Hyundai zatahuje ruční brzdu: Do interiérů vrátí více tlačítek
Dotykové displeje umožňují ovládat stovky funkcí. Pro automobilky je toto řešení výhodné zejména z hlediska nákladů. Jeden dotykový displej totiž nahradí desítky fyzických tlačítek, jejichž výroba je mnohem dražší. Velké množství studií však již prokázalo, že dotykové ovládání je méně intuitivní a vyžaduje více času, který by mohl řidič věnovat sledování provozu. Není náhodou, že se v autech s displeji objevily kamery, které kontrolují, zda se na obrazovku nedíváte příliš dlouho. Je to v podstatě důkaz, že dotykové ovládání jde proti bezpečnosti.
To přiznal i korejský Hyundai, který se rozhodl, že v budoucnu bude s dotykovým ovládáním opatrnější. Viceprezident vývojového centra HDNA Ha Hak-soo připustil, že automobilka, podobně jako většina automobilového průmyslu, byla původně uchvácena „wow efektem“ masivních multimediálních systémů, jejichž průkopníkem byla Tesla. Nakonec ale Hyundai zjistil, že to není to, co chtěl. Kritici už léta upozorňují, že například změna teploty přes obrazovku infotainmentu často vyžaduje více kliknutí a více času, než otočení fyzického ovladače. „Když jsme prováděli testy s naší cílovou skupinou, uvědomili jsme si, že lidé jsou ve stresu, rozčilení a rozzlobení, když chtějí v nouzi něco ovládat, ale nedokážou to,“ řekl Ha.
Hyundai proto opustil i plány na dotykovou obrazovku přímo na volantu, kterou představil jako koncept v roce 2019. Rozhodl se, že v budoucnu vrátí do aut více fyzických prvků. Tento přístup již začal realizovat u modelů Hyundai Kona, Santa Fe a modernizovaného Ioniqu 5, které obsahují více tlačítek než dříve. Konzervativní přístup korejské automobilky oceňujeme, ale nevěříme, že to změní celosvětový trend. Počet funkcí v autech neustále roste. Navíc se mnoho výrobců spoléhá na pokrok v hlasovém ovládání či ovládání gesty, které by vás zbavily nutnosti hledat správnou ikonu na dotykovém displeji. A pak je tu vize autonomního řízení, které má zcela nahradit řidiče.
.« Češi se ročně dostanou 515krát ke Slunci. Najedou 76 miliard kilometrů, ukázala data Rusové se stále baví: Postavili Ladu s motorem V16 »