Hyundai Tucson představen veřejnosti!
Za účasti předsedy vlády Bohuslava Sobotky, hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslava Nováka, rektorů vysokých škol, starostů okolních měst a obcí a dalších hostů byl veřejnosti slavnostně představen vůz Hyundai Tucson, jehož výroba byla v nošovické automobilce HMMC spuštěna minulý týden.
Hyundai Tucson, nástupce modelu Hyundai ix35, jehož výroba skončila po čtyřech letech v pátek 19. června, představuje novou generaci stále populárnějších sportovně-užitkových vozidel. Auto je dílem zkušených evropských designerů, vedených Peterem Schreyerem, žijící legendou v oboru. Zcela nová a průlomová byla v nošovickém závodě Hyundai samotná příprava výroby, která byla svěřena tzv. smíšeným pracovním týmům, složeným z pracovníků výrobních oddělení a dále z pracovníků oddělení zásobování, řízení výroby a kontroly kvality.
Při konstrukci zcela nového Tucsonu byl kladen důraz zejména na aktivní i pasivní bezpečnost posádky, kterou zajišťuje celá řada asistentů, např. systém nouzového brzdění, který vůz zastaví v případě náhlé překážky v cestě, oboustranný hlídač slepých úhlů, asistent pro zabránění vyjetí z jízdního pruhu, aktivní přední kapota, která se nadzvedne a ztlumí náraz při srážce s chodcem atd.
Velká pozornost byla věnována i komfortu a pohodlí cestujících, protože interiér Tucsonu je prostornější než u předchůdce ix35, zejména díky větší délce i šířce vozidla. Mezi prvky, zvyšující pohodlí, patří vyhřívaný volant a všechny sedačky, přední sedačky mají navíc chlazení a odvětrávání. Opěradla zadních sedadel jsou polohovatelná, ale dají se samozřejmě i zcela sklopit a zvětšit tak prostor zavazadelníku, který má v základní konfiguraci 513 litrů. Hyundai Tucson je inovativní i z hlediska použitých materiálů, kdy interiéru dominuje kůže v prémiové kvalitě, a to nejen v klasické černé a béžové barvě, ale i ve vínově červené. Tucson se vyrábí v jedenácti barevných odstínech karoserie, z nichž většina je zcela nová.
Plán v letošním roce předpokládá výrobu celkem 106.000 kusů nového Tucsonu, od příštího roku by se podíl tohoto modelu měl ustálit na 60 % celkové produkce, tedy přibližně 200.000 Tucsonů ročně. Počet objednávek již dnes překračuje všechny odhady a zvyšuje se rovněž počet zemí, do kterých bude tento vůz exportován – kromě celé Evropy a stávajících trhů, kterými jsou např. Austrálie, Egypt, Turecko nebo Mexiko, přibudou nově země Perského zálivu, jako je Saudská Arábie, Katar, Kuvajt či Spojené arabské emiráty.
« Volkswagen slaví dvojité vítězství v Rallye Polsko TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 »