Hyundai vyvíjí revoluční benzínový motor s principem dieselu
Korejská automobilka Hyundai, stejně jako spousta dalších výrobců, hledá další a další způsoby jak snížit spotřebu paliva. V současnosti je na stole koncept čtyřválce 1.8 litru, který sice spaluje benzín, avšak vstřikovaný a stlačovaný jako v naftových agregátech.
Výsledkem jejich snažení by měla být spotřeba porovnatelná s moderními diesely, ovšem s výrazně nižšími emisemi a náklady na pořízení i provoz. Mimo jiné by nebylo nutné opatřovat motor filtrem pevných částic a vstřikovat močovinu do katalizátoru.
Ke spalování paliva ve válcích by docházelo při využití stejných principů, jako u naftových motorů. Místo zapalovacích svíček by tady byl tlak a teplota, pomocí kterých by se směs vznítila. Tento systém, spolu s kombinovaným přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem slibuje právě onu zajímavou spotřebu. O tom, že má celá koncepce potenciál, hovoří i výkon 180 koní, které testovací mula dodává a spotřeba, kterou jsou inženýři schopni v laboratorních podmínkách naměřit.
Během příštího roku by se měla vydat po Americe flotila testovacích modelů Sonata, vybavena novými 1.8 GDCI a motor by se tak měl testovat v ostrém provozu. Teprve podle výsledků, které předvedou testovací vozy se určí, zda půjde motor do výroby. Hyundai svojí nové technologii velmi věří a doufá v to, že by se mohlo jednat o výrazný pokrok.
.« Mercedes oficiálně odhalilo AMG Vision Gran Turismo MINI pro rok 2014 oficiálně na scéně »