína okusit podobný závod za volantem soutěžního speciálu, který by však měl poháněnou přední nápravu?
Lukáš: Soutěžní speciál by nás samozřejmě lákal, jen bychom se popravdě rádi drželi zadokolek. Je to dle našeho názoru větší výzva na ruce, mnohem zajímavější pro diváky a hlavně větší zábava.
A jaké jsou vaše plány do budoucna?
Lukáš: Na jaro chystáme nový design auta, zvažujeme další úpravy, ale prioritou bude zúčastnit se dalších amatérských závodů a bavit lidi. Doufejme, že i nějaké to předjezdectví na velké rally opět vyjde. Přeci jen každé BMW, každá zadokolka, je na takovýchto podnicích výrazné zpestření startovního pole.
BMW E46 je již trochu starší nářadí. Neláká vás usednout do něčeho novějšího?
Lukáš: Zatím neplánujeme obměnu vozu, ale víme, že k tomu jednou bude muset dojít. Nejžhavějším kandidátem na post nového služebáku BRKu je silnější bráška toho, co máme dnes, tedy M3 E46.
Je něco, co byste chtěli říci našim čtenářům na závěr?
Určitě bychom jim chtěli poděkovat za podporu, ať už na Facebooku, na trati či kdekoliv jinde, kde se ukážeme. Těší nás, že ačkoliv nejedeme na medaile, mají lidé náš styl rádi.
Díky za rozhovor, hodně štěstí při dalším ježdění a ať vůz slouží, kluci.
.
« Toyota GT 86 – sériové coupé oficiálně Singer Vehicle Design: Porsche 911 (964) »